2021-11-27, 08:41
Medlem
Pastapastors avatar
Så, till mitt konstverk behöver jag införskaffa kartonger i wellpapp, men problemet är att de måste uppfylla mina exakta kriterier, för att matcha dem med andra delar av verket.

Problemet är att dessa kartonger jag använt införskaffades i Östeuropa och jag lyckas inte hitta dessa lådor här i Sverige. Har letat grundligt på nätet men hittar ingen perfekt matchning någonstans.

Kartongerna ska vara av 3-lagers wellpapp med måtten 350x200x200 mm.

Någon som vet var jag kan få tag på sådana kartonger?
Citera
2021-11-27, 09:02
Medlem
Jordgubbes avatar
Du kan inte se om du kan specialbeställa pappen som ark, från nån av de lådtillverkare du sökt på?
Senast redigerad av Jordgubbe 2021-11-27 kl. 09:11.
Citera
2021-11-27, 09:07
Medlem
kyrkstockens avatar
Fundera på andra lösningar. Jag vet att lajvare tex bygger dräkter av nån plast.
Citera
2021-11-27, 10:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastapastor
Så, till mitt konstverk behöver jag införskaffa kartonger i wellpapp, men problemet är att de måste uppfylla mina exakta kriterier, för att matcha dem med andra delar av verket.

Problemet är att dessa kartonger jag använt införskaffades i Östeuropa och jag lyckas inte hitta dessa lådor här i Sverige. Har letat grundligt på nätet men hittar ingen perfekt matchning någonstans.

Kartongerna ska vara av 3-lagers wellpapp med måtten 350x200x200 mm.

Någon som vet var jag kan få tag på sådana kartonger?

https://kaizenemballage.se/sortiment/wellemballage/trippelwell/
Citera
2021-11-27, 23:18
Medlem
Pastapastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
https://kaizenemballage.se/sortiment/wellemballage/trippelwell/

Oj, jag tänkte inte på att man kunde gå till ett ställe som kan tillverka i valfria storlekar på beställning. Är ju absolut en lösning, förutsatt att de kan göra små upplagor.

Har kontaktat dem. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in