2021-11-26, 03:00
Medlem
Hegamons avatar
Jag har en Huawei P30 och den är perfekt på alla vis. Någon vits att köpa en bättre mobil? Vilken då?
Jag är skeptiskt till att jag ens behöver en bättre mobiltelefon än denna. Det enda som skulle kunna motivera det är att kameran på den nya är bättre. För kameran är det ända jag verkar bry mig om. Jag filmar och fotografera.

Min tanke är att jag inte köper en ny mobil utan har kvar denna, korrekt?
Senast redigerad av Hegamon 2021-11-26 kl. 03:13.
Citera
2021-11-26, 03:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har en Huawei P30 och den är perfekt på alla vis. Någon vits att köpa en bättre mobil? Vilken då?
Jag är skeptiskt till att jag ens behöver en bättre mobiltelefon än denna. Det enda som skulle kunna motivera det är att kameran på den nya är bättre. För kameran är det ända jag verkar bry mig om. Jag filmar och fotografera.

Skulle vara för att bli av med kineserna. Men köpa ny mobil bara för att är bara dumt och onödigt.
Citera
2021-11-26, 10:57
Medlem
Citat:

Om du är nöjd med din mobil, så behöver du inte köpa en ny.
Men du kanske kan söka på information för att förbereda dig inför ditt nästa köp-
Citera
2021-11-26, 14:53
Medlem
Hackenbush55s avatar
Jo, du måste byta till en ny mobil annars är du helt ute.
Citera
2021-11-26, 14:54
Medlem
Det enda dåliga med din mobil är väl att den inte får alla uppdateringar när det gäller säkerheten.

Hade jag varit du hade jag struntat i det och fortsatt använda den dock.
Citera
2021-11-26, 16:46
Medlem
jontebulas avatar
Funkar den så behöver du inte göra nåt. Men dock ha i åtanke att huawei är verkligen skit idag med alla bans dom har dragit på sig och skandaler. Denna kom ju dock innan allt skit kom ut så använd tills den går sönder .
Citera
2021-11-26, 23:46
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Det enda dåliga med din mobil är väl att den inte får alla uppdateringar när det gäller säkerheten.

Jo det får den. Huawei får alla säkerhetsfixar från Google, men får implimentera dem själva. Huawei står för uppdateringarna.
Citera
2021-11-27, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Jo det får den. Huawei får alla säkerhetsfixar från Google, men får implimentera dem själva. Huawei står för uppdateringarna.
Jaha ja, trodde P30 Pro var EoL vid det här laget.
Citera
2021-11-27, 12:47
Medlem
bredbarens avatar
Citat:

Vi har några Huawei P30. Alla på firman och i familjen som har en, är mycket nöjda. Personligen har jag inte använt nån mobil som är bättre. Byter nog inte bort dem innan de brakat. Med tiden kan det ju hända att man känner att man måste ha 5G, men det lär dröja.
Citera
2021-11-27, 15:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbaren
Vi har några Huawei P30. Alla på firman och i familjen som har en, är mycket nöjda. Personligen har jag inte använt nån mobil som är bättre. Byter nog inte bort dem innan de brakat. Med tiden kan det ju hända att man känner att man måste ha 5G, men det lär dröja.
Huawei är inte dom blockade från att använda Google Play?
Citera
2021-11-27, 17:14
Medlem
GatewayArchs avatar
Citat:

Det finns gott om mobiler som har betydligt bättre kameror, och framför allt betydligt bättre huvudkamera, än de som finns i P30 samt P30 Pro. Även bland Huaweis egna modeller. Nyare modeller såklart, P30 och P30 Pro var klassledande när de släpptes. Problemet med Huaweis nyare utbud är att Google Play Services saknas helt.
Citera
2021-11-27, 17:22
Medlem
GatewayArchs avatar
Kolla om du kan få tag på t.ex. Samsung S21 Ultra för en rimlig peng. Det sistnämnda kan vara svårt, men man vet aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in