Citat:
Det är ändå rätt tragiskt när SD som enda Riksdagsparti måste ha ett ungdomsförbund som de kan toppstyra utan problem, till skillnad mot alla andra ungdomsförbund till övriga Riksdagspartier.
Kom ihåg ett annat kul exempel från tidigt 2000 tal då KDU ville avskaffa HMF lagstiftningen, vilket KD som parti var starkt emot.
Dessutom så förstår jag inte hur SDU skulle ha skadat moderpartiet.
Den enda avvikande åsikten var som jag skrev innan att de i sitt program använde termen nationalist istället för socialkonservativ samt att Kasselstrand och Hahne personligen tyckte att en tvåtstatslösning i Israel/Palestina frågan vore det bästa för Mellanöstern, men det var ingen fråga de drev rent politiskt.
Inget konstigt ställningstagande egentligen då SD historiskt sett, eller ja åtminstone fram till 2005 innan sionistfalangen tog över talade om samtliga folks rätt till ett eget land och var betydligt mer pro Palestina och ville se en tvåstatslösning.
Kom ihåg ett annat kul exempel från tidigt 2000 tal då KDU ville avskaffa HMF lagstiftningen, vilket KD som parti var starkt emot.
Dessutom så förstår jag inte hur SDU skulle ha skadat moderpartiet.
Den enda avvikande åsikten var som jag skrev innan att de i sitt program använde termen nationalist istället för socialkonservativ samt att Kasselstrand och Hahne personligen tyckte att en tvåtstatslösning i Israel/Palestina frågan vore det bästa för Mellanöstern, men det var ingen fråga de drev rent politiskt.
Inget konstigt ställningstagande egentligen då SD historiskt sett, eller ja åtminstone fram till 2005 innan sionistfalangen tog över talade om samtliga folks rätt till ett eget land och var betydligt mer pro Palestina och ville se en tvåstatslösning.
Längre tillbaka finns värre exempel. VPK bildades av S ungdomsförbund och Ms ungdomsförbund blev nazister. Att inte vilja ha samma ideologi (Inte acceptera lydelsen socialkonservativ på nationalistisk grund) är en kraftig avvikelse, lite så dessa gamla exempel började, med en ideologisk glidning mot det mer extrema.
Men SD ansåg att SDU-arna eller de f.d. SDU-arna motarbetade moderpartiet och försökte få in sina meningsfränder. SD såg det som ett hot i alla fall då de haft olika ideologiskt avvikande tidigare som tvingats bort och bildat nya radikala partier. SDU-AfS var inte de första.
)