• 5
  • 6
2025-09-22, 22:20
Medlem
Haha, vi pratade om det här på fikat på jobbet idag

Läste oerhört mycket Kittyböcker, och Vi fem, och mormors gamla folkskoleböcker. B Wahkstöms ungdomsböcker blev det mycket av. Men började tidigt med det mesta. Läste också Harry Potter så fort de kom. Stephen King på mellanstadiet. Speciellt Carrie och Pet sematary gillade jag. Innan dess mysrysare. Älskade skräck redan då. Sen hade vi mycket seriealbum med Kalle anka, knasen, hagbard och Valhall också! Det var fantastiskt kul!

Tyvärr var biblioteket nära skolan och vårt skolbibliotek sådär uppdaterat så minns att jag läste och i alla fall då tyckte.o Katitzi och Barnen på frostmofjället samt Maj Bylocks häx-böcker

Läste dem inte själv som barn (men i vuxenålder) utan vår fröken högläste Sotarpojken och God Natt Mister Tom för oss. Älskade verkligen dem!

Måste nog kolla igenom hyllan hemma hos mamma och pappa nästa gång jag är där

Lite OT så hade jag oerhört fina minnen av vårt skolbibliotek på låg-mellanstadiet. Det var både vårt musiktumd för Kulturskolan, bibliotek samt att vi som kom tidigt till skolan men ej gick på fritids kunde kolla på julkalendern där inne. Drömmen hade varit att kunna jobba där idag
Citera
2025-09-22, 22:22
Medlem
När jag var 5-8 år läste jag alla Jules Vernes böcker, slukade dem och blev jätteglad varje gång jag hittade/kom över en till av hans böcker.
Citera
2025-09-22, 22:24
Medlem
zombie-nations avatar
Jag läste Blyton plus de flesta deckaraktiga böcker som fanns som Wahlströms ungdomsböcker. Sedan slank det med några Biggles, sedan fick jag låna min pappas Svarta hingstenböcker om jag lovade att vara rädd om dem, jag tappade bort dem efter jag läst dem. *skäms fortfarande*
Citera
2025-09-22, 22:27
Medlem
StigAllans avatar
Tidigt i min bokhistorik kom jag att tänka på Vicke Viking som en tidig favorit.
Sen de vanliga Blytonböckerna.
Mitt minne är kort när barnlitteratur kommer på tal.

Biggles kompletterar jag med.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in