2021-12-07, 17:31
Medlem
Lustigt det där att Kamprad var någon som värnade om Sverige och nu har det blivit såhär...
Citera
2021-12-07, 17:42
Medlem
Tror att det helt enkelt handlar om att de vill kränga så mycket must som möjligt. Pengar helt enkelt!
Citera
2021-12-07, 18:55
Medlem
Bajslukts avatar
Så nu är det alltså julen som vänstern vill förstöra.

Det räckte inte med att ersätta Arne Weise som julvärd med muslimer och invandrare - nu ska julmusten bort också.

Vad blir nästa steg? Julgranen ska ersättas med en HBTQ-flagga?

Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Lustigt det där att Kamprad var någon som värnade om Sverige och nu har det blivit såhär...
Ja, han måste verkligen vrida sig i graven. Snacka om att fördärva och förnedra hans skapelse.

Det dröjde väl bara någon månad efter att han dött, som man började skapa rubriker i sanna vänster-anda.
Citera
2021-12-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag skulle gärna vilja se en sammanställning över alla dessa Ryska försök att sänka svenska företag som pågår här på Flashback
Varsågod:

.
Citera
2021-12-07, 19:47
Medlem
Med handen på hjärtat.... Vette fan hur jag skulle beskriva julmust för någon turist 😂

"It's like soda... With a Christmas feeling.. But you can also buy soda without that feeling.. On the other side - Must is not really like soda"

Ps Vette fan vad "Must" heter på engelska 😂 Ds
Citera
2021-12-07, 19:54
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Samma sak med jultomtar som man helt håller på att avveckla..
Ögonen på tomtarna i affärerna är täckta av neddragna tomteluvor.
Detta för att stora ögon attraherar barnens uppmärksamhet vilket retar vissa grupper i samhället som inte firar jul.
Som protest köper jag endast julpapper , julkort m.m med tydliga jultomtar på.
I år ställer jag en tomte i närmaste rondell lagom till julafton.
Hoppas att fler hakar på.
Dessutom kan man sätta upp god-julkort på anslagstavlor osv ute där man rör sig.
Det är klart att jultomtetraditionen ska leva vidare. Ingen jul utan tomte.
Jag brukar skicka God Jul kort, till människor som jag vet är röda, alltså människor jag inte ens känner.

Måste vara tragiskt att vara röding. Sitta på julafton och sura. Och tänk barnen. Borde vara förbjudet att inte fira jul
Citera
2021-12-07, 20:01
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Fast inget har hänt. Ni hittar på saker som passar er världsbild bara för att hata lite till.
Citera
2021-12-07, 20:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Jag brukar skicka God Jul kort, till människor som jag vet är röda, alltså människor jag inte ens känner.

Måste vara tragiskt att vara röding. Sitta på julafton och sura. Och tänk barnen. Borde vara förbjudet att inte fira jul

Du gillar förbud märker jag. Det borde vara påbud att alla ska köpa minst 10 liter Vintersaga för varje Julmust de köper.

För egen del har det varit Coca-Cola på julbordet sedan 1973 samtidigt som jag slutade att se KA & Co. Julklappar var ett avslutat kapitel 1974.

God Helg!
Citera
2021-12-07, 20:12
Medlem
Ikea jobbar hårt för de nya trenden att allt typiskt svenskt är fel, nu ska det vara mångkultur, kolla bara på alla IKEAS annonser i TV, och överallt. Det ska ju vara olika nationaliteter på folket, särskilt svarta. Tycker det urartat sedan Ingvar Kamprad avled. Vi ska lära oss att vi svenskar borde helst gå upp i rök och ersättas med andra folkslag.
Citera
2021-12-07, 20:31
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Med handen på hjärtat.... Vette fan hur jag skulle beskriva julmust för någon turist 😂

"It's like soda... With a Christmas feeling.. But you can also buy soda without that feeling.. On the other side - Must is not really like soda"

Ps Vette fan vad "Must" heter på engelska 😂 Ds

It's a seasonal carbonated soda spiced with lots of different herbs, figs, ginger and what not. We usually drink at easter and christmas. Varsågod.
Citera
2021-12-07, 20:38
Medlem
Det hjälps inte. Dumheten verkar inte veta några gränser på det här forumet.
Citera
2021-12-07, 20:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det hjälps inte. Dumheten verkar inte veta några gränser på det här forumet.

Skriv färre inlägg då om du vill göra något åt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in