Vilka filmer med bra rasistiska scener kan ni komma på? Filmen i sig behöver inte vara bra, men det är såklart en fördel om den är det. Jag ger några exempel här:
Monster's Ball (2001) - När Halle Berrys karaktär blir kallad för typ "nigger" av rassegubben Peter Boyle.
The Believer (2001) - När Ryan Gosling går mot två negrer och visar sin tröja med hakkors och negrerna bara "what the fuck?".
American history X (1998) - När Edward Norton skäller ut den där juden som hans morsa har bjudit hem på middag.
Några tips? Jag är på rasistfilmhumör ikväll och vill se på en film med en bra rasistscen eller flera med min tjej.
En lite mindre väntad film är självaste Gremlins. Om man ska tro kulturmarxistiska tänkare, eller vad de vill kalla sig - och tro dem ska man icke - så är det rasistiskt att de vilda gremlinsarna äter kyckling och lyssnar på svart musik.
"Borta med vinden" om man vill se slavstereotyper.
Den tecknade kortfilmen "Scrub me mama with a boogie beat" brukar också nämnas i sammanhanget. Här finns den om någon vill avgöra själv: https://www.youtube.com/watch?v=MXJ6-BEG6wo
Senast redigerad av Andersdamaan 2021-11-27 kl. 21:45.
Jag skulle hellre se nån scen med rasism mot muslimska araber eller skäggbarn. Det känns mycket mer relevant och vågat än rasism mot stackars negrer...