• 7
  • 8
2021-12-05, 22:41
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Om du tycker att själva idealet låter galet så håller dom flera män med dig isåfall, det var lite min poäng.
Okej jag hoppas inte det är ett ideal
Citera
2021-12-06, 00:33
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Problemet idag, som jag ser det, är att flickor/kvinnor i allt större utsträckning försöker "sminka över" fysiska tillkortakommanden istället för att göra något åt grundproblemet, vilket i nio av tio fall stavas övervikt.

---
Övervikt = Lågt IQ
Orka läsa böcker eller träna när man kan måla sig i ansiktet och visa pattarna.
Citera
2021-12-06, 08:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Alla försöker att se likadana ut, samma frisyr, opererad näsa, ankläppar, lösögonfransar och alldeles för mycket smink. Och jättelånga naglar. De lägger oerhört mycket pengar på smink, kläder, handväskor och skor. Allting handlar om dem själva och utseendet.

Det är ganska naturligt att tänka så när man är ung. Att någon skulle gilla ens "egenheter" är svårt att förstå förrän man kommit upp lite i ålder. Unga killar och tjejer önskar nästan alltid att de hade ett "vanligt" ansikte och kropp, och därför imiterar de varandra.
Tänk på hatet som brukar uppstå mot de tjejer som har mage att gå hem hos killarna utan att ha ansträngt sig för att "se bra ut".
Citera
2021-12-11, 21:38
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
---
Övervikt = Lågt IQ
Orka läsa böcker eller träna när man kan måla sig i ansiktet och visa pattarna.

Så är det.
Citera
2021-12-26, 16:47
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Alla försöker att se likadana ut, samma frisyr, opererad näsa, ankläppar, lösögonfransar och alldeles för mycket smink. Och jättelånga naglar. De lägger oerhört mycket pengar på smink, kläder, handväskor och skor. Allting handlar om dem själva och utseendet.

Är det Barbiedockor som är idealet? Och varför dessa fakebilder då de ser ut som vaxdockor?

Och respekt och integritet tycks helt ha försvunnit. Det finns inga som helst regler.

Är dessa era ideal, och er drömkvinna?

Det är nåt läskigt amerikanskt skit vi har fått hit. För ärligt talat, när började svenska tjejer odla rumpor som man kan ställa kaffebrickan på? Och läppar som sticker ut längre än näsan? Nä, det där köper jag inte. Måste vara nån förorts-rap-kultur blandat med Kardashians och Hollywoodfruar. Vidrigt!
Citera
2021-12-26, 17:56
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Det är nåt läskigt amerikanskt skit vi har fått hit. För ärligt talat, när började svenska tjejer odla rumpor som man kan ställa kaffebrickan på? Och läppar som sticker ut längre än näsan? Nä, det där köper jag inte. Måste vara nån förorts-rap-kultur blandat med Kardashians och Hollywoodfruar. Vidrigt!

Det undrar jag med:

https://www.xvideos.com/video5455587...lode_from_mojo
Citera
2021-12-29, 17:27
Medlem
Soetroevs avatar
De enda som tycker nuvarande ideal är snyggt/attraktivt är osäkra tjejer som har fått Kardashians och dokusåpor inprintade i huvudet samt osäkra killar med konstig syn på kvinnor och kvinnlighet.

Enligt mig så blir exakt ALLA tjejer som gör ingrepp automatiskt mindre attraktiva och jag vet att majoriteten av alla killar håller med mig. Enda gången det bidrar till det bättre är om tjejen i fråga har varit med om en olycka och blivit deformerad, men det är ju inte riktigt samma sak. Swipear aldrig höger på fillers-tjejer på Tinder då det ofta även är ett kvitto på att personen inte är trygg i sig själv/instabil.

Minns en tjej jag dejtade för några år sedan som hade helt sinnessjukt fina läppar. Nog de snyggaste jag har sett någonsin (kändisar, modeller osv inräknat). Stötte på henne igen för knappt ett år sen och hon hade då skaffat både fillers och botox i ansiktet. Sa såklart ingenting då det inte angår mig, men blev faktiskt ledsen över att världen hade gått miste om en sådan naturligt vacker person.

Tyvärr finns det en status i att betala för dyra ingrepp/behandlingar och det blir en tävling tjejer emellan att visa att man har råd. När alla "framgångsrika" kvinnor ser exakt likadana ut så vill pöbeln såklart haka på, men de totalförstör sina utseenden enligt mig.

Det behövs fler kvinnliga förebilder som genuint vill stärka unga kvinnors självkänsla snarare än att sälja på dem en massa giftig skit för egen vinnings skull. Det vi ser nu är en effekt av opportunisters makt i en kapitalistisk värld.
Citera
2022-01-08, 20:05
Medlem
Obegripliga. Jag undrar var det kommer ifrån för det är inte ifrån männen. Och dessa tredubblade filter och kattögon på Tinder?
Citera
2022-01-08, 20:57
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev
De enda som tycker nuvarande ideal är snyggt/attraktivt är osäkra tjejer som har fått Kardashians och dokusåpor inprintade i huvudet samt osäkra killar med konstig syn på kvinnor och kvinnlighet.

Enligt mig så blir exakt ALLA tjejer som gör ingrepp automatiskt mindre attraktiva och jag vet att majoriteten av alla killar håller med mig. Enda gången det bidrar till det bättre är om tjejen i fråga har varit med om en olycka och blivit deformerad, men det är ju inte riktigt samma sak. Swipear aldrig höger på fillers-tjejer på Tinder då det ofta även är ett kvitto på att personen inte är trygg i sig själv/instabil.

Minns en tjej jag dejtade för några år sedan som hade helt sinnessjukt fina läppar. Nog de snyggaste jag har sett någonsin (kändisar, modeller osv inräknat). Stötte på henne igen för knappt ett år sen och hon hade då skaffat både fillers och botox i ansiktet. Sa såklart ingenting då det inte angår mig, men blev faktiskt ledsen över att världen hade gått miste om en sådan naturligt vacker person.

Tyvärr finns det en status i att betala för dyra ingrepp/behandlingar och det blir en tävling tjejer emellan att visa att man har råd. När alla "framgångsrika" kvinnor ser exakt likadana ut så vill pöbeln såklart haka på, men de totalförstör sina utseenden enligt mig.

Det behövs fler kvinnliga förebilder som genuint vill stärka unga kvinnors självkänsla snarare än att sälja på dem en massa giftig skit för egen vinnings skull. Det vi ser nu är en effekt av opportunisters makt i en kapitalistisk värld.

Känner igen det där, min syssling var naturligt vacker tills den dagen hon bestämde sig för att fixa alla såna fejkprodukter. Tråkigt..
Citera
2022-01-08, 21:06
Medlem
Krupniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev

Detta

Vi män har turen att en oerhört stor mängd influencers, kändisar, psykologer osv agerar som positiva förebilder för oss vuxna samt för grabbarna i tonåren. Unga tjejer har knappast denna tur. Det må finnas vissa tränings-influencers i små mängder som kanske gör någonting litet i denna aspekt men det är minimalt.

Jämför det med t.ex den pågående "Zyzz" trenden som vaknat upp återigen på youtube som uppmuntrar män att antingen börja träna eller träna hårdare. Eller Jordan Petersson med en massiv följarskara som sträcker sig över hela världen.

Unga tjejer hade absolut behövt någonting liknande för att hjälpa dem inse värdet i sig själva och inte försöka fylla detta hål med en massa konsumerist-skit.
Citera
2022-01-09, 14:59
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Är det Barbiedockor som är idealet? Och varför dessa fakebilder då de ser ut som vaxdockor?

Och respekt och integritet tycks helt ha försvunnit. Det finns inga som helst regler.

Är dessa era ideal, och er drömkvinna?

Skulle säga att detta är osäkra kvinnor som försöker balansera sin dåliga personlighet/osäkerhet med det yttre.

Deras motsvarighet är barbiekillar. De brukar pumpa gym och vara metrosexuella med ständiga besök hos barberarn, bära märkeskläder och inte allt för sällan posta bilder på stylade bilar. De snubbarna har intelligens som förvirrade myror

Samma skrot och korn och antagligen lika ointelligenta
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in