2021-11-30, 10:26
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venedici
Med ett automatvapen??

Är väl inte osannolikt att man har vapen på sig om man tillhör ett sånt klientel?
Automatvapen?
Det har hörts fyra skott, sannolikt pistol eller revolver.

Tror dock att det är ett annat motiv än svartsjuka
Senast redigerad av Itowk 2021-11-30 kl. 10:41.
Citera
2021-11-30, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Då var det bekräftat att BO är:
Askeri Karabulut, 19740601-3636
Trädesvägen 10 lgh 1101
145 69 Norsborg
https://www.ratsit.se/19740601-Askeri_Karabulut_Norsborg/Xc4OPE5QUwK9udfO5JQyDq2NRB2S7Ub7Gds_j3tUTKI

På pappret gift med en 56-årig makedonska men som nyligen flyttat isär och hon anger sig själv som singel på FB.

Det kan vara intressant att kolla på dem som han flytttat in till:

Burliia-t Radzhabov-a (56)
BO = Askeri Karabulut (47)
Meti-n Güne-s (47)
Zulbaya-r Dava-a (41)

De har uppenbarligen flyttat isär. Han på ny adress i september och frun så sent som en vecka innan skjutningen. Hata slumpen!
Citera
2021-11-30, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Jo det förekommer men mycket ovanligt inom ambulansHELIKOPTER, i regel SSK med VUB och anestesiläkare, om USK istället för SSK så har denna lång erfarenhet på minst 10-15 år och VUB.
Fåtal HELIKOPTRAR saknar läkare
I region Stockholm tog man bort läkarna, från helikoptrarna för ett antal år sedan. Det är narkossköterska, eller ambulanssjuksköterska, och oftast undersköterska (Ambulanssjukvårdare). Man införde akutläkarbilar i samma veva.

Se bild, står ambulans sjukvårdare på ryggen (dvs undersköterska)
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-ambulanshelikopter-flyttas-till-karolinska-i-solna
Senast redigerad av KalleAnder 2021-11-30 kl. 14:05.
Citera
2021-11-30, 14:15
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Enligt uppgift heter offret Falo och har tydligen varit med i någon serie. Stuvsta ligger förövrigt på andra sidan huddingevägen,tänk Segersminnevägen.

Lol nej, formellt ligger största delen av Stuvsta söder om Huddingevägen (ner till Högmora). Norr om Huddingevägen är Stuvsta den del som ligger söder om pendeln. Häradsvägen går alltså (formellt) inte genom Stuvsta t.ex, utan genom Snättringe och Segeltorp.

Gränsen till Huddinge går just vid Kvarnbergsplan på södra sidan.
Citera
2021-11-30, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
De har uppenbarligen flyttat isär. Han på ny adress i september och frun så sent som en vecka innan skjutningen. Hata slumpen!

Var de på flykt? Inte helt ovanligt att kurder inte bor där de är folkbokförda.
Citera
2021-11-30, 14:37
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
I region Stockholm tog man bort läkarna, från helikoptrarna för ett antal år sedan. Det är narkossköterska, eller ambulanssjuksköterska, och oftast undersköterska (Ambulanssjukvårdare). Man införde akutläkarbilar i samma veva.

Se bild, står ambulans sjukvårdare på ryggen (dvs undersköterska)
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/en-ambulanshelikopter-flyttas-till-karolinska-i-solna

Möjligt för Stockholm men jag skrev i regel, merparten är bemannade som jag tidigare skrivit.
Ambulanshelikoptern i VGR som det handlar om har anestesiläkare.
Citera
2021-11-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itowk
Möjligt för Stockholm men jag skrev i regel, merparten är bemannade som jag tidigare skrivit.
Ambulanshelikoptern i VGR som det handlar om har anestesiläkare.
Det här är ju dock en tråd om ett mord i Huddinge, i Stockholm! nästan 1/4 del av Sveriges befolkning bor dessutom i Region Stockholm. Så det är inte helt orelevant. Men jag förstår vad du menar.
Citera
2021-11-30, 14:55
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Det här är ju dock en tråd om ett mord i Huddinge, i Stockholm! nästan 1/4 del av Sveriges befolkning bor dessutom i Region Stockholm. Så det är inte helt orelevant. Men jag förstår vad du menar.

Sant, my bad, blandade ihop
Citera
2021-11-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Bråka inte med mig nu,jag har nämligen rätt. Pratar vi det riktiga stuvsta så är det från stationen samt ned till stuvstaleden i söder samt mot gränsen till ormkärr i norr samt naturligtvis mot huddingevägen som utgör den yttersta gränsen av stuvsta villaområde. Skit i kartan, detta är den rätta tolkningen för rättrogna stuvstabor och andra renläriga. Här inom bor de sanna invånarna av stuvsta kommundel och i övriga Huddinge bor byken och smutsen.

Kan vi släppa geografikunskaperna nu ?
I couldnt care less om det är i Stuvsta/Huddinge..

Intressant om det är så att det verkligen är ett automatvapen som använts och det är bekräftat eller om det i nuläget endast är vittnesuppgifter om 3-4 skott i snabb följd.
Ett automatvapen lär väl inte vara helt lätt att få tag på om man inte har kopplingar till kriminella element.
Det känns lite grovt för att vara svarsjukedrama men min egen teori bara 🤓
Citera
2021-11-30, 16:05
Medlem
Yngre familjemedlemmar(e.v släkt) / nära vänner kritat parti med kokain, personen sedan gömt sig för denne inte kan betala, BO vägrar uppge vart dessa finns och så resten av historian kan du se på expressen eller DN.

Maskingevär dagarna efter löning, cashen har inte kommit fram de uppenbart
Citera
2021-11-30, 16:12
Medlem
Itowks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballongkudde
Yngre familjemedlemmar(e.v släkt) / nära vänner kritat parti med kokain, personen sedan gömt sig för denne inte kan betala, BO vägrar uppge vart dessa finns och så resten av historian kan du se på expressen eller DN.

Maskingevär dagarna efter löning, cashen har inte kommit fram de uppenbart

Är detta bekräftat nånstans?
Citera
2021-12-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiasma
Helikoptern har ingen läkare. Det är en pilot, en narkossköterska och en undersköterska med helikopterkompetens

Nej där har du fel. Narkosläkare finns alltid med i helikoptern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in