2021-12-07, 10:00
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du framstår inte som särskilt smart. Utan en narcissist.

Så bara för att någon har en grandios självbild så har dom NP? Dra på dig kardborreskorna och spring iväg till skolan

Antar att det är något du slänger dig med när folk klagar på att du till exempel, inte kan formulera en grammatiskt korrekt mening?
Citera
2021-12-07, 10:11
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Så bara för att någon har en grandios självbild så har dom NP? Dra på dig kardborreskorna och spring iväg till skolan

Antar att det är något du slänger dig med när folk klagar på att du till exempel, inte kan formulera en grammatiskt korrekt mening?
Narcissism är ingen NP diagnos. Det är en personlighetsstörning. Det kanske du skulle läsa på om innan du skriver.

Att folk klagar på hur jag skriver bryr jag mig inte i. Jag vet att jag slavar när jag skriver. men jag kan störa mig på att folk när folk ska läxa upp mig inte förstår vad dom skriver om.
Citera
2021-12-07, 10:18
Medlem
Ikke så mange man får virkelig god kjemi med, det må være noen hjemme for at jeg skal få tenning.
Citera
2021-12-07, 10:24
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Narcissism är ingen NP diagnos. Det är en personlighetsstörning. Det kanske du skulle läsa på om innan du skriver.

Att folk klagar på hur jag skriver bryr jag mig inte i. Jag vet att jag slavar när jag skriver. men jag kan störa mig på att folk när folk ska läxa upp mig inte förstår vad dom skriver om.

N som är Niklas = NNNNarcissistisk. P som är Per = PPPPersonlighetsstörning = NP. Vanlig akronym inom NeuroPsykiatri
Senast redigerad av Krocketklubba 2021-12-07 kl. 10:27.
Citera
2021-12-07, 14:32
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Det är mer trångsynthet än högt IQ: De med högt IQ aner väl snarare att alla är lika värda

SÅ du är nog mest trångsynt

Tack detsamma
Citera
2021-12-08, 02:08
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
I vuxen ålder? Enda gången det var så för mig var när jag var barn. Men intelligensmässigt låg man ju rätt bra många år över de andra barnen.

Jag är inte så extremt intelligent. Mitt arbetsminne är sjukt trasigt. Måste sitta och spola tillbaka hela tiden för att jag glömmer information jag hör och klarar inte av att lyssna mig till nya kunskaper. Dock sätter det sig rätt bra snabbt när jag får grepp om vad jag hör.

Därför har jag alltid fått panik. Pluggar någon datorkurs och antar att den skulle varit färdig men eftersom allt mer eller mindre gällande datorer och datorteknik är nytt, har jag känt att jag inte klarade den sista delen i kursen. Här sitter jag och det är egentligen skitenkelt och inser att jag lätt kunnat avslutat kursen i tid. Istället har jag inte förberett mig ordentligt och ens börjat skriva..

Det är när man inte funkar man är glad att man ändå har en del innanför pannbenet som kompensation.

Ja i vuxen ålder, mest i början av arbetslivet.
Ju mer professionellt yrkesfolk jag träffade på ju bättre blev det.

Ja det är säkert många som dig som känner samma sak.

Jag vet av dem med högt intellekt som bara velat ha lugn och ro, inte stressa, som har hållit sig borta från högskolor och bara haft enklare jobb.
Citera
2021-12-08, 04:12
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Ja i vuxen ålder, mest i början av arbetslivet.
Ju mer professionellt yrkesfolk jag träffade på ju bättre blev det.

Ja det är säkert många som dig som känner samma sak.

Jag vet av dem med högt intellekt som bara velat ha lugn och ro, inte stressa, som har hållit sig borta från högskolor och bara haft enklare jobb.
Okej. Jo sant men saken är att intelligens är en motor i sig. Jag tror att jag exempelvis som inte direkt umgås med någon alls, ändå får något utbyte av att trots att jag knappt klarar av att koncentrera mig, håller hjärnan på annat. Just nu mår jag särskilt gott fast att jag inte får ihop studierna pga att jag inte har motivation då det är extremt skumma typer som arbetar på skolan och som definitivt försöker sabotera istället för att fungera som en normal skolkoncern ska göra. Kapitalismens återvändsgränd och så blir det lite så i vår digitala värld i kombination med människor som kanske aldrig lärt sig strukturerna i ett demokratiskt statskick och hur de ska agera under delegerade uppgifter.

Jag vill inte ha något enklare arbete men jag orkar inte med maktmissbruk för att motivera mig ur sjukskrivningen. Saken är att jag inte klarar av heltidsstudier men jag måste pga reglerna. Allt eller inget. Jag vill inte heller tvingas till en sämre utbildning för att några skitstövlar till lärare och administratörer inte vill att jag ska kunna få möjlighet till de bästa utbildningarns genom att betygsätta mig för lågt. För saken är, klarar man inte av att undervisa någon som ligger mot gränsen till Mensa i det ämne den presterat bäst i under hela grundskolan (om det nu var jag som var undermålig), då ska man nog inte heller arbeta som lärare.

Jag skulle aldrig trivas som exempelvis undersköterska. Funderade på mellanstadielärsre men jag har aldrig velat arbeta med barn utan jag har önska sysselsätta mig med något som utvecklar mig.

Ja det finns många fler riktigt smarta människor där de flesta inte tror att de finns.

Måste bara tillägga en sak med de här nötterna som går in för att förstöra De vill hävda sig mot mig och ändrar i datorsystemen men var för dumma för att:

1 inse att jag skulle använda andra enheter som bevis och exempelvis filma hur de saboterat för att hindra mig från att kunna lämna in uppgift (eftersom de vill orsaka vräkning genom att legitimera det försök de gjort av att få mig avskriven från CSN genom att stänga av mig från kurser)

2 var för dumma för att förstå att jag då skulle lämna in den via annan väg. Vem som helst kan sabotera med lite plugg i ryggen, men att tänka runt på enklaste vis.... Det var tydligen svårare.
Senast redigerad av AdMortem 2021-12-08 kl. 04:20.
Citera
2021-12-08, 04:20
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Okej. Jo sant men saken är att intelligens är en motor i sig. Jag tror att jag exempelvis som inte direkt umgås med någon alls, ändå får något utbyte av att trots att jag knappt klarar av att koncentrera mig, håller hjärnan på annat. Just nu mår jag särskilt gott fast att jag inte får ihop studierna pga att jag inte har motivation då det är extremt skumma typer som arbetar på skolan och som definitivt försöker sabotera istället för att fungera som en normal skolkoncern ska göra. Kapitalismens återvändsgränd och så blir det lite så i vår digitala värld i kombination med människor som kanske aldrig lärt sig strukturerna i ett demokratiskt statskick och hur de ska agera under delegerade uppgifter.

Jag vill inte ha något enklare arbete men jag orkar inte med maktmissbruk för att motivera mig ur sjukskrivningen. Saken är att jag inte klarar av heltidsstudier men jag måste pga reglerna. Allt eller inget. Jag vill inte heller tvingas till en sämre utbildning för att några skitstövlar till lärare och administratörer inte vill att jag ska kunna få möjlighet till de bästa utbildningarns genom att betygsätta mig för lågt. För saken är, klarar man inte av att undervisa någon som ligger mot gränsen till Mensa i det ämne den presterat bäst i under hela grundskolan (om det nu var jag som var undermålig), då ska man nog inte heller arbeta som lärare.

Jag skulle aldrig trivas som exempelvis undersköterska. Funderade på mellanstadielärsre men jag har aldrig velat arbeta med barn utan jag har önska sysselsätta mig med något som utvecklar mig.

Ja det finns många fler riktigt smarta människor där de flesta inte tror att de finns.

Är det intilligent att inte se sina egna brister ?
Klaga och skylla på omvärlden ?
Vafalls ?
Citera
2021-12-08, 04:24
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Är det intilligent att inte se sina egna brister ?
Klaga och skylla på omvärlden ?
Vafalls ?
Jag har inte skyllt på omvärlden. Det jag säger är verkligheten utanför min möjlighet samtidigt som jag inte ansvarar för människor av lägre kompetens som försöker förstöra för andra.

Är du intelligentare som inte kan stava till ordet menar du, eller vad är din poäng? Ifrågasätta vem som är intelligent utan att du ens vet hur ordet ser ut i text? Är det din analytiska förmåga som blomstrar?

Projicera inte. Se dina egna brister först.
Citera
2021-12-08, 04:26
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Jag har inte skyllt på omvärlden. Det jag säger är verkligheten utanför min möjlighet samtidigt som jag inte ansvarar för människor av lägre kompetens som försöker förstöra för andra.

Är du intelligentare som inte kan stava till ordet menar du, eller vad är din poäng? Ifrågasätta vem som är intelligent utan att du ens vet hur ordet ser ut i text? Är det din analytiska förmåga som blomstrar?

Projicera inte. Se dina egna brister först.

Ok
Ursäkta mig.
Citera
2021-12-08, 04:46
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jag är fruktansvärt snabblärd samt utvecklar/optimerar mitt tillvägagångssätt i stort sett allt jag gör.

På en arbetsplats där man är ny så har folk mycket svårt att acceptera att den nyanställde har halverat tidsåtgången för ett arbetsmoment redan efter en vecka. Eller lärt sig det "avancerade datorprogrammet" på en månad, något som brukar ta över ett år för andra.

Och eftersom dom varken har förmågan att utvecklas i samma takt eller besitter samma kvalitetstänk som en själv så blir det genast misstänksamhet och visknkngar om fusk osv.

Så, jag lider mest i arbetslivet.

Samma egen erfarenhet.
Citera
2021-12-09, 03:53
Bannlyst
Ensamt minus de gånger man möter andra högintelligenta man kan tala fritt med. Man frustreras ofta samt känner sig irriterad på att folk inte ligger på samma nivå liksom de som är mer intelligenta än en själv, känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in