Citat:
Okej, missade det inlägget men nyfiken som man är måste man ju fråga. Håller med om att man inte ska försöka vara ”rolig” i somliga trådar. Vet inte hur många begravningar och dödsfall jag varit med om under åren men oavsett är det inget att skämta om även om jag aldrig traumatiserats skämtar man inte om mina döda släktingar/kompisar eller någon annans. Precis som du skrev har personen i fråga förmodligen aldrig varit med om att någon nära dött.
Förutom att polisen knackat på har jag blivit kontaktad av kompisar när nån polare dött vilket känts bra. Minns när (jag minns alla men denna var ”offentlig”) en kompis dog och hade fan inte uppskattat att läsa om det dagen efter framför att det blev som det blev att en gemensam kompis ringde mig på kvällen och berättade.
Satt på Bullwinkles och drack öl och är jäkligt glad att jag inte fick höra några rykten eller oförberedd se tidningsrubrikerna.
Förutom att polisen knackat på har jag blivit kontaktad av kompisar när nån polare dött vilket känts bra. Minns när (jag minns alla men denna var ”offentlig”) en kompis dog och hade fan inte uppskattat att läsa om det dagen efter framför att det blev som det blev att en gemensam kompis ringde mig på kvällen och berättade.
Satt på Bullwinkles och drack öl och är jäkligt glad att jag inte fick höra några rykten eller oförberedd se tidningsrubrikerna.
Kan förstå att det inte hade varit speciellt trevligt att läsa tidningsrubrikerna om en förlorad vän. Vilken chock man skulle få!
Tyvärr finns det ju sociala medier som ibland hinner före att berätta tragiska händelser innan alla nära anhöriga hunnit få dödsbuden via t.ex polis, andra bekanta eller liknande. Det tycker jag är riktigt illa. Att människor måste skriva ut på till exempel Facebook att någon dött, sånt gör man inte av respekt mot både den döda och dess anhöriga. Om man trots allt känner behovet av att skriva ut någonting, då väntar man någon vecka.
Vi fick tyvärr använda oss av det opersonliga viset att informera mina föräldrar om dotterns död, vi fick ta det på telefon... mina föräldrar var utomlands! Så min syster fick ringa och förstöra deras semester
Tyvärr finns det många inne på detta forum som tror att man kan skämta om allt, men det kan man inte. Även om man själv tycker att man bara är rolig så finns det många som tar illa upp.
Sedan kan jag skämta om min dotter, typ i stil med att jag kan säga till kompisar att jag hoppas hon spökar för någon, eller att jag retar henne när jag äter hennes favoritmat... såna där lite galjhumor grejer. Jag vet till exempel att dottern förhoppningsvis skrattade på sin egen begravning eftersom det var en person som snubblade på väg upp till kistan, och att de hade krångel med tekniken i kyrkan... men det är inte riktigt samma sak.
Nu skriver jag nog bara dravel