2021-12-04, 18:41
Medlem
feemaxxxs avatar
Har haft ont i nacke/rygg nu några månader. Käkar ibubrufen, treo, voltaren, men skiten hjälper ju knappast.

Det enda som hjälper är alkohol, efter en halv flaska vin eller tre gin&tonic känner jag hur smärtan bara ebbar ut och det känns skitbra.

Nu har jag ju ingen lust att vara småfull hela dagarna. Finns det något smärtstillande som har ungefär samma effekt som alkohol (men utan rus...)?
Citera
2021-12-04, 19:26
Medlem
Det låter som att muskelavslappnande, typ iktorivil kanske skulle vara nåt.
Citera
2021-12-04, 21:07
Medlem
Stark-Senaps avatar
Marijuana är smärtstillande
Enda som funkar om mina visdomständer värker
Och du får ingen baksmälla
Citera
2021-12-04, 22:34
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Har haft ont i nacke/rygg nu några månader. Käkar ibubrufen, treo, voltaren, men skiten hjälper ju knappast.

Det enda som hjälper är alkohol, efter en halv flaska vin eller tre gin&tonic känner jag hur smärtan bara ebbar ut och det känns skitbra.

Nu har jag ju ingen lust att vara småfull hela dagarna. Finns det något smärtstillande som har ungefär samma effekt som alkohol (men utan rus...)?

Just nu käkar jag Oxynorm. Normalt sett vid mina årliga ryggskott funkar Citodon och Paraflex perfekt. Glöm inte att försöka röra på dig.
Citera
2021-12-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx

Någon form av Opiat skulle fungera utmärkt, frågan är bara om doktorn vill skriva ut någon. Det behöver ju inte direkt vara rent Morfin men Tramadol vid behov skulle säkert fungera.

Dessa mediciner går ju att berusa sig på då de är narkotikaklassade men en mindre dos av något mildare v.b blir man inte alltför påverkad av.
Citera
2021-12-05, 08:39
Medlem
Alkohol vidgar blodkärl och dämpar ångest, så sannolikt beror din smärta på ångest/stressrelaterade muskelspänningar?
Citera
2021-12-06, 20:30
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligFilur
Alkohol vidgar blodkärl och dämpar ångest, så sannolikt beror din smärta på ångest/stressrelaterade muskelspänningar?

Nu har jag haft besvär till och från i 30 år, operation i axeln och har en rätt kraftig kutrygg. Men ja, antar att det är en kombination av för lite träning, stillasittande, dålig kost och stress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in