Svaret jag fick när jag skaffade Halebop var att Telia har bättre support. Under de tre år som jag haft Halebop så har jag dock inte behövt någon support.
Varför väljer man telia som är dyrare än Halebop som har telias nätverk? Vad tjänar på att ha Telia jämfört mot Halebop?
Jag har Telia för att det är billigare än Halebop. Å andra sidan är jag jävligt snål. Förr hette det att; "Han är så snål så att han skriker när han ringer". Och sådan är jag.
Kan inte svara för Halebop, men har själv bytt från Telia till Fello som ju också har samma nät.
Jag har noterat lägre surfhastighet efter bytet när jag testar med bredbandskollen, så kanske kanske stryper dom hastigheten lite för andra operatörer?
Sen erbjuder väl bara Telia 5g? Inte för att jag skulle betala prisskillnaden för att få 5g på ett fåtal platser, men somliga kanske gör det?
Varför väljer man telia som är dyrare än Halebop som har telias nätverk? Vad tjänar på att ha Telia jämfört mot Halebop?
Har Telia via fiber och får en uppgradering. Kör med 30 GB surf och får unlimited som uppgradering. Med denna uppgradering och flera tillagda mobilanvändare blir totalpriset rätt ok.