2021-12-05, 19:47
Medlem
Karmans avatar
Köpte en tvättmaskin åt farsan från tretti.se. Det fungerade klanderfritt och maskinen används fortfarande efter åtta år. Men företaget kan ju ha försämrats sedan dess...
Citera
2021-12-05, 20:23
Medlem
immenhusens avatar
Har i många år beställt från Tretti (främst nya kolfilter till köksfläkten) och aldrig haft några problem. Likaså har deras kundtjänst, åtminstone för mig, varit mycket hjälpsam och klanderfri. Det var dock förra hösten som jag köpte något från dem senast.

/AI
Citera
2021-12-05, 20:41
Medlem
RAtzs avatar
Som jag skrivit tidigare så finns det ju såklart kunder som är supernöjda, men också kunder som mig.

Anledningen till att jag valde tretti.se va för att en arbetskollega handlade från dom förra året utan några bekymmer, men det gick inget vidare för mig.
Sen ringer det varningsklockor när kundtjänst inte är öppen på dom angivna tiderna, och när man väl hamnar i kö så blir man slussad fram och tillbaka om man ens kommer fram.
Sen att man betalar pengar för att få varorna på ett utsatt datum och tid och sen inte får det man beställt eller ingenting alls gör inte saken bättre.

Därav varnar jag folk.
Citera
2021-12-05, 20:48
Medlem
Köpt en ugn och en micro hos dom utan problem.
Citera
2021-12-05, 20:59
Medlem
Jeff.Becks avatar
Jag har handlat av dem utan problem, är man bara påläst har de bra priser ibland och servicen har varit utmärkt. Det som är fult är att de jobbar på samma sätt som den vidriga Bygghemma-gruppen men i mindre skala.

Tretti, Whiteaway och Enema tillhör samma koncern, de är såpass stora att de får köpa in exklusiva modeller från tillverkarna. Så Enema och Tretti kan sälja en produkt för 12k, medan Whiteaway säljer den för 7k. Sedan varvar de produkter så att de hamnar högt upp på Prisjakt.

Se t ex Siemens GS36NVIFV. Kolla grafen över prishistoriken.

Edit: Den här spishällen är ett klockrent exempel, 7999kr hos Whiteaway, runt 17k från Enema och Tretti. Titta på grafen över prisändringar.

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4080185
Senast redigerad av Jeff.Beck 2021-12-05 kl. 21:05.
Citera
2021-12-05, 22:12
Medlem
Vitvaror köper man ju på orten, enklare att få det fixat om det sen går sönder. Plus smidigare med hemleveranserna.
Citera
2021-12-05, 22:38
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Vitvaror köper man ju på orten, enklare att få det fixat om det sen går sönder. Plus smidigare med hemleveranserna.
Köper du vitvaror på orten?

Då får du ingen garanti. Grabbarna kanske stjäl en ny produkt men det blir ju mer krångel men för en 1/3 av priset så kanske det är värt det. Vart handlar du från? Fittja/alby i sthlm? Angered/Hisingen i gbg? Rosengård i malmö?

Btw, en person i styrelsen är ju ganska välkänd av polisen i danmark då hen i vissa kretsar inte gör rätt & betalar för sig i den undre världen, så vad kan man egentligen förvänta sig av tretti.se & deras ljusskygga kumpaner?
Senast redigerad av Adonis. 2021-12-05 kl. 22:45.
Citera
2021-12-05, 23:04
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Köper du vitvaror på orten?

Då får du ingen garanti. Grabbarna kanske stjäl en ny produkt men det blir ju mer krångel men för en 1/3 av priset så kanske det är värt det. Vart handlar du från? Fittja/alby i sthlm? Angered/Hisingen i gbg? Rosengård i malmö?

Btw, en person i styrelsen är ju ganska välkänd av polisen i danmark då hen i vissa kretsar inte gör rätt & betalar för sig i den undre världen, så vad kan man egentligen förvänta sig av tretti.se & deras ljusskygga kumpaner?

Vad yrar du om? Klart smidigt att köpa lokalt så man lättare får hjälp när det krånglar. Ort = https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ort
Citera
2021-12-05, 23:07
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Vad yrar du om? Klart smidigt att köpa lokalt så man lättare får hjälp när det krånglar. Ort = https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ort
Så länge man inte köper av folk i samma område som en och bor i ett fattigt bostadsområde.

Elgiganten suger också. Ändrade leverans utan kompensation eller ens meddelande och fick en skadad vara. Nu har jag inte testat eftersom jag renoverar. Får se om den funkar ok sen.
Citera
2021-12-05, 23:18
Medlem
Ja riktigt dåliga är de att ha att göra med om det inte kommer till att försöka sälja på en saker.
Köpte ett kylskåp i april fick den levererad i oktober.

De bokade in ca 10 olika leveransdatum allt för att hålla kvar en i köpet.
Citera
2021-12-05, 23:18
Medlem
Gäller även Polarpumpen och tillverkaren Daikin, förvänta er ingen support efter leverans.
Citera
2021-12-05, 23:21
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelkov
Ja riktigt dåliga är de att ha att göra med om det inte kommer till att försöka sälja på en saker.
Köpte ett kylskåp i april fick den levererad i oktober.

De bokade in ca 10 olika leveransdatum allt för att hålla kvar en i köpet.
Tog otroligt fel på användarnamn och ordlekar 🤣😂

Konsumenter har rätt till kompensation enligt konsumentköplagen. Det vet tydligen inte elektronikföretag.
Senast redigerad av AdMortem 2021-12-05 kl. 23:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in