2021-11-28, 09:09
Medlem
Hej. Jag mår väldigt dåligt.
Varje dag för mig är en stor kamp.
Det finns små stunder av lycka men oftast tänker jag på döden och att det hade vart skönt att dö för att få slipper jag lida.
Jag hamnar ofta i konflikter med andra människor och är tillsammans med en person som gör slut med mig ofta för att han inte orkar med mig för jag tappar humöret och kan skifta från glad till ledsen och arg och för att jag ringer för mycket tycker han och är svartsjuk. Jag känner mig ensam som att jag är i ett stort hål där ingen förstår mig, ser mig, accepterar och älskar mig. Inte ens jag själv. Min katt älskar mig och jag henne och de därför jag fortsätter tror jag men blir utmattad av mycket saker. Skar mig i benet förra veckan med tretton riv märken när pojkvännen o jag bråkade och tänker ofta på att hänga mig själv. Går i terapi en gång i veckan så tar hjälp men hoppas ni förstår att det är svårt för mig att bli lycklig igen o om jag hade fått välja hade jag valt att bara vara lycklig.
Citera
2021-11-28, 09:18
Avslutad
låter tragiskt men hur tänkte du när du valde forum?

bra att du går terapi, fortsätt kämpa
Citera
2021-11-28, 09:18
Avslutad
Depression är en jävligt hård vintersport. Men våren kommer alltid.
Citera
2021-11-28, 09:22
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhej12345678910
Det finns små stunder av lycka men oftast tänker jag på döden och att det hade vart skönt att dö för att få slipper jag lida.
Jag hamnar ofta i konflikter med andra människor och är tillsammans med en person som gör slut med mig ofta för att han inte orkar med mig för jag tappar humöret och kan skifta från glad till ledsen och arg och för att jag ringer för mycket tycker han och är svartsjuk. Jag känner mig ensam som att jag är i ett stort hål där ingen förstår mig, ser mig, accepterar och älskar mig. Inte ens jag själv. Min katt älskar mig och jag henne och de därför jag fortsätter tror jag men blir utmattad av mycket saker. Skar mig i benet förra veckan med tretton riv märken när pojkvännen o jag bråkade och tänker ofta på att hänga mig själv. Går i terapi en gång i veckan så tar hjälp men hoppas ni förstår att det är svårt för mig att bli lycklig igen o om jag hade fått välja hade jag valt att bara vara lycklig.

Vad gör dig glad? vad gillar du att göra som du inte gör när du är deprimerad? alla har vi nått som gör en glad, även när man är nere i ett mörkt hål så finns det alltid nått som kan få en att se lite ljus i mörkret även om det är jävligt svårt. Låter som att du borde göra dig av min din kille och kanske börja om på ruta 1.
Citera
2021-11-28, 09:29
Medlem
Svar till jesussuger:
Tack för du frågar, jag blir glad av att sjunga så ska göra det mer. Ja hoppas verkligen det bara blir ljus. Förstår att du säger det men jag vill inte göra slut mina känslor är väldigt starka.

Svar till Epadator:
Ja verkligen en hård vintersport. Ja hoppas. Tack för förståelsen.

Captinhero: Ja det är tragiskt och tack. Tänkte att jag tog en sida jag känner igen och vart mycket på och att jag behöver skriva av mig och ta allt stöd jag kan få. Så därför.
Citera
2021-11-28, 09:31
Avslutad
Citat:
Svar till jesussuger:
Tack för du frågar, jag blir glad av att sjunga så ska göra det mer. Ja hoppas verkligen det bara blir ljus. Förstår att du säger det men jag vill inte göra slut mina känslor är väldigt starka.

Svar till Epadator:

Captinhero: Ja det är tragiskt och tack. Tänkte att jag tog en sida jag känner igen och vart mycket på och att jag behöver skriva av mig och ta allt stöd jag kan få. Så därför.

ja tyvärr kommer denna tråd slängas eftersom den ligger helt fel. om inte mod är snäll och flyttar över den till rätt forum.

flashback fungerar inte så att man skapar trådar i forum man är mest bekväm i.
Citera
2021-11-28, 09:31
Medlem
Borasare1980s avatar
Hej, låter tungt och jobbigt det där. Men det är bra att du går i terapi, fortsätt med det. Det är naturligt att man hamnar i konflikter med andra när man själv mår kass. Kan nog vara bra att vara ganska öppen med det och förklara för omgivningen hur du känner så att de förhoppningsvis har förståelse över att du inte orkar visa din bästa sida. Även om det känns skit just nu så brukar det alltid vända till det bättre förr eller senare, gäller att härda ut och ha tålamod.

Människor som alltid verkar vara lyckliga är nog inte så extremt lyckliga egentligen. Man måste gå igenom perioder av olycka emellanåt för att verkligen uppskatta när man väl blir lycklig. Lika kass som du mår just nu, lika lycklig kommer du känna dig när det väl vänder för dig och då kommer du känna mer äkta lycka än de som bara är ytligt lyckliga i sociala medier. Kämpa på så kommer det lösa sig.
Citera
2021-11-28, 09:33
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Svar till jesussuger:

Svar till Epadator:

Tydligen är ditt förhållande infekterat och påverkar ditt humör. Du umgås väl inte med människor som får dig att må dåligt? även om det är ett tufft beslut så kan det va det rätta beslutet
Citera
2021-11-28, 09:34
Medlem
Svar till : Borasare1980

Ja absolut tack så mycket jag tar in det du skriver och längtar redan tills jag är lycklig igen.
Citera
2021-11-28, 13:54
Medlem
Citat:

-berätta för din terpaut/psykologa att du har självmordstankar och självskadar,

-börja med ssri

har du fått en diagnos?

-är det cykliskt? kvinnor lider svårt av sina hormoner och brist på mening i den industraliserade västvärlden
Citera
2021-11-28, 13:56
Avslutad
du kanske borde utredas för borderline efter ditt humör skiftar så.
finns ju massor med hjälp du kan få
för att kunna hantera dina känslor samt vardag bättre. testat kbt ?

du kanske ska skriva en lista på saker som
gör dig lycklig stora som små. sen försöka ha lätta uppnåeliga mål som du kan belöna dig med.
Senast redigerad av Captinhero 2021-11-28 kl. 13:59.
Citera
2021-11-28, 19:42
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Hej

Skrev ett långt inlägg men blev utloggad så här kommer ett kort.

Prova att vandra i skogen 30 minuter varje dag.

Ta reda på vilka växter som är ätliga och prova att göra upp eld (var försiktig och ta reda på hur man gör).

Läs böcker i psykologi och kbt.

Fortsätt ta medicinen och gå i samtal.
Det hjälper mot värsta depressionen och värsta psykosen. Ger lite balans.

Skaffa en sysselsättning som du kan utvecklas i och utför detta 2 timmar per dag.

Prova att hjälpa en ny människa varje dag.

Lycka till nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in