2021-11-29, 14:44
Medlem
Jag har enligt min journal kronisk lumbago men jag har inte speciellt ont i min rygg. Däremot har jag ständig värk och smärta i övre delen av höger skinka och är väldigt tryckkänslig i det området. Om mina underkläder har resår som sitter det minsta hårt över området på övre delen av skinkan får jag en outhärdlig värk där som strålar ner i benet och en känsla av svaghet i benet. Det är en åkomma som jag haft sedan slutet sjuttitalet och den ända hjälp jag fått är starka värktabletter som jag blivit beroende av. Mina problem uppkom efter att jag halkade i en slänt och vred till mig i höger höft. Enligt läkare skall jag ha ett diskbråck i ländryggen som inte skall påverka mej, jag har ju inte speciellt ont i mitt ryggslut däremot stora problem med svår värk i övre delen av höger skinka när något trycker emot där. Får klippa av resåren i mina underkläder så att dom sitter löst och byxorna måste sitta löst annars blir det en outhärdlig värk. Är det någon som har ungefär samma problem och vad får ni för hjälp.
Citera
2021-11-29, 19:23
Medlem
Strålningen och svagheten ut i benet låter som falsk ischias, eftersom läkaren uteslutit diskbråck.

Falsk ischias kommer oftast från en "gluteus minimus trigger point" och i andra hand från en "piriformis trigger point". Läs mer på:
https://www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/myofasciellt-smartsyndrom-mfs-triggerpunkts/

Förmodligen är du också öm i "gluteus medius trigger point" och eftersom även underkläder gör ont mot området så har du förmodligen utvecklat central sensitisering/hyperalgesi.
Citera
2021-11-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epone
Jag har enligt min journal kronisk lumbago men jag har inte speciellt ont i min rygg. Däremot har jag ständig värk och smärta i övre delen av höger skinka och är väldigt tryckkänslig i det området. Om mina underkläder har resår som sitter det minsta hårt över området på övre delen av skinkan får jag en outhärdlig värk där som strålar ner i benet och en känsla av svaghet i benet. Det är en åkomma som jag haft sedan slutet sjuttitalet och den ända hjälp jag fått är starka värktabletter som jag blivit beroende av. Mina problem uppkom efter att jag halkade i en slänt och vred till mig i höger höft. Enligt läkare skall jag ha ett diskbråck i ländryggen som inte skall påverka mej, jag har ju inte speciellt ont i mitt ryggslut däremot stora problem med svår värk i övre delen av höger skinka när något trycker emot där. Får klippa av resåren i mina underkläder så att dom sitter löst och byxorna måste sitta löst annars blir det en outhärdlig värk. Är det någon som har ungefär samma problem och vad får ni för hjälp.
Jag är mycket yngre, men hade liknande smärta på samma plats dock inte så starkt. Jag blev helt smärtfri efter jag gick på TRT.
Citera
2021-11-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Jag är mycket yngre, men hade liknande smärta på samma plats dock inte så starkt. Jag blev helt smärtfri efter jag gick på TRT.
Jag är inte så hemma på förkortningen TRT vad är det som hjälpte dej?
Citera
2021-11-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epone
Jag är inte så hemma på förkortningen TRT vad är det som hjälpte dej?
Testosteron replacement therapy.

Jag fick testosteronet nedtryckt av en medicin som jag åt och med det låga testosteronet fick jag ont överallt och speciellt som du beskriver.

Allt detta försvann när jag började med testosteron-injektioner. Jag har aldrig mått bättre tidigare. Helt smärtfri.

Kolla upp ditt testosteron!
Citera
2021-12-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Testosteron replacement therapy.

Jag fick testosteronet nedtryckt av en medicin som jag åt och med det låga testosteronet fick jag ont överallt och speciellt som du beskriver.

Allt detta försvann när jag började med testosteron-injektioner. Jag har aldrig mått bättre tidigare. Helt smärtfri.

Kolla upp ditt testosteron!
Hej! Tack för ditt svar det ger ju mej lite hopp skall kontakta vården. Upplevde du att dina problem var lite lindrigare på sommaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in