Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-12-02, 16:24
Moderator
Dr Kings avatar
Efter Tomtarna på loftet (Nissene på loven) och Nissene over skog og hei kommer nu den tredje julkalendern om norska tomtar som är en härlig komisk drift med diverse dokusåpor.

https://www.tv2.no/a/14393449/

På norska heter den Nissene i bingen på svenska översatt till Tomtarna på täppan. Den sänds på Discovery+

Jag tycker Nissene på loven var riktigt bra och träffsäker i sin drift med dokusåpor och dokusåpadeltagare så det skall bli kul att se vad de har fått till i år.

I år är det en dejtingsåpa där de skall bilda par och därmed en drift med såpor som Paradise Hotel o.s.v. Det skall bli kul att återse klassiska deltagare som Asbjörn, Timothy och givetvis ärkelosern Bent.
Citera
2021-12-02, 16:27
Medlem
VoktorDodkas avatar
Svensk text alltså? Då verkar det bli en månads discovery+.

Finns det app till android TV?

edit; app finns och verkar funka bra och det kostar bara 39:- första månaden.
Senast redigerad av VoktorDodka 2021-12-02 kl. 16:41.
Citera
2021-12-02, 16:47
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Svensk text alltså? Då verkar det bli en månads discovery+.

Finns det app till android TV?

edit; app finns och verkar funka bra och det kostar bara 39:- första månaden.
Det finns svensk textning ja.
Citera
2021-12-02, 17:00
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Efter Tomtarna på loftet (Nissene på loven) och Nissene over skog og hei kommer nu den tredje julkalendern om norska tomtar som är en härlig komisk drift med diverse dokusåpor.

https://www.tv2.no/a/14393449/

På norska heter den Nissene i bingen på svenska översatt till Tomtarna på täppan. Den sänds på Discovery+

Jag tycker Nissene på loven var riktigt bra och träffsäker i sin drift med dokusåpor och dokusåpadeltagare så det skall bli kul att se vad de har fått till i år.

I år är det en dejtingsåpa där de skall bilda par och därmed en drift med såpor som Paradise Hotel o.s.v. Det skall bli kul att återse klassiska deltagare som Asbjörn, Timothy och givetvis ärkelosern Bent.
Det var väl ändå lite taskigt sagt? Enligt honom är han ju Guds gåva till kvinnorna😁. #BackaBent❤️
Citera
2021-12-02, 17:03
Medlem
VoktorDodkas avatar
Underbar humor, inte hade svensk tv kunnat driva med

Det är väl en lågoddsare vem som vinner men det är bra ändå.
Citera
2021-12-02, 17:10
Medlem
Bent och Asbjörn Brekke i alla ära, men Rhino Thue är överlägset roligaste karaktären i serierna, han skulle kunna bära upp en långfilm på egen hand med sitt nykteristiska Solo-drickande, sin industri-musik, sin paranoida läggning och obetalbara förmåga att missförstå alla begrepp och ord som på något sätt anknyter till hår, som exempelvis klippning, vilket bevisades i en intervju när han var gäst hos Timothy Dahle's talkshow, och klippningen(editeringen) av dokusåpor kom upp.

Dessutom ligger han bakom historiens sannolikt bästa motto:

"-Du er min fiende inntil det motsatte er bevist, og den bevisbyrden, den ligger på deg."

Ett uppslag på en Rhino Thue-film skulle vara att hans musik äntligen når framgång med skivkontrakt på nåt obskyrt mini-skivbolag, och att han på en releasefest för hans CD-singel med kanske en person(eller kanske några från Nissene) ger sig på att dricka en alkoholhaltig dryck, varvid kameran svartnar, där han sen vaknar upp i en poliscell misstänkt för mord på någon i norska kungafamiljen, varefter filmen utgörs av polisförhör och rättegångsscener blandat med flashbacks på hans beteende under alkoholpåverkan.

Skulle lätt bli den roligaste komedin sen Get Ready to be BoyzVoiced, vilket för övrigt helt seriöst var den senast riktigt roliga komedin. Kan inte minnas någon annan komedi från denna sida sekelskiftet som når upp till BoyzVocie-nivån. Möjligt att Idiocrazy eller nån med Simon Pegg, Stephen Chow eller Wes Anderson är i närheten.
Citera
2021-12-02, 17:59
Moderator
Dr Kings avatar
Jag har sett de första två avsnitten nu. Lovande start med några nya riktigt stereotypa dokusåpakaraktärer förutom de gamla klassiska deltagarna från tidigare omgångar. Jag gillar också alla fyndiga användarnamn på sociala medier som de hade stoppat in under personens namn vid synkar som de gjorde.
Senast redigerad av Dr King 2021-12-02 kl. 18:05.
Citera
2021-12-03, 19:37
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Får ni text på avsnitt 3?
Citera
2021-12-03, 19:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Får ni text på avsnitt 3?
Nope, inte jag.
Citera
2021-12-03, 19:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nope, inte jag.
Samma här Hoppas de fixar så man kan se resten. Men det lär de ju göra mtp. att det är text på avsnitt 1 och 2.

Börjat lovande. Trist med så korta avsnitt bara.
Citera
2021-12-03, 23:59
Medlem
Någon som lyckats hitta säsong 1 och 2 med svensk text någonstans?
Citera
2021-12-04, 14:04
Medlem
Har sagt till om textningen vilket förhoppningsvis innebär att den dyker upp inom kort. Tyvärr dock ingen textning på dagens avsnitt. Tycker för övrigt att de första säsongerna var bättre. Att Bent hela tiden ska komma tillbaka känns oxå tradigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in