Citat:

Ursprungligen postat av 
Hursomhelsting

Nuförtiden?
Så har det varit länge. Jag såg det redan 1986 i Frankrike i en broschyr som sålde in svensk midsommar åt fransmännen.
Merparten av dem som dansade i kring stången vara svarta och typ araber.
Det var 1986 och att jag vart chockad, helt främmande! 
Vad jag förstår så var det UD som stod bakom, en framtidsvision så att ingen ska komma och säga att man inte såg, var naiva, det låg som planerat och att det fortskrider om inte SD förmår att sätta stopp för folkutbytes agendan. 
Det är indoktrinering och inget annat att vi ska acceptera och förlika oss med det oundvikliga.

Inte för att jag egentligen vill, med automatik, misstro dig men du har inte kvar broschyren?
Jag tycker det vore intressant att med den som grund ställa UD frågan hur de tänkte AD 1986.
Lades broschyren ut i "svarta områden", där sannolikheten att många skulle välja att resa till Sverige knappast var särskilt hög, eller lades broschyren ut i mer kapitalstarka (läs: vita) områden där en sån broschyr rimligen bör ha lett till att en ev tänkt resa till Sverige definitivt lades på hyllan?
SD fanns väl inte 1986?
Annars var ju detta ett rätt så kreativt prank. Låta trycka upp broschyrer med UD som avsändare och sprida bilden av att i Sverige, nationen där uppe i norr där Polcirkeln skär genom landet, där dansar svarta människor numera (alltså då, 1986) runt en gammal nordisk-svensk fruktbarhetssymbol.
Och UD tvingas ut på gatorna och lova att så ser det minsann inte alls ut hos oss..