2021-12-06, 01:33
Medlem
IceEyess avatar
1,82 kan väl knappast betraktas som "very tall".
Citera
2021-12-06, 17:12
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Detta hände i London och hela GB är ju minst 5 år efter, så jag vet inte riktigt vad vi ska diskutera?
På vissa områden är de ljusår före.
Citera
2021-12-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur bör vi äktfeminister ställa oss till det nya faktum att man faktiskt kan välja kön och exempelvis de konsekvenser som det innebär för damshopping i nu- och framtid?
Vad då "äktfeminist"?
Åsyftar du att konservativa är för att manliga pervon skall få byta om i damernas omklädningsrum?
Citera
2021-12-06, 21:25
Avslutad
Hon är bara inskränkt för att två penisbärande kvinnor skulle testa kläder.
Citera
2021-12-12, 10:43
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Har de verkligen omklädningsrum? På alla klädbutiker jag varit så har de bås som både kvinnor och män kan använda. Inte rena omklädningsrum...
Zara är en butik för främst kvinnokläder. Jag brukar inte själv handla där så jag kan inte svära på saken - men jag tror faktiskt inte Zara överhuvudtaget har manskläder. Alltså väntade sig inte journalisten på DM att träffa på en man i Zaras provhytt.

Vad jag vet (som bott länge i just England där det här utspelar sig), så förekommer inte speciella omklädningsrum för just kvinnor - MEN damavdelningar brukar oftast vara på sitt eget plan, i t.ex. ett varuhus och det är helt underförstått att det är damer som använder detta. Tack och lov har jag aldrig varit med om just detta, i England.

Däremot så förekommer det numera titt som tätt att man ser transor inne på damtoaletten i England. Speciellt på tågstationerna är det vanligt. Jag tror transorna får en kick av att passa på just där.
Men HÖR dem också - det låter helt annorlunda när män kissar. Äckligt! Dessa har EJ i damrummet att göra.

I Sverige är det numera så ovanligt med damtoaletter att ALLA kvinnor tvingas dela toalett med män. Också äckligt och helt fel.

I England är det normalt en disk utanför provhytten, där man får en plastplatta med antalet kläder man ska prova, av en expedit. Denna expedit bör stoppa män från att gå in i provhytterna på damavdelningen. Han får antingen köpa utan att prova, eller ta med sig plagget till mansavdelningen och prova där.

På underklädesavdelningen speciellt, är det väldigt känsligt.
Många kvinnor blir mätta kring bystenoch får hjälp av expediten att hitta BH som sitter riktigt bra. Ibland är dörren lite på glänt till provhytten, medan expediten kommer och går - eller om hon ska mäta, i en liten provhytt. Alltså ska det absolut inte vara några män där!

Om jag var inne på en underklädesavdelnings provhytt och män dök upp så skulle jag ägna minst en halvtimma att klaga - till allt från expediter till kundtjänst eller chef. Om de inte backade så skulle jag göra klart för dem att jag inte tänker handla från dem fortsättningsvis.

Det är viktigt att affärer förstår att det INTE gynnar dem ekonomiskt, att hålla på med woke-pandering, utan att de tvärtom förlorar sin primära målgrupp som kunder.

I Sverige är det dock väldigt svårt att manifestera sånt här genom att bojkotta en viss butikskedja - eftersom marknaden är så liten. I England finns alltid en annan konkurrent med i princip samma utbud. I Sverige så är t.ex. Åhlens den enda varuhuskedjan... och Clas Ohlson är unika i sin nisch. Det är svårare att bojkotta när det inte finns några alternativ.

För DMs journalist så är Zaras främsta konkurrent HM. HM är mycket värre när det gäller woke, än Zara. MEN - det finns otaliga mindre butiker som har samma typer av kläder som Zara - så hon får helt enkelt droppa Zara och handla någon annanstans. Woke-pesten sprider sig tyvärr mycket snabbt i England just nu. T.om. butiker som vänder sig till konservativa övre-medelklass människor har börjat med woke-inspirerad reklam. Boden är ett bra exempel på det.
Senast redigerad av gullfia 2021-12-12 kl. 10:47.
Citera
2021-12-12, 13:38
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Hon är bara inskränkt för att två penisbärande kvinnor skulle testa kläder.
Det verkar så.

Butikerna har nu testats av en skäggeman och de har inga fördomar.
Citat:
The bearded 6ft reporter who was told he CAN use the female changing rooms in Selfridges, Matalan, Uniqlo and Agent Provocateur after telling staff he identifies as a woman

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10300295/Bearded-6ft-reporter-let-female-changing-room-stores.html
Citera
2021-12-12, 14:25
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det verkar så.

Butikerna har nu testats av en skäggeman och de har inga fördomar.
Just det! Jag såg också detta men du hann före mig att rapportera här i tråden.
Gammal Englandssvensk eller? Inte många svenskar som lusläser Daily Mail regelbundet tror jag! Haha! Tror inte gemene svensk klarar av att läsa deras journalistik utan att bli "kränkt" eller upprörd.

Reportern gick runt till alla varuhus i London som överlevt både finanskrisen och Covid. Möjligen kanske man kan säga att han missade Fenwick's men jag tror det numera ägs av en kedja. Tror nog att Fenwicks kan tänkas vara ganska konservativt dock och det ska jag ha i åtanke nästa gång jag handlar kläder i London.

Inga problem någonstans, för en man som är over 190 cm lång med skägg, att få gå in i provhytterna på damavdelningen - inklusive underklädes boutiquen "Agent Provocateur" på Harrods.

Edit: Kom just på att han missade Peter Jones vid Sloane Square också. Han gick till John Lewis på Oxford Street - men Peter Jones tillhör också John Lewis. Jag tror inte klientelet som handlar på Peter Jones skulle acceptera män i kvinnornas omklädningsrum. Nästa gång jag är där så ska jag fråga dem om deras policy i den här frågan ---- och gå min väg om de säger att män får använda omklädningrummet.... Eller varför inte klaga hos kundtjänst och fråga var jag kan prova kläder utan att riskera att en tvåmeters man sneglar över kanten!
Senast redigerad av gullfia 2021-12-12 kl. 14:32.
Citera
2021-12-12, 14:41
Avslutad
Vafan gnäller feminister för? Ni är ju bokstavsmänniskornas bästa vän och allierade. Ni har alltid knuffat deras lidande framför er som en lykta för att även belysa er 'utsatta' situation, precis som med alla andra minoriteter ni ska utnyttja för egen vinning. Så fort konsekvenser dyker upp som inte direkt kommer er till godo så blir det gnäll som vanligt.

Likaså transpersoner i sport. Nu när det börjar bli konsekvenser även där så blir det gnäll och det ska tweakas och gnällas..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-12-12 kl. 14:43.
Citera
2021-12-12, 18:10
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullfia
Just det! Jag såg också detta men du hann före mig att rapportera här i tråden.
Gammal Englandssvensk eller? Inte många svenskar som lusläser Daily Mail regelbundet tror jag! Haha! Tror inte gemene svensk klarar av att läsa deras journalistik utan att bli "kränkt" eller upprörd.
Absolut. DM är ovärderligt om man avser starta en tråd där folk ryker ihop.

Missar inte heller Nigel Farage mån till tors på GB news. Ingen Wokerati där
https://www.gbnews.uk/freegbapp

Citat:
Reportern gick runt till alla varuhus i London som överlevt både finanskrisen och Covid. Möjligen kanske man kan säga att han missade Fenwick's men jag tror det numera ägs av en kedja. Tror nog att Fenwicks kan tänkas vara ganska konservativt dock och det ska jag ha i åtanke nästa gång jag handlar kläder i London.

Inga problem någonstans, för en man som är over 190 cm lång med skägg, att få gå in i provhytterna på damavdelningen - inklusive underklädes boutiquen "Agent Provocateur" på Harrods.

Edit: Kom just på att han missade Peter Jones vid Sloane Square också. Han gick till John Lewis på Oxford Street - men Peter Jones tillhör också John Lewis. Jag tror inte klientelet som handlar på Peter Jones skulle acceptera män i kvinnornas omklädningsrum. Nästa gång jag är där så ska jag fråga dem om deras policy i den här frågan ---- och gå min väg om de säger att män får använda omklädningrummet.... Eller varför inte klaga hos kundtjänst och fråga var jag kan prova kläder utan att riskera att en tvåmeters man sneglar över kanten!
Japp

Men Problem är redan solved av insidern i artikeln
Citat:
Miranda Yardley, 54, who was born a man but now describes herself as a post-op transsexual, said: ‘The surrendering of women’s changing rooms to anyone who claims to be a woman really is nothing other than the natural consequence of saying that anybody can be a woman.’
Senast redigerad av Lao Tzu 2021-12-12 kl. 18:14.
Citera
2021-12-12, 21:00
Medlem
adolf512s avatar
Att sånt händer emellanåt är väl att vänta sig när det är fritt fram att identifiera sig som önskat kön och att det inte krävs några medicinska behandling (ex östrogen) för att byta över till den kvinnliga sidan.

Sånt här händer dock mycket mer sällan än vad man förväntar sig, detta kan förklarar med att det finns starka sociala normer emot att 'identifiera sig som kvinna'. Kan ha rört sig om en konservativ man som vill provocera.

https://link.springer.com/article/10.1007/s13178-018-0335-z
Citera
2021-12-13, 15:03
Medlem
gullfias avatar
En sak som jag tyckte var konstigt när jag flyttade till Sverige efter lång tid i Storbritannien, var att folk störde sig så mycket på att det fanns särskilda tider för män respektive kvinnor i simhallen.
Jag såg inget konstigt med det alls och en kvinna måste inte vara muslim för att tycka att det kan vara skönt att besöka simhallen när bara kvinnor och kanske lite småbarn är där.

Inga män som dyker med jätteplask eller simmar som om det vore autobahn i längderna. Utan lite lugnare. Känner man sig ur form så behöver man inte oroa sig för att någon spanar in en och tänker det ena eller det andra medan man är på väg till bassängen. En miljö som är lite mysig och avslappnad för kvinnor helt enkelt. Ganska vanligt i England och jag har använt det mycket. Brukar inte vara muslimskor där för de gillar inte att bada överhuvdtaget - många av de kan inte ens simma alls.

Men i England uppstod bråket om att transorna ville använda de exklusiva kvinnotiderna. Många kvinnor blev rasande, men som vanligt så vann ju queerlobbyn. Det finns även några populära dammar nära Hampstead i London - tre stycken ligger bredvid varandra och där har varit bad i hundra år, minst. Det finns Ladies' Pond, Men's Pond och Mixed Pond. Transor kan ju då förslagsvis bada i Mixed Pond - men Nej, det går inte ! De ska till alla pris bada i just kvinnodammen. För att göra saken värre så används den dammen av religiösa judiska kvinnor som bor i ett område i närheten där många religiösa judar bor. Nu kan dessa kvinnor inte använda den dammen längre - eftersom de inte vill att män ska se dem i baddräkt.

Allt det här KRÄNKER mig som kvinna. Det förstör för riktiga kvinnor.

En annan debatt som pågår i England, förresten - handlar om flickskolor. Grejen med dem är att det är det bästa sättet för flickor att få en riktigt bra undervisning och goda examen resultat... Så att de sen kan komma in på ett toppuniversitet. Föräldrar älskar flickskolor för där presterar flickor bättre än i blandade skolor. Det är hård konkurrens för att komma in på statliga eller kyrliga flickskolor som är gratis, av den anledningen.
Nu uppstår bråk när flickor som går på såna här skolor kommer på att de är "pojkar". De vill inte längre bära den vanliga skoluniformen...t..ex. Och vill bli kallade "han". Fastän de går på en flickskola! Föräldrarna snyftar ut i media om sitt påstått diskriminerade barn. Men byt skola i så fall! De flesta skolor tar ju barn av bägge kön. Likaså har det förekommit att unga pojkar velat komma in på flickskolor - men detta har hittills ej lyckats. Det är dock sannolikt en tidsfråga. Det här är extra störande just för att könssegregerade skolor leder till bättre skolresultat för båda könen, men speciellt för flickor. När det meckas med det här så förstörs ett vinnande koncept i PK.-ismens namn + normala barn drabbas av PK-vansinnet.
Senast redigerad av gullfia 2021-12-13 kl. 15:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in