Citat:
Ursprungligen postat av
Hejhej12345678910
Hej. Jag mår väldigt dåligt.
Varje dag för mig är en stor kamp.
Det finns små stunder av lycka men oftast tänker jag på döden och att det hade vart skönt att dö för att få slipper jag lida.
Jag hamnar ofta i konflikter med andra människor och är tillsammans med en person som gör slut med mig ofta för att han inte orkar med mig för jag tappar humöret och kan skifta från glad till ledsen och arg och för att jag ringer för mycket tycker han och är svartsjuk. Jag känner mig ensam som att jag är i ett stort hål där ingen förstår mig, ser mig, accepterar och älskar mig. Inte ens jag själv. Min katt älskar mig och jag henne och de därför jag fortsätter tror jag men blir utmattad av mycket saker. Skar mig i benet förra veckan med tretton riv märken när pojkvännen o jag bråkade och tänker ofta på att hänga mig själv. Går i terapi en gång i veckan så tar hjälp men hoppas ni förstår att det är svårt för mig att bli lycklig igen o om jag hade fått välja hade jag valt att bara vara lycklig.
Hej
Skrev ett långt inlägg men blev utloggad så här kommer ett kort.
Prova att vandra i skogen 30 minuter varje dag.
Ta reda på vilka växter som är ätliga och prova att göra upp eld (var försiktig och ta reda på hur man gör).
Läs böcker i psykologi och kbt.
Fortsätt ta medicinen och gå i samtal.
Det hjälper mot värsta depressionen och värsta psykosen. Ger lite balans.
Skaffa en sysselsättning som du kan utvecklas i och utför detta 2 timmar per dag.
Prova att hjälpa en ny människa varje dag.
Lycka till nu