2021-12-05, 03:22
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Olivia Rodrigo är en amerikansk skådespelerska, sångerska och låtskrivare. Hon är född 20 februari 2003 så hon är ung i branschen. Hon är känd för roller i Disneys serier som hittills har varit drama/komedi/musikal. Tydligen är hon känd på Tiktok.

Men så håller Olivia Rodrigo på med musik också. Hon fick ett skivkontrakt med Interscope och Geffen Records och 2021 släpptes debutsingeln "Drivers License" som hamnade på plats nummer 1 i flera olika länder runtom i världen. Debutalbumet "Sour" släpptes i maj 2021.

Låten "Good 4 U" har man spelat väldigt mycket på RIX FM och visst är den väldigt, väldigt bra. Det var nån recensent som skrev att "låtarna är kvicka och korta med hög densitet och hisnande melodier". Riktigt så bra tycker jag inte albumet verkar vara men det är inte det sämsta jag hört i år.

Har ni några åsikter om Olivia Rodrigo?
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2021-12-05 kl. 03:50.
Citera
2021-12-05, 04:20
Medlem
OneTaps avatar
jävligt snygg
Citera
2021-12-05, 09:52
Medlem
kalkryggars avatar
Har aldrig hört talas om henne innan. Så jag googlade och fann två låtar som jag lyssnade på. Fy fan vad dom sög hårt. Sicket sorgligt skräp.

Någon låt med driving license och den var så tråkig så tråkig.

En låt som heter typ good 4 you. Där bytte hon plötsligt stil och låten är jag helt säker på att någon gammal producent från 90 talet grävt fram som han haft liggande outgiven för att alla andra tusen och åter tusentals poplåtar som släpptes under 90 talet lät bättre. Men nu tyckte han att den skulle passa 20 år efter att vi lämnade 90 talet.

Söthet på en skala 1-10 så får hon 6 av mig.
Citera
2021-12-06, 11:27
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Spelningssiffrorna på Spotify på de mest populära Olivia Rodrigo-låtarna.

"Drivers License" (2021) - Otroliga 1 miljard 190 miljoner streams.

"Good 4 U" (2021) - Otroliga 1 miljard 98 miljoner streams.

"Deja Vu" (2021) - Strax 655 miljoner streams.

Kan inte vara många nya artister som har miljarder streams.
Citera
2021-12-06, 11:44
Medlem
Denoms avatar
Framgångsrik för att vara så ung.
Citera
2023-09-20, 23:03
Medlem
Bra nya skivan är!!
Citera
2026-09-06, 18:02
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Spelningssiffrorna på Spotify på de mest populära Olivia Rodrigo-låtarna.

"Drivers License" (2021) - Otroliga 1 miljard 190 miljoner streams.

"Good 4 U" (2021) - Otroliga 1 miljard 98 miljoner streams.

"Deja Vu" (2021) - Strax 655 miljoner streams.

Kan inte vara många nya artister som har miljarder streams.

Är det så att Olivia Rodrigo är en av västvärldens just nu mest populära kvinnliga artister, sett till antalet streams? Hon är liksom 23 år endast. De flesta - eller alla? - av låtarna från hennes senaste album (som släpptes i somras) har över 100 miljoner streams på Spotify. Naturligtvis är Taylor Swift mycket större men hur många andra spelar i samma liga som Olivia Rodrigo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in