2021-11-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealNightSirk
Har för dålig koll/minne för att uttala mig om andra lags spelare men vad gäller blåvitt har man ju ett par tunga floppar i minnet. Det finns såklart många fler som inte fått den utvecklingen man hoppats på men jag stannar vid de spelarna man trott skulle bli något utöver det vanliga.

Robin Söder - Gör lite ont att kalla honom för flopp för jag har uppskattat Robin under bägge sejourer hos oss men sett till den råtalang och hans genombrott så skulle han ju blivit så mycket mer! Hade inte den ondskefulle Grinchen Lennartsson varit så titelkåt så hade hela Sverige sjungit med i världens sämsta ramsa,"Åhhh Robin Söder".

Patrik Karlsson Lagermyr - Ok, detta kommer att bli en smärtsam lista... Paka. Fina fina Paka som flyter genom försvar likten varm kniv genom smör för att i nästa stund gå i tusen bitar efter att ha snubblat på ett oklippt grässtrå. Utan skador hade Emil Forsberg stått med mössan i hand och undrat om han inte kunde få bli inbytt någon gång ibland iaf medans Paka prickat in både ettan och tvåan mot Spanien för någon vecka sedan.

Joel Allansson - Joel kanske inte hade exakt den talang som de bägge ovan besatt men var så fin med boll att man fick dölja sin upphetsning för bänkgrannarna. Hade det inte varit för May Mahlangu så hade Joel varit given bredvid Ekdal i det svenska landslaget. Bonusinfo att hans enda A-landskamp var ett byte mot just Kristoffer Olsson på någon januariturné för ett par år sedan.

D.V.M.F.T. - Flopp är kanske hårt för någon som vunnit trippeln i England men hans perversioner senare i livet gör att han för alltid kommer att ses som en flopp i mina ögon.

Hasse Blomqvist - Otrolig begåvning men som med andra på denna sorgliga lista för skadedrabbad för att kunna blomstra ut och leverera på sin talang. Mitt enda egentligea minne av honom i IFK är hans debut mot Malmö 2003. Men det han visade upp ett par år innan dess i Frölunda. Jösses...

Martin Crossa - Fick aldrig chansen. Inte svensk men det hjälps inte, han skall in här ändå.
Robin Söder är ju bara tragiskt. Skulle han göra våldsam attack mot Lennartsson, så borde han frikännas.
Citera
2021-11-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Spelat EM slutspel och VM slutspel? Det kan inte vara många minuter han spelade haha,
100 la liga matcher för bottenlag
Om du ser Guidetti som en megaflop, tycker jag du skall öppna en egen tråd, för "hypade talanger som nästan lyckades".
Citera
2021-11-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Robin Söder är ju bara tragiskt. Skulle han göra våldsam attack mot Lennartsson, så borde han frikännas.

Inte Robins stil iofs... han var kanske inte var på Zlatan-nivå, men typ en Isak-nivå talang, det var ju inga skitklubbar som hade honom på sin radar, Milan, Roma, Ajax etc.

Boom-Boom skyddar Söder från mediapacket.
https://www.youtube.com/watch?v=IiopB6vcClg

Paka har varit en personlig favorit sedans U19-tiden, ett helvete med alla dessa skador, men han verkar ju inte ge upp, om han kan ta sig tillbaka och bi en AS spelare i Blåvitt så blir jag strålande glad men det är väl tveksamt, men så länge som han kämpar på så finns ju möjligheten.
Citera
2021-11-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealNightSirk
Han gick till Djurgården när han väl vände hem.
Hahahaha! Trådens bästa inlägg 😆
Citera
2021-11-30, 23:44
Medlem
Darijan Bojanic är en spelare som har mycket fotboll i sig... men han saknar ambition och självdisciplin vilket innebär att han slösat bort sin talang, hade han haft en annan inställning tror jag han hade kunnat nå högre nivåer än allsvenskan.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-11-30 kl. 23:46.
Citera
2021-11-30, 23:52
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Darijan Bojanic är en spelare som har mycket fotboll i sig... men han saknar ambition och självdisciplin vilket innebär att han slösat bort sin talang, hade han haft en annan inställning tror jag han hade kunnat nå högre nivåer än allsvenskan.

Pizza och TV-spel är hans grej, det är sen gammalt.

Varför dyker det upp en massa randoms i den här tråden och nämner människor utan fotbollskoppling?
Citera
2021-12-01, 00:13
Medlem
dolppens avatar
Andrés Vasquez, genombrott med en rabona i IFK Göteborg 20år gammal.

Plötsligt pratade pappa (hans agent) om storklubbar. Via en ok sejour i FC Zürich blev det inte mycket mer sett till potentialen..

Sverige IFK Göteborg
Schweiz FC Zürich
→ Schweiz Grasshopper (lån)
Sverige BK Häcken
Schweiz FC Wil
Citera
2021-12-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Pizza och TV-spel är hans grej, det är sen gammalt.

Varför dyker det upp en massa randoms i den här tråden och nämner människor utan fotbollskoppling?

Tror det är snus och folköl som är hans medicin nu istället.

Men ja, hade han haft en annan inställning så hade han nog kunnat få chansen utomlands redan för flera år sedan.
Citera
2021-12-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
En som man verkligen trodde skulle bli nästa svenska storback när han blev uttagen i VM-truppen 2006 var ju Karl Svensson. Han peakade tidigt, får man väl säga.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Karl_Svensson

Känns väl mer eller mindre bortglömd så här i efterhand?
Citera
2021-12-13, 01:08
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Där va artikeln jag mindes,Mats va då ute sväva här,så förtrollad,

Helvete vad SR försvann och dog karriärmässigt. Hans Wikipedia är rent deprimerande, när man minns hur hypad han var.

Vad händer egentligen när det blir så?
Jag tror att många har svårt att motivera sig för ett liv som absolut proffs, särskilt om man tjänar bra tidigt.
Citera
2021-12-13, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Helvete vad SR försvann och dog karriärmässigt. Hans Wikipedia är rent deprimerande, när man minns hur hypad han var.

Vad händer egentligen när det blir så?
Jag tror att många har svårt att motivera sig för ett liv som absolut proffs, särskilt om man tjänar bra tidigt.
Pressen,psyket,fungerar man inte ihop med dessa 2 moment i livet tror jag aldrig man lyckas som proffs.
RS tror jag va både pressens och psykets värsta fiende när karriären gick fel håll..
Citera
2021-12-17, 07:43
Medlem
Rasmus Jönsson i Helsingborg.
Han hypades nåt enormt när han kom fram bilda anfallare med Henke,gjorde de bra ,men sen mer hände inte mycket,blev såld till Tyskland,inget händer,blir utlånad till dl inte mycket väsen,kommer hem till Helsingborg,gör ok,drar till Thailand..kommer hem..

Tror nog många trodde mer om honom när han kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in