2021-12-05, 16:34
Medlem
Lao Tzus avatar
Hur bör vi äktfeminister ställa oss till det nya faktum att man faktiskt kan välja kön och exempelvis de konsekvenser som det innebär för damshopping i nu- och framtid?
Citat:
Why WERE two 6ft men allowed in my Zara changing room as I stood there in a bra? CHARLOTTE GRIFFITHS popped in to try on a sparkly top for the office party - then she found herself facing a dilemma that would have been unthinkable even five years ago...

two very tall men are shown into the changing room by an assistant, as if this the most normal thing in the world.

I expect women's changing rooms to be just that – for women.

Naturally, I am keen to see what these 6ft tall, masculine-looking men are buying. They each seem to have a mixed pile of garments to try on – and one of them was the very same sequined top I had just tried.

In some stores we get complaints when we let men into the changing rooms on the women's floor and in some stores we get complaints when we don't,' the manager says.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10275757/CHARLOTTE-GRIFFITHS-facing-dilemma.html
Senast redigerad av Lao Tzu 2021-12-05 kl. 16:59.
Citera
2021-12-05, 16:36
Medlem
Milton.Millss avatar
Har de verkligen omklädningsrum? På alla klädbutiker jag varit så har de bås som både kvinnor och män kan använda. Inte rena omklädningsrum...
Citera
2021-12-05, 16:42
Medlem
ost-e-knarks avatar
Trevligt att kunna prova en glittrig topp när.man är exakt 182.88 centimeter lång, hur gör man om man är osäker på decimalarna då? Jag har hört att man skall vara längre på morgonen innan man gått upprätt hela dagen.
Citera
2021-12-05, 16:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Har de verkligen omklädningsrum? På alla klädbutiker jag varit så har de bås som både kvinnor och män kan använda. Inte rena omklädningsrum...
Tanten som skrivit och är kränkt berättar i sin text att hon var klar inne i själva provrummet och gick ut i gången utanför, som vi får förmoda är ”omklädningsrummet”.

Hon poängterar att det underliga är att det var män inne i kvinnornas radda med provrum. Inte att någon kikade in eller klev in i hennes ”provrum”.

Jag är, som du, mer van vid svenska förhållanden där man kan plocka på sig de kläder man vill prova och sedan gå varhelst det finns provrum i butiken och sedan klä av och på sig inne i själva provrummet.

Förmodar att hon menar att hon vill kunna stå utanför ”provrummet” och betrakta sin kropp med aktuella kläder på håll i korridoren utanför utan att bli besvärad av manliga män.

Knappast något problem för någon som inte söker efter att bli kränkt. Håll dig i provhytten med draperiet fördraget då.
Citera
2021-12-05, 16:57
Medlem
Hegamons avatar
Dålig rubrik i tråden för ett bra samtalsämne. Jag vet inte hur ni knallkorks-feminister ska ställa er inför problemet. Var dessa män transvestiter? Det skulle kunna vara en förklaring. Lösningen är att förbjuda folk identifiera sig med olika kön. Det är högst dumt ha flera identiteter, det är olagligt och psykopatiskt. Samma tankegods borde användas på att identifiera sig med flera olika könstillhörigheter.

Två stora karlar går in ohämmat i damernas provhytter, tycker jag trådstarten handlar om. Det här med cm/foot är bara en grov angivelse på de båda herrarnas längd, vilket egentligen inte alls betyder något i sammanhanget. Om det varit två dvärgar, skulle saken förändrats?
Senast redigerad av Hegamon 2021-12-05 kl. 16:59.
Citera
2021-12-05, 17:12
Medlem
Jordgubbes avatar
Är väl det minsta problemet, med att man numera kan välja könstillhörighet helt fritt (Kanske var Stefan Löfven vår första kvinnliga statsminister).
Citera
2021-12-05, 17:25
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Obegriplig trådstart.
Citera
2021-12-05, 17:35
Medlem
Typiska kvinnoproblem sk ickeproblem som icke hör hemma i ett friskt samhälle.
Citera
2021-12-05, 18:14
Medlem
Helt rätt, bara korta män ska släppas in
korta män=kvinnor
män utan skägg=kvinnor
Citera
2021-12-05, 20:13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Det där med provrum och hur proceduren fungerar skiljer sig en hel del från butik till butik och land till land. I en del mer pryda länder anses det vara suspekt med män som överhuvudtaget kommer i närheten av damernas provrum (i Sverige är de ju ofta unisex till och med). Hände mig själv en gång när frugan höll på att prova och ville ha lite smakråd och jag höll mig i närheten och fick en avhyvling av en expedit som om jag vore något slags pervo.
Citera
2021-12-05, 20:49
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills

Det är inte helt ovanligt utomlands att det finns en provsektion (kalla det lounge), i vilken separata bås finns för ombyte. Många gånger märks dessutom kläderna upp innan man får tillgång till provsektionen, för att sedan stämmas av när man är färdig för att komma åt stölder.

/AI

Edit: Inte sällan är de därtill uppdelade efter män respektive kvinnor.
Senast redigerad av immenhusen 2021-12-05 kl. 20:52.
Citera
2021-12-05, 21:47
Medlem
ursprungligens avatar
Detta hände i London och hela GB är ju minst 5 år efter, så jag vet inte riktigt vad vi ska diskutera?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in