2021-11-29, 19:54
Medlem
carminaburanas avatar
Brukar användas vi tex blocketköp, har totalt glömt vad tjänsten heter.
Citera
2021-11-29, 20:00
Medlem
duden83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Brukar användas vi tex blocketköp, har totalt glömt vad tjänsten heter.

swish ?
Citera
2021-11-29, 20:02
Medlem
Rocker Pay kanske?
Citera
2021-11-29, 20:08
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
swish ?

Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Rocker Pay kanske?

jag har en snubbe som vill köra blocket paketet på en dator jag ska sälja för 8000. minns att det fanns en tjänst där både köpare och säljare indentifierade sig med bank id först. Man skickar typ en förfrågan.

Det kan nog ha vara rocker pay, det går automatiskt eller?

ID kollen hette det!

https://idkollen.se/privattjanst
Senast redigerad av carminaburana 2021-11-29 kl. 20:13.
Citera
2021-11-29, 20:56
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
jag har en snubbe som vill köra blocket paketet på en dator jag ska sälja för 8000. minns att det fanns en tjänst där både köpare och säljare indentifierade sig med bank id först. Man skickar typ en förfrågan.

Det kan nog ha vara rocker pay, det går automatiskt eller?

ID kollen hette det!

https://idkollen.se/privattjanst

Är det en laptop för du ska väl inte skicka en stationär dator? Vet inte om jag skulle våga skicka en laptop heller.
Citera
2021-11-29, 21:12
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Är det en laptop för du ska väl inte skicka en stationär dator? Vet inte om jag skulle våga skicka en laptop heller.

en laptop yes. Varför skulle du inte våga skciak en laptop? du menar risk att bli blåst, risk att paketet kommer bort eller risk att det skadas under transport?JAg har skickat laptops inann utan problem, dock med förskottsbetalning.
Citera
2021-11-29, 21:17
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
en laptop yes. Varför skulle du inte våga skciak en laptop? du menar risk att bli blåst, risk att paketet kommer bort eller risk att det skadas under transport?JAg har skickat laptops inann utan problem, dock med förskottsbetalning.

Finns många risker postnord har sönder paketet eller även om du får förskott så kan mottagaren hävda att datorn va trasig för att få pengarna tillbaka scam kan gå åt två håll va väldigt försiktig speciellt när det gäller Blocket.
Citera
2021-11-30, 00:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Finns många risker postnord har sönder paketet eller även om du får förskott så kan mottagaren hävda att datorn va trasig för att få pengarna tillbaka scam kan gå åt två håll va väldigt försiktig speciellt när det gäller Blocket.

mm, tell me about it. killen verkar vara seriös, har hus och jobbar som undersöterska har jag googlat mig fram till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in