2021-12-05, 23:08
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Även deras glögg verkar heta vintersaga, det kan vara så att det är en serie produkter med samma namn istället för ett religionskrig?

Hahaha nej jag tror mer på alternativet att IKEA kör religionskrig
Citera
2021-12-05, 23:08
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Kan nog vara rätt drygt för kassörskor som inte vet själva riktigt vad det är, när dom blir tillfrågade 150 gånger om dagen.

Men hur ofta gör man det då? Brukar du fråga om vad precis allting är som du inte har koll på när du är utomlands?
Citera
2021-12-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
Att du blandar in kristendom i vårat nordiska julfirande är mycket mer korkat än att ikea byter namn på en dryck.

Ja, lika historielöst som vanligt
Citera
2021-12-06, 00:46
Medlem
MyJustices avatar
Löjligt
men man ser och märker att Ikeas sortiment . är på fallrepet på alla punkter
ids inte ens åka dit längre
bara skit på hyllorna
Citera
2021-12-06, 00:47
Medlem
Julmust framträder ju nu mera i de flesta högtider, om än under andra namn *-must-namn.
Så vill man marknadsföra den utomlands är det väl inte så konstigt att utesluta det säsongsbetonande namnet.
Citera
2021-12-06, 01:24
Medlem
pillifjongs avatar
Skiten smakar väl lika äckligt som alla deras andra egna matprodukter...

Jag minns de gyllene åren då jag kunde gå till IKEA utomlands och plocka upp god svensk mat. Nu får man riktigt skämmas.. Sillen och knäckebrödet är väl det enda som finns kvar att inmundiga
Citera
2021-12-06, 01:29
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Julmust framträder ju nu mera i de flesta högtider, om än under andra namn *-must-namn.
Så vill man marknadsföra den utomlands är det väl inte så konstigt att utesluta det säsongsbetonande namnet.

Såå vinter är inte en säsong enligt dig?
Citera
2021-12-06, 01:32
Medlem
Kan ju vara ett sätt att förlänga säsongen?Julmust är ju en sån vara som i Sverige i a f är jättepopulär ett par veckor över Jul. Tar det slut för tidigt blir folk besvikna och det som är kvar efter Nyår måste reas ut. IKEA är ekonomiska... Plus att ca 10 miljoner av världens befolkning fattar vad det är.
Säkert störigt för bryggerier och dagligvaruhandeln att ha varor med så kort peak men i Sverige är de tvungna att anpassa sig till våra traditioner. Men om de fick börja på ny kula skulle de säkert velat sälja längre än julhelgen.
Senast redigerad av TigerKid2 2021-12-06 kl. 01:37.
Citera
2021-12-06, 01:36
Medlem
15 spänn för en halvliter förresten? Är inte det relativt dyrt för en flaska must? Trodde att enda fördelen med Ikeas skräp var att det åtminstone är billigt.
Hade vägen förbi ett Jula häromveckan och köpte en 33cl "Julamust" (hö hö...) för 5 kr. Helt OK julmust för de pengarna faktiskt! https://www.jula.se/catalog/hem-och-...lamust-008234/
Kanske inte "Bäst i test" som de påstår på hemsidan, men riktigt skaplig för att vara en chockexponerad pall mitt i affären med Julas "egna märke". Apropå det så har Jula naturligtvis inget eget bryggeri... Så vilket bryggeri är det som tappar deras must?
Citera
2021-12-06, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha nej jag tror mer på alternativet att IKEA kör religionskrig
Varför? De vill tjäna pengar förstås.
Citera
2021-12-06, 01:51
Medlem
Knappast oväntat. Det ligger väl i tiden. De önskar väl inte ens sina kunder god jul längre heller. Däremot vet jag inte om det är någon större förlust. Var den ens god? Den enda som är drickbar är Apotekarnas (DEN ENDA RIKTIGA!). Allt annat är äckligt sockerblask.
Citera
2021-12-06, 03:00
Medlem
IKEA kallar köttbullarna för ALLEMANSRÄTTEN, det är naturligtvis ett politiskt slag mot äganderätten!

https://www.ikea.com/ph/en/stores/swedish-food-market/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in