2021-11-26, 22:31
Medlem
Så jag har väldigt ont när jag sväljer efter att ha dragit ut visdomstanden förra veckan onsdag. Känns som att bli stucken av en kniv. I övrigt har jag ingen smärta men undrar om någon annan varit med om liknande och vad ni isåfall gjorde?
Citera
2021-11-26, 22:43
Medlem
Hirugataris avatar
Normalt men ändå inte.

Citat:
A Sore Throat Is Normal After A Wisdom Tooth Extraction

It’s Not Normal To Have A Sore Throat Or Serious Oral Pain For More Than A Few Days

https://www.southendsmiles.com/is-it-normal-to-have-a-sore-throat-after-wisdom-tooth-extractions/
Citera
2021-11-26, 22:43
Medlem
Minns att jag fick ont på liknande sätt.
Minns dock ej vad jag gjorde.
Värktablett tror jag

Var det underkäken så är det kanske muskler/senor/nerver som tog lite stryk eller är irriterade.
Citera
2021-11-26, 23:39
Medlem
Tänderna och deras nerver är ett mysterium, fy fan vad det kan värka!
Citera
2021-11-27, 01:13
Medlem
tkhasis avatar
När jag drog ut en visdomstand hade jag rejält ont i två veckor. Och jag anser mig inte speciellt smärtkänslig. Det kan nog variera. Min visdomstand tittade bara upp ovanför ytan (men växte in i tanden bredvid så den måste bort) så det var en rejäl operation så kanske inte konstigt det kändes. Andra som jag vet om som dragit ut visdomständer som varit helt utvuxna säger att de kom ut väldigt lätt och att de inte hade speciellt ont efteråt.
Citera
2021-11-27, 08:54
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LincolnPark
Så jag har väldigt ont när jag sväljer efter att ha dragit ut visdomstanden förra veckan onsdag. Känns som att bli stucken av en kniv. I övrigt har jag ingen smärta men undrar om någon annan varit med om liknande och vad ni isåfall gjorde?

Tandis tog min också, men kan inte minnas att jag fick halsont.
Kanske har placeringen på tanden betydelse, övre käkraden ska väl vara något enklare tror jag.
Citera
2021-11-27, 12:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Jag skulle hört av mig till tandläkare så fort som möjligt. Akut tandläkare på helgen.
Du kan behöva antibiotika.
Infektion i munnen är inte att leka med.
Kan sluta i en bakteriell hjärnhinneinflammation…..
Senast redigerad av Lillamig72 2021-11-27 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in