2021-12-03, 17:16
Medlem
Kan vara tändstiften som behöver bytas
Citera
2021-12-03, 17:32
Medlem
Åk till verkstad och låt dom plugga in en diagnosdator så får du svar
Citera
2021-12-03, 18:49
Medlem
Kolla jordkabel/flätan innan du gör något annat.

Glappar den kan de mest besynnerliga fel uppstå!

Du kan ta en startkabel från minuspolen o jorda i karossen/motorn o se om du märker skillnad.
Citera
2021-12-03, 18:59
Medlem
Ladda batteriet . Brukar jag göra när det låter så.
Citera
2021-12-03, 19:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Har inte du heller läst tråden eller det jag besvarade?
Jodå
Citera
2021-12-03, 19:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Kolla jordkabel/flätan innan du gör något annat.

Glappar den kan de mest besynnerliga fel uppstå!

Du kan ta en startkabel från minuspolen o jorda i karossen/motorn o se om du märker skillnad.
Precis det är inte ett ovanligt fel
Citera
2021-12-03, 19:38
Medlem
MrTurbos avatar
Mät upp vad generator laddar. 14,3 volt ska den ge på tomgång men normalförbrukare igång.
Är det mindre, byt generator. Kan du inte själv be verkstad och betala för det.
Citera
2021-12-03, 19:56
Medlem
Citat:
Nej och tydligen dör inte mänskligheten ut när begåvningsreserven kommenterar något utan att ha läskunskap heller.
Testa att läsa innan du kommenterar
Du verkar ha en utvecklingsstörning.
Bilen dör inte för att startmotorn är paj.
Bilen dör inte för att batteriet laddas ur. För sålänge den bilen är igång laddas den av generatorn, generatorns funktion har, återigen, inte har något med startmotorn att göra.
Du som är så startmotorkåt borde skaffa en till ditt huvud också så det där tröga tröskverket går igång.
Citera
2021-12-03, 20:24
Medlem
Amazon-mannens avatar
Rengör generatorn invändligt och ladda batteriet och smörj jordföätan med kopparpasta.
Funkade på en Glof jag hade.
Citera
2021-12-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Du verkar ha en utvecklingsstörning.
Bilen dör inte för att startmotorn är paj.
Bilen dör inte för att batteriet laddas ur. För sålänge den bilen är igång laddas den av generatorn, generatorns funktion har, återigen, inte har något med startmotorn att göra.
Du som är så startmotorkåt borde skaffa en till ditt huvud också så det där tröga tröskverket går igång.
Jag kanske har en utvecklingsstörning. Vad säger det då om dig. Jag klipper in det jag kommenterade så får vi se om du är tillräckligt smart att inse att du är dummare än en utvecklingsstörd.
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Ja, den ger ifrån sig ljus i instrumentpanelen och men motorn orkar inte starta upp riktigt sedan knackar det och vrider jag om nyckeln igen så får jag inget ljus alls och batteriet är tvärtdött.
Citat:
Sker detta även med ett nytt batteri? I så fall sätter jag mina pengar på startmotorn och just specifikt solonoiden.
Batteriets funktion är att hålla ständiga strömkällor med ström när bilen är i viloläge samt som startström då generatorn inte jobbar med avstängd motor.
Att starta en bilmotor kräver mkt ström från batteriet och tanken är att motorn ska starta omgående så generatorn kan ladda batteriet efter uppstart. Startar inte motorn så tömmer man batteriet oavsett om det är friskt eller dåligt.
Citera
2021-12-03, 20:30
Medlem
Sluta köra elbil som någon jävla fjolla? Diesel bilar kommer bli framtiden.
Citera
2021-12-03, 20:56
Medlem
Mysquos avatar
Det kan vara fel på luftkvalitetssensorn i insuget. Jag hade fel på den i en gammal bil, och motorn var helskum. Knackade, gick lite grann och dog allt som oftast. När du ändå är där och kikar, ta en titt på luftfiltret så inte det är igensatt och man kan ju prova och se hur den reagerar på lite startgas i insuget.
Jag tänker att om du redan uteslutit elfel, så är ju luft och bränsle på tur att undersökas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in