2021-12-01, 13:24
Bannlyst
Ursäkta mig som amatör jag kan ingenting om droger. Jag vet knappt vad Hasch är.

Hur som helst denna drog Devils breath gissar jag på är en myt. Att om man ger en person detta så kommer personen göra det man ber och. Och inte komma ihåg något efteråt.

Är det någon som provat detta och kan intyga att det verkligen fungerar? Har för mig att dom gjorde ett test på youtube och det funkade inte alls.

Varför används den då inte när dom ska förhöra personer i vissa länder istället för att tortera dom?

Stora frågan. Finns det att köpa i Sverige? Och är det farligt att inta?
Citera
2021-12-01, 13:50
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Ursäkta mig som amatör jag kan ingenting om droger. Jag vet knappt vad Hasch är.

Hur som helst denna drog Devils breath gissar jag på är en myt. Att om man ger en person detta så kommer personen göra det man ber och. Och inte komma ihåg något efteråt.

Är det någon som provat detta och kan intyga att det verkligen fungerar? Har för mig att dom gjorde ett test på youtube och det funkade inte alls.

Varför används den då inte när dom ska förhöra personer i vissa länder istället för att tortera dom?

Kommer inte det där från myter skapade i gamla krigsfilmer där tyskarna ger skopolamin till fångar och då börjar de rabbla sanningar på löpande band
En väldigt snabbt googling gav wikipedialänk som första träff https://sv.wikipedia.org/wiki/Skopolamin där kan du ju läsa lite mer.
Sammanfattat så är det riktigt giftigt men kan ges i mycket små doser mot kramper och åksjuka.
När jag låg på sjön minns jag att vissa som hade det kämpigt när det blåste fick plåster med skopolamin som de bar. De blev bara trötta dock vad jag kan minnas. Ingen började i alla fall rabbla upp sina innersta hemligheter
Citera
2021-12-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Det är ingen myt.

Den växer på träd i Colombia.
Citera
2021-12-01, 18:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Kommer inte det där från myter skapade i gamla krigsfilmer där tyskarna ger skopolamin till fångar och då börjar de rabbla sanningar på löpande band
En väldigt snabbt googling gav wikipedialänk som första träff https://sv.wikipedia.org/wiki/Skopolamin där kan du ju läsa lite mer.
Sammanfattat så är det riktigt giftigt men kan ges i mycket små doser mot kramper och åksjuka.
När jag låg på sjön minns jag att vissa som hade det kämpigt när det blåste fick plåster med skopolamin som de bar. De blev bara trötta dock vad jag kan minnas. Ingen började i alla fall rabbla upp sina innersta hemligheter

I tv-programmet Yippee Ki-Yay med Musse Hasselvall skulle de testa skopolamin med plåster du nämner. Men jag tror inte att det fungerade inte.
Citera
2021-12-03, 18:37
Medlem
HateWrecks avatar
Devilsbreath, det pulver TS talar om är i allra högsta grad verkligt.
Om detta pulver är så potent som det sägs vet jag inte. Det verkar variera en hel del.
Vad jag kan förstå bereds detta gift på lite olika vis men de aktiva substanserna kommer ur diverse änglatrumpeter.
Datura stramonium, Datura Sanguinea, Datura Brugmansia. Mfl.

Skopolaminet kräver Atropin och Hyoscamin för att bli explosivt. Devilsbreath sägs verka inom en halv minut..
Håll dig långt ifrån dessa ämnen och växter. Bokstavligen livsfarliga.

Skopolamin vid förhör är ganska väl beprövat och ska tydligen fungera bra på de objekt som är mottagliga.
Senast redigerad av HateWreck 2021-12-03 kl. 18:43.
Citera
2023-09-20, 13:10
Medlem
st33rs avatar
Tillräckligt effektivt för att UD ska varna svenskar som reser till Columbia för det iaf

"Ambassaden vill göra resenärer uppmärksamma på drogen burundanga (scopolamin) som intas via mat, dryck, cigarretter eller kvarlämnade tidningar i till exempel taxibilar. Drogen kan även ge verkan genom spridning via luften, till exempel genom en viftning med en näsduk. Drogen, som används vid bland annat rån, är snabbverkande och kan göra den drabbade viljelös samt resultera i medvetslöshet. Fall har registrerats där drogen används på nattklubbar samt vid planerade träffar via dejtingappa"

ruskig grej. hoppas det ej sprider sig i sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in