Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Ja. Jag anser inte att killarna gjorde något fel. Vakten borde emellertid tänka över ifall han vill vara en del i att tvinga igenom medicinsk apartheid och vilken värld han vill lämna efter sig till sina barn. Ibland är det läge att sätta ner foten och säga nej, vilket de här unga männen gjorde. Vakten borde gjort samma sak. Precis som du säger, säg nej och byt jobb.
Att man idag inte kan besöka en idrottsarena utan att ha injicerats med otestade mRNA-vacciner är inget argument som stödjer din sak. Tvärtom. Det borde få även dig att fundera över rimligheten i medicinsk tyranni.
Jag kan helt hålla med dig att man kan ha åsikter om huruvida det är rätt att vaccinera. att begränsa insläpp etcetera.
Men om den myndighet bestämmer att man ska ha vaccinpass är det inte rätt väg att gå att hota en dörrvakt till livet.
Men vad vet jag, du tycket att alla läkare, forskare, dörrvakter, politiker som har bestämt detta och kontrollerar att det efterlevs ska skjutas? Och då kanske även alla som håller med om att ett vaccinpass kan vara ett bra sätt att åtminstone en del av samhället kan hållas öppen, när du ändå håller på.
Bara nyfiken.