• 3
  • 4
2021-12-06, 18:06
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
nej..jag mste ladda ner nytt och installera va tredje mnad. bankid p fil till dator. annars slutar det funka rtt va det r

Dr har vi de, hller mycket lngre p mobilen d. r min slutsats.
Citera
2023-07-12, 15:05
Medlem
hur fungerar dosan? hur knner swedbank igen att siffran stmmer som har randomiserats? har dosan ngon form av signal?
Jag vet att dess energibatteri r baserat p solljus mer exakt solstrlning (som ej kan ses bra med blotta gat).
ocks varfr r det s att jag inte kan anvnda vissa betalningsalternativ som faktura eller frn bank och bara kan betala direkt med kort online?
Citera
2023-07-13, 12:37
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
hur fungerar dosan? hur knner swedbank igen att siffran stmmer som har randomiserats? har dosan ngon form av signal?
Jag vet att dess energibatteri r baserat p solljus mer exakt solstrlning (som ej kan ses bra med blotta gat).
ocks varfr r det s att jag inte kan anvnda vissa betalningsalternativ som faktura eller frn bank och bara kan betala direkt med kort online?

Din bankdosa har en unik krypteringsnyckel. Swedbank vet vad din dosas krypteringsnyckel r, och kan drfr bekrfta att den sifferkombinationen du svarar med kommer frn din bankdosa. Det sker allts inget signalutbyte mellan din dosa och banken.
Citera
2023-07-13, 14:11
Medlem
Det nmns fretrdelsevis Mobilt Bankid i trden. Anvnder fr egen del oftast Bankid som r installerat p datorn, enklare d man inte mste plocka fram en telefon fr att anvnda den.

Lnsfrskringar Bank, dr skall svl Mobilt Bankid som den vanliga frnyas vart tredje r.
Citera
2024-09-24, 08:38
Fick ett meddelamde frn Swedbank att jag mste byta ut min dosa mot en ny och skrare, samt att den gamla snart slutar fungera.

Nu r min undran: Klarar jag mig med endast mobilt bankID eller finns det saker p internetbanken som krver att man anvnder bankdosan?

Kommer egentligen bara p en frdel med bankdosan. Det r att man kan betala rkningarna ven om mobilt bankID skulle strula, men hur ofta hnder det egentligen?

S, bankdosa eller inte? Vad tycker ni?
Citera
2024-09-24, 10:48
Medlem
soinivassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Fick ett meddelamde frn Swedbank att jag mste byta ut min dosa mot en ny och skrare, samt att den gamla snart slutar fungera.

Nu r min undran: Klarar jag mig med endast mobilt bankID eller finns det saker p internetbanken som krver att man anvnder bankdosan?

Kommer egentligen bara p en frdel med bankdosan. Det r att man kan betala rkningarna ven om mobilt bankID skulle strula, men hur ofta hnder det egentligen?

S, bankdosa eller inte? Vad tycker ni?

Mste ha bankdosa om man ska lgga till ny mottagare (dom man ska betala rkning till tex) om man inte har utkat bankid har jag fr mig.
Citera
2024-09-24, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av soinivassen
Mste ha bankdosa om man ska lgga till ny mottagare (dom man ska betala rkning till tex) om man inte har utkat bankid har jag fr mig.

Ok, tack fr ditt svar 👍

Lika bra att byta till den nya bankdosan d.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in