2021-11-29, 02:01
Medlem
TortyrMickes avatar
Alla saker som tycks ligga runt offret tyder på att man försökt rädda livet på han på plats och det blivit en hel del skräp. Att tröja/jacka är uppdragen och man kan se hans mage/bröstkorg är väl för att man gjort HLR på han. Man spänner fast maskinen runt bröstkorgen och sedan sköter maskinen det mesta av jobbet. (tror jag)
Jag ser inget blod. Var på kroppen sköts han?
Citera
2021-11-29, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Alla saker som tycks ligga runt offret tyder på att man försökt rädda livet på han på plats och det blivit en hel del skräp. Att tröja/jacka är uppdragen och man kan se hans mage/bröstkorg är väl för att man gjort HLR på han. Man spänner fast maskinen runt bröstkorgen och sedan sköter maskinen det mesta av jobbet. (tror jag)
Jag ser inget blod. Var på kroppen sköts han?

Inga uppgifter om vart han blivit skjuten vad jag kan hitta. Endast att vittnen hörts 3-4 smäller och som lät som ”maskingevär”
Citera
2021-11-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallare111
Inga uppgifter om vart han blivit skjuten vad jag kan hitta. Endast att vittnen hörts 3-4 smäller och som lät som ”maskingevär”

Det låter som han blivit skjuten i huvudet med tanke på att det inte syns nått blod på överkroppen?
Citera
2021-11-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBacke69
Det låter som han blivit skjuten i huvudet med tanke på att det inte syns nått blod på överkroppen?

Mycket trolig då man väldigt snabbt även konstaterat hans död.
Citera
2021-11-29, 02:08
Medlem
Vad kan isåfall ligga bakom att en 45 åring person blir skjuten med flera skott i huvudet?
Är de skulder det handlar om eller vad tror ni?
Citera
2021-11-29, 02:11
Medlem
Citat:
Vad kan isåfall ligga bakom att en 45 åring person blir skjuten med flera skott i huvudet?

Det är väl som vanligt när det kommer till dödligt våld, skulder och makt..
Citera
2021-11-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBacke69
Det är väl som vanligt när det kommer till dödligt våld, skulder och makt..

Känns rätt ovanligt att man avrättar en 45 åring så kallt. Brukar väll mest vara bråk mellan gängen som slutar på de sättet
Citera
2021-11-29, 02:18
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Jag tror att 45-åringen hotade "kidsen" (mördarna). Han var där för att driva in en skuld, inte för att han var skyldig någon pengar. Det är min teori.
Citera
2021-11-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Jag tror att 45-åringen hotade "kidsen" (mördarna). Han var där för att driva in en skuld, inte för att han var skyldig någon pengar. Det är min teori.

Tror du det kommer eventuella hämndattacker om så är fallet ?
Citera
2021-11-29, 02:31
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
En gammel gubbe tyder ju på att det är någon högre upp i ledarskiktet. Alltså high profile-case. LYcka till.
Citera
2021-11-29, 02:32
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Tror du det kommer eventuella hämndattacker om så är fallet ?
Jag gissar bara, men självklart.
Mtp åldern på offret tror jag att han tillhör ett gäng äldre, som "äger" området. Mördarna (de yngre förmågorna) har handlat "saker" av de äldre eller jobbar på uppdrag åt de äldre. Sedan har det skurit sig mellan de yngre och de äldre. De yngre kände sig hotade till livet och sköt 45-åringen lite i panik. Det var inte ett planerat mord. Det hände i affekt.
Så gissar jag.
Citera
2021-11-29, 02:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Kanske börjar bli bättre att bygga en mur runt Stockholm istället för Sverige?

Den iden känns väl inte helt genomarbetad,
Vad skulle vinsten vara då menar du ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in