2021-11-30, 18:51
Medlem
Hej!

Sitter på ett projekt som innefattar mycket marknadsföring just nu. Har med olika framgång anlitat personer på fiverr för att ta fram mejllistor osv.

Kom i kontakt med en person där som tog ut mejllistor från vilka facebookgrupper eller hemsidor som helst. Hur gör dom det? Köpte en lista från en facebookgrupp, och ja det var legit med alla medlemmars mejllistor i en grupp på över 20 tusen medlemmar.
Citera
2021-11-30, 19:24
Medlem
Självklart kan inte folk på Fiverr plocka fram mejladresser från Facebook. Vad tror du själv?
Citera
2021-11-30, 21:04
Medlem
Pilskjutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyBezos
Självklart kan inte folk på Fiverr plocka fram mejladresser från Facebook. Vad tror du själv?

Förmodligen så är det facebook-läckan, i den dumpen jag har så finns 1092140 svenska facebookanvändare, jag sökte på @ och fick 12036 träffar.

Läckan är ganska stor och vad jag sett väldigt osorterad!
Citera
2021-12-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyBezos

Jag köpte en lista ur en facebookgrupp som jag själv var med i, och ja - jag sökte upp en del människor på listan så jag vet att det var gruppmedlemmar samt att han fick fram min mejladress. Därav min fråga?
Citera
2021-12-01, 19:21
Medlem
https://www.fiverr.com/thousand1000/extract-emails-from-any-facebook-group-39af?context_referrer=search_gigs&source=top-bar&ref_ctx_id=6a226c2e0e6d59f8b8f0f4b29fc41f68&pc kg_id=1&pos=3&context_type=auto&funnel=6a226c2e0e6 d59f8b8f0f4b29fc41f68

Denna kille köpte jag listan av.
Citera
2021-12-01, 20:15
Moderator
vhes avatar
Rubrik korrigerad.
Utgående rubrik: Email scrapping
Ny rubrik: Extrahera e-mailadresser från Facebookgrupper

/Moderator
Citera
2021-12-02, 07:40
Medlem
Pilskjutarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Jag köpte en lista ur en facebookgrupp som jag själv var med i, och ja - jag sökte upp en del människor på listan så jag vet att det var gruppmedlemmar samt att han fick fram min mejladress. Därav min fråga?

Jag använder inte Facebook själv men kan dessa personer kanske ha tillgång till något annonskonto som ger dom möjlighet att se folks mailadresser?

Nu fick vi aldrig se listan över mailadresser, men kan det vara så enkelt att dom tar
förnamn.efternamn@valfri-service.land?

Pratade med Google lite snabbt och det verkar finnas en hel uppsjö av guider, hur legitima dom är vet jag inte!
Senast redigerad av Pilskjutarn 2021-12-02 kl. 07:43.
Citera
2021-12-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilskjutarn
Jag använder inte Facebook själv men kan dessa personer kanske ha tillgång till något annonskonto som ger dom möjlighet att se folks mailadresser?

Nu fick vi aldrig se listan över mailadresser, men kan det vara så enkelt att dom tar
förnamn.efternamn@valfri-service.land?

Pratade med Google lite snabbt och det verkar finnas en hel uppsjö av guider, hur legitima dom är vet jag inte!

Nej den var uppdelad "Namn på Facebook", "Kön", "Mejladress"
varav många mejladresser och kombinationer och smeknamn inte hade kunnat listas ut.
Verkligen förvånad över hur detta kan fungera
Citera
2021-12-02, 17:28
Medlem
Pilskjutarns avatar
Citat:
Nej den var uppdelad "Namn på Facebook", "Kön", "Mejladress"
varav många mejladresser och kombinationer och smeknamn inte hade kunnat listas ut.
Verkligen förvånad över hur detta kan fungera

Låter väldigt likt facebookläckan där det är uppbyggt enligt:

Namn, adress, kön, mailadress, m.m

Jag har svårt att se facebook lämna ut känsliga uppgifter, men å andra sidan så finns det säkert något hål som till möjliggör någon grupp att se detta!

Nåja, ballt ändå!
Citera
2021-12-10, 12:54
Medlem
Jag har idag beställt e-post adresserna från en grupp med 12.000 medlemmar, enligt Fiver ska leverantören leverera inom 1 dygn. Kostade 97 kr, ska bli spännande detta 🙈
Citera
2021-12-10, 16:30
Medlem
Det finns en program som heter fbi master typ.
Det funkar på facebook för har själv användt det förut.
Citera
2021-12-10, 19:35
Medlem
Citat:

Detta låter inte sannolikt. Om någon faktiskt på riktigt fick adresserna direkt från facebook så skulle personen inte sitta på fiverr och sälja dessa.
Förmodligen kommer de från någon källa som redan är publik.
Kan du kolla om din e-mail finns med här haveibeenpwned.com ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in