Citat:
Ursprungligen postat av
tiztell
Jag känner igen det. För typ ett år sedan när ja gick på 275 mg så glömde/sket mina läkare i att förnya mitt recept så jag fick gå utan i någon/några dagar. Fick elektriska stötar som du beskriver och började tappa känseln i vissa kroppsdelar som jag sen fick för mig att jag skulle skära bort med en kniv så min morsa fick va hemma från jobbet för att ”vakta” mig för jag var så extremt sjuk i huvudet. Vidrig medicin det där och minst lika vidriga läkare…
Var dock inte alls lika illa nu när ja kört nedtrappning. Gick först från 3 tabletter 75mg om dagen ned till 2 st 75 mg om dagen och så körde ja på det nån månad. Sen från 2st till 1st om dagen i några månader och sen 1 tablett 1 gång dagligen i 4 veckor och sedan 1 tablett varannan dag i 4 veckor och sedan slutade ja helt.
Wow.. ja läkemedelsindustrin vill verkligen bara ge oss bästa möjliga friska sunda etc metoder... har inte hört "venlafaxin" förut, vad är målet att uppnå med dessa? Koncentration, lugn, glädje, lättsam energi, diciplin, vad?
Är det en medicin som fungerar bra för somliga?
Av vilka orsaker ges det ut...
Och vad är målet och användningsplanen som ges av läkare och eh, "läkare" för att uppnå det?
Hur ser provision/extra pengar ut för utskrivning av mediciner ut i Sverige, finns det med? (officiellt)