2021-11-30, 21:00
Medlem
Vill egentligen ha en 17 tummare men 16 kan räcka.

är tracpaden ännu större än vanligt förresten?

Kollade ockcå på LG och Dell.
Citera
2021-11-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtreamAlpha

Svar ja, fast det beror ju på vilken MBP 16” du avser. Den med M1 Pro är en extremt bra laptop, men kostar en slant, men har få eller inga egentliga konkurrenter i dagsläget, som inte är likartade i pris och ändå får pisk i det mesta.

Är det däremot MBP 16” utan M1 så är det en bra laptop, men som ligger klart under M1 Pro på en rad punkter.

Sen tillkommer frågan, vad ska du ha den till…?
Citera
2021-11-30, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ExtreamAlpha

Det är ju två helt skilda världar, Apple och de andra.
Citera
2021-12-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Svar ja, fast det beror ju på vilken MBP 16” du avser. Den med M1 Pro är en extremt bra laptop, men kostar en slant, men har få eller inga egentliga konkurrenter i dagsläget, som inte är likartade i pris och ändå får pisk i det mesta.

Är det däremot MBP 16” utan M1 så är det en bra laptop, men som ligger klart under M1 Pro på en rad punkter.

Sen tillkommer frågan, vad ska du ha den till…?

De är för trading. De är också den amllmäna fördelen med stor skärm. Pluss att jag kan ersätta min fula stationära dator hemma. Jag jag har en ordetlig ryggsäck så de finns egentligen inga nacdelar med att den är stor.
Citera
2021-12-03, 07:10
Medlem
Jag har den nya M1-16-tummaren, maxad förutom hårddisken. Jag har aldrig varit lika nöjd och impad av en dator någonsin. Prestandan är helt insane, ingen annan laptop är på samma planet just nu. Likaså skärmen, my god. (Trackpadden är ungefär lika stor som tidigare modeller tror jag)

Men, den är sjukt dyr och om du inte behöver all kräm är den overkill. Jag utvecklar och har massor av grejer igång hela tiden, men om du bara ska ha en massa flikar öppna i webbläsaren och skriva lite dokument kanske en Macbook Air är ett bättre köp?
Citera
2021-12-04, 22:44
Moderator
Rassas avatar
Mac och macOS Mac: köpråd /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in