2021-11-30, 23:17
Avstängd
otellos avatar
Precis vad den fallerande svenska skolan behöver, en sannolikt inkvoterad transa. Nu kommer allt bli bra. Vad har denna människa för meriter, förutom att vara transa?

Edit: verkar som att hon arbetat som lärare/rektor tidigare? Isåfall är det lovande, det behövs fler ministrar med yrkeserfarenhet.
Citera
2021-11-30, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Hade jag mött henne på stan så hade jag aldrig ens tänkt tanke på att det skulle ha varit en man tidigare.
Hon ser bra ut, definitivt ser hon ut och låter som en kvinna.

Han är fortfarande en man.
Citera
2021-11-30, 23:19
Medlem
Fina fina Lina, önskar henne så mycket gott. Vi har fått en underbar regering med en äkta trans-persson, måste firas!
Citera
2021-11-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Med det så medger du att håller med om att trans är på riktigt. Inte något någon fått via TV-tittande.

Med detta så menar du att någon som engagerar sig först som rektor för en skola och sedan ger sig in i politiken har tid och ork att både före och efter ministerposten är säkrad i någon mån låtsas vara det motsatta könet.

Vilken nytta skulle charaderna göra för rektorn och sedermera ministern? Kvotering till minister av PK-skäl?

Om det dessutom som du hävdar finns en suicidal komponent i trans skulle det säkerligen påverka förmågan att tjänstgöra som framgångsrik rektor för en skola och med detta i bagaget skulle troligen ministären inte bli av den heller.

Enligt dig är trans en mentalsjukdom som smittar genom massmedia eller så är det ett val som utgår från vetenskapsförnekelse. Att en människa antingen är 100 % man eller 100 % kvinna och att det inte finns någon åtskillnad mellan det upplevda könet (vars existens du förnekar) och det biologiska könet (som du menar trans förnekar) är absoluta sanningar för dig. Du ser inte bortom könsorganen, vilket är lite snuskigt kan jag tycka.

1. Lidandet och döden är på riktigt. Att det ökar explosionsartat av omgivningen är ett faktum.

2. de som är "trans" är nog väldigt olika. Transvestiter till autister enligt tråden. Fake till äkta lidande. Vet inte vad han här sysslar med, kanske en ovanligt framgångsrik snubbe som legat rätt med besluten ...

3. Givetvis, xy och xx. Man får skilja mellan faktiska förhållanden och upplevelser. Är det ett visst antalmgrader Celsius ute så är det det, sen kan människor säkert uppleva temperatur på olika sätt.
Citera
2021-11-30, 23:23
Medlem
tram123s avatar
Äntligen en stark kvinna som Minister! Lina är bäst, en riktig kvinna!
Citera
2021-11-30, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Äntligen en stark kvinna som Minister! Lina är bäst, en riktig kvinna!

Ovanligt stark.
Citera
2021-11-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Nu finns ju transsexualism med som diagnos i den psykiatriska katalogen — F.64.0 heter den visst, om du har glömt. Jag vet inte varför någon skulle vilja jämställa vetenskapligt framtagna diagnoser med att tro på tomten. Eller vad ditt svammel om tomten har med Lina Axelsson Kihlbom att göra. Kan du förtydliga?

Psykos är också en diagnos men inte verkligt för det utan just poängen.

Därför "trans" inte går till sin vårdcentralmutan till psykologer, det är fel på huvudet inte kroppen.
Citera
2021-11-30, 23:35
Medlem
Kuk eller ej, vad spelar det för roll? Det är väl första gången i världshistorien vi har en politiker som har verklig erfarenhet av att jobba i en problemskola och dessutom lyckats bra med att få ordning på den. Det jag sett har inte varit LBHTQ-whatever-flum, ni som bara skriver om sådant gissar bara.

99% av våra politiker har aldrig varit något annat än just politiker, det är ett klart större problem än vilken politisk färg de har.
Citera
2021-11-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Vad ska vi fira?

När kvinnor äntligen börjar synas i politiken då kommer männen dit och tar deras platser? Är det något att fira?

Vad är transMÄNNEN då? Varför syns inte dom?

När en transman kommer in och tar en mans plats som minister DÅ kan vi fira.

Att transkvinnor tar plats är inte särskilt konstigt, det gjorde dom redan innan dom ändrade kön till kvinna. Det är typiskt manligt beteende.

Det är så stört att vi kvinnor förväntas vara solidariska och stötta sådant här.
Vi ska väl applådera när transkvinnorna knuffar ut oss från våra sporter också?
Kliva åt sidan. Sådär som kvinnor så snällt gör.
Där har du en poäng. Transmännen är ganska osynliga i samhället. Ungefär som kvinnor varit.

Jag hoppas att transmännen kommer att ta för sig mera i framtiden.
Citera
2021-12-01, 00:03
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Psykos är också en diagnos men inte verkligt för det utan just poängen.

Därför "trans" inte går till sin vårdcentralmutan till psykologer, det är fel på huvudet inte kroppen.
Dina inlägg börjar bli osammanhängande. Gör du gällande att just Lina Axelsson Kihlbom lider av psykos? Vilka observationer ligger i så fall till grund för den slutsatsen?

Andra meningen i ditt inlägg verkar följa någon alternativ grammatik och jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt med den.
Citera
2021-12-01, 00:16
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Jag säger bara. Skydda era barn mer än någonsin.
Citera
2021-12-01, 00:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Det var på tiden att vi fick en transsexuell minister, regeringen måste spegla samhället, fatta! Nu spelar inte sexualiteten roll och glastaket är krossat. Är stolt idag 🥳🧚‍♂️⚧♀️. Nu firar vi!

Dags att fira. En kvinnlig statsminister som anser att sexuella ofredande (grab me by the....) är acceptabelt om gubbslemet ber om förlåt.. Glad feminist.
Senast redigerad av CyberIngmar 2021-12-01 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in