2021-12-07, 20:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Ikea jobbar hårt för de nya trenden att allt typiskt svenskt är fel, nu ska det vara mångkultur, kolla bara på alla IKEAS annonser i TV, och överallt. Det ska ju vara olika nationaliteter på folket, särskilt svarta. Tycker det urartat sedan Ingvar Kamprad avled. Vi ska lära oss att vi svenskar borde helst gå upp i rök och ersättas med andra folkslag.

Det mesta som du uppfattar som typiskt svenskt är hämtat från USA i modern tid. Jultomten som rödklädd är det ju Coca-Cola som skapat. Det tittas på amerikanskt tecknat skräp kl. 15 på julafton. Yngre personer i Sverige verkar ha glömt bort svenska och använder amerikainspirerade engelska ord frekvent. Plötsligt har man pumpor och klär ut sig till »halloween« i stället för att stämningsfullt gå i kyrkan under allhelgonahelgen.

Det är svensken som förvanskat det som en gång var en sparsmakad tradition till något smaklöst. Här kommer det vackra namnet Vintersaga att göra det möjligt att ta tillbaka en egen tradition som den var innan historielösa yngre svenskar under 40 förstörde allt.
Citera
2021-12-07, 21:00
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det mesta som du uppfattar som typiskt svenskt är hämtat från USA i modern tid. Jultomten som rödklädd är det ju Coca-Cola som skapat. Det tittas på amerikanskt tecknat skräp kl. 15 på julafton. Yngre personer i Sverige verkar ha glömt bort svenska och använder amerikainspirerade engelska ord frekvent. Plötsligt har man pumpor och klär ut sig till »halloween« i stället för att stämningsfullt gå i kyrkan under allhelgonahelgen.

Det är svensken som förvanskat det som en gång var en sparsmakad tradition till något smaklöst. Här kommer det vackra namnet Vintersaga att göra det möjligt att ta tillbaka en egen tradition som den var innan historielösa svenska ungdomar förstörde allt.

"Det finns ingen svensk kultur"
Du kör på det också din rasist.
Citera
2021-12-07, 21:12
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Du gillar förbud märker jag. Det borde vara påbud att alla ska köpa minst 10 liter Vintersaga för varje Julmust de köper.

För egen del har det varit Coca-Cola på julbordet sedan 1973 samtidigt som jag slutade att se KA & Co. Julklappar var ett avslutat kapitel 1974.

God Helg!
God Jul på dig, skickar ett kort som du kan glo på när du sitter i ensamhet och surar.
Citera
2021-12-07, 22:22
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:

Det är svensken som förvanskat det som en gång var en sparsmakad tradition till något smaklöst. Här kommer det vackra namnet Vintersaga att göra det möjligt att ta tillbaka en egen tradition som den var innan historielösa yngre svenskar under 40 förstörde allt.
Vad fan menar du? Du nämner två saker som är hämtade från Amerika.. Kretsar din familjs/släkts jul kring Kalle Anka o Jultomten?
Citera
2021-12-07, 22:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Vad fan menar du? Du nämner två saker som är hämtade från Amerika.. Kretsar din familjs/släkts jul kring Kalle Anka o Jultomten?

Bara några exempel på bärande delar som visar hur traditionslösa vi svenska är.

Jag har inte sett KA & Co sedan 1973 och inte delat ut julklappar sedan 1974. Funderar på att köpa lite Vintersaga denna jul, men måste skicka någon i så fall eftersom jag inte besöker IKEA.
Citera
2021-12-07, 22:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
"Det finns ingen svensk kultur"
Du kör på det också din rasist.

Rasist var plockade du upp det ordet som den värsta vänstertomte? Köp Vintersaga och lite pepparkakor så lugnar du dig nog.
Citera
2021-12-07, 22:31
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Bara några exempel på bärande delar som visar hur traditionslösa vi svenska är.

Jag har inte sett KA & Co sedan 1973 och inte delat ut julklappar sedan 1974. Funderar på att köpa lite Vintersaga denna jul, men måste skicka någon i så fall eftersom jag inte besöker IKEA.
Kul för dig!
Citera
2021-12-07, 22:32
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Rasist var plockade du upp det ordet som den värsta vänstertomte? Köp Vintersaga och lite pepparkakor så lugnar du dig nog.

Du förnekar den svenska kulturen din rasist.
Citera
2021-12-07, 22:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du förnekar den svenska kulturen din rasist.

Kan ju inte vara rasist mot mig själv vänsterbabblare. Ingen är mer svensk än jag. Ta nu och åk till IKEA i morgon och köp minst tio liter Vintersaga. Det behöver du.
Citera
2021-12-07, 22:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Kan ju inte vara rasist mot mig själv vänsterbabblare. Ingen är mer svensk än jag. Ta nu och åk till IKEA i morgon och köp minst tio liter Vintersaga. Det behöver du.

Klart du kan, rasism kan gå åt vilket håll som helst. Eller tycker du inte att Jackie Arklöv var rasist heller?
Citera
2021-12-07, 22:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Klart du kan, rasism kan gå åt vilket håll som helst. Eller tycker du inte att Jackie Arklöv var rasist heller?

Nej man kan inte vara rasist mot det man är. JA var dum i huvudet. Seså spring glöm nu inte Vintersaga i morgon och på julbordet. jag tror att du har en fin tradition i vardande där. Det var en vacker etikett på den flaskan.
Citera
2021-12-07, 22:49
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Nej man kan inte vara rasist mot det man är. JA var dum i huvudet. Seså spring glöm nu inte Vintersaga i morgon och på julbordet. jag tror att du har en fin tradition i vardande där. Det var en vacker etikett på den flaskan.

Så Jackie Arklöv var inte rasist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in