2021-11-28, 16:36
Medlem
stolpmongo123s avatar
Jag bor i en 19 kvadratmeter stor lägenhet (hyresrätt) med egen trappingång alltså bredvid samma hyreshus. Mitt problem är att jag inte hittar något säkringsskåp eller jordfelsbrytare I lägenheten någonstans .Ska inte det finnas tillgängligt i alla lägenheter ?
Citera
2021-11-28, 19:16
Medlem
Flaskhalsats avatar
Sitter i trapphuset i en del hus, har du kollat där?
Citera
2021-11-28, 19:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolpmongo123
Jag bor i en 19 kvadratmeter stor lägenhet (hyresrätt) med egen trappingång alltså bredvid samma hyreshus. Mitt problem är att jag inte hittar något säkringsskåp eller jordfelsbrytare I lägenheten någonstans .Ska inte det finnas tillgängligt i alla lägenheter ?

Tillgängligt ska det vara, men det finns inget krav på att det ska vara i lägenheten.

Har du inte frågat värden? Det vore ju betydligt lämpligare att börja där än här.
Citera
2021-11-28, 19:56
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Sitter i trapphuset i en del hus, har du kollat där?

Stämmer bra detta! vissa äldre hus byggda 1940-50 talet hade elcentralen i ett skåp i trapphuset på varje våningsplan.
Men här tolkar jag det som TS lgh har egen ingång vid sidan av huset , men hans elcentral kan likväl sitta i trapphuset.
En sak till kolla, vissa jäkligt gamla lgh hade elcentralen i en infälld "hylla" typ och med en lucka som stängdes, oftast tapetserades denna över och kan vara så "bra" gjort att den knappt syns luckan.
Var på ett sådant jobb en ggr och vi letade i en timme innan vi hittade den "inbyggda" elcentralen.
Citera
2021-11-28, 23:36
Medlem
stolpmongo123s avatar
Ska kolla i trapphuset om jag ser något .
Tycker det är ganska märkligt att det inte finns någon inne i lägenheten är väl ändå rätt så vanligt nu för tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in