2021-12-03, 12:04
Medlem
Tjenare!

Jag har en Hyundai i30 2015 årsm knappt 5k mil så det är ju en hyfsat ny bil, en model något större en golf men fortfarande en symaskin.
Fanskapet dör hela jävla tiden när det är kyligt ute och jag har köpt nytt batteri - ingen skillnad. Det nya batteriet åkte jag till en verkstad och lät de kolla upp så att det inte var defekt på något sätt men det var bra och det var inget fel alls på det.

Det måste vara något annat än batteriet som gör att bilhelvetet dör hela tiden?
Nu står den bara och skräpar på uppfarten för inte fan vågar kärringen köra iväg ens till Ica utifall batteriet dör.

Någon som har en aning vad det kan vara?
Senast redigerad av Teddyrosevelt 2021-12-03 kl. 12:06.
Citera
2021-12-03, 12:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Tjenare!

Jag har en Hyundai i30 2015 årsm knappt 5k mil så det är ju en hyfsat ny bil, en model något större en golf men fortfarande en symaskin.
Fanskapet dör hela jävla tiden när det är kyligt ute och jag har köpt nytt batteri - ingen skillnad. Det nya batteriet åkte jag till en verkstad och lät de kolla upp så att det inte var defekt på något sätt men det var bra och det var inget fel alls på det.

Nu står den bara och skräpar på uppfarten för inte fan vågar kärringen köra iväg ens till Ica utifall batteriet dör.

När bilen dör så slocknar lampor och inget funkar alltså?
Citera
2021-12-03, 12:11
Medlem
Henriksss avatar
Hur dör den?
Börjar den hosta o hacka eller tvärdör den?
Citera
2021-12-03, 12:18
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Tjenare!

Är det dieselvärmare i den, de tär hårt på batteri när det är kort körning
Citera
2021-12-03, 12:22
Medlem
Kan vara något bränslefilter som har vatten i sig om problemet bara uppstår när det är minusgrader.

Prova att köra den i ett garage med plusgrader. Tänk på de giftiga avgaserna!!!!!!

Problemet borta - byt filter.
Citera
2021-12-03, 12:23
Avstängd
Citat:
Tjenare!

Hade en exakt likadan bil som du fast årsmodell 08. Batterihelvetet dog hela tiden. Köpte en kickstarter den funkade. Sålde fanskapet och köpte en riktig bil istället en Mercedes vito. Går i alla väder. Sälj bilen innan den blir värdelös.
Citera
2021-12-03, 13:28
Medlem
Citat:
Tjenare!

Ok. Batteriet var oavsett inne på sista versen så du slipper gråta över spilld mjölk. Men om en bil dör pga strömbrist så är det inte batteriet utan att den inte laddar. Laddar den inte så blir batteriet så svagt att den inte ens startar.
Lite kul att du skriver i denna forumsdel när det är i paranormalforumet du ska skriva.
Ja, din bil dör och du tror att vi som sitter här är synska då du inte ens kan beskriva vad som händer.
Utifrån din beskrivning så är mitt råd att du byter hela motorn med all bestyckning samt elsystem eller så beskriver du vad som händer.
Citera
2021-12-03, 13:51
Medlem
solstrålars avatar
> köper på riktigt en Hyundai

Ledsen men du bad om det när du köpte den fruktansvärda skrothögen till bil. Sälj den sorgliga utsäkten till bil genast om du inte vill ha mer problem. Behåll den om du är en idiot som saknar all självbevarelsedrift.
Citera
2021-12-03, 14:26
Medlem
mUdajs avatar
Om batterierna dör stup i kvarten är de rimligtvis någon dålig jord eller generator som sagt upp sig
Citera
2021-12-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mUdaj
Om batterierna dör stup i kvarten är de rimligtvis någon dålig jord eller generator som sagt upp sig

Har haft två Hyundaier i mitt liv. Helt okej billiga bilar. Men båda har jag fått byta generator på. Så min gissning, felande generator. Kan ge konstiga stopp och startproblem. Min första felsöktes flera gånger innan man till slut bytte generator och då försvann problemet. Den andra drog ur batteriet och då var det enklare att felsöka om den bara slutar ladda helt.
Citera
2021-12-03, 14:46
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Det kan bero på massor och det vettiga är väl att lämna in bilen till en verkstad, bita ihop och ta kostnaden. Kan dock tipsa om denna manick: https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/starthjalp/starthjalp-premium-2000037609

Helt suverän, inte gratis men har haft stor nytta av den både med båten och bilen. Köpte den pga att batteriet i bilen ofta laddades ur, det visade sig dock att det var batteriet det var fel på så efter att jag bytte batteri har jag inte behövt använda den på bilen men ångrar absolut inte köpet ändå. Har även kunnat hjälpa andra vid några få tillfällen utan att behöva strula med att komma åt med startkablar och skit.

Kan vara en lösning tills du lyckas få bukt med det verkliga problemet.

Hoppas oavsett att det löser sig för dig!
Citera
2021-12-03, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
När bilen dör så slocknar lampor och inget funkar alltså?

Ja allt dör så jag måste starta den med startkablar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in