Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
Vad är uselt betyg då?
Dokumentärer om seriemördare, psykopater, grova våldsbrott mm är ett ganska litet specialområde som inte lockar "vanligt folk". Man ska vara lite speciell själv (inte menat som kritik) som ser ett intresse i dessa ofta väldigt detaljrika dokumentärer.
Jag har ett stort intresse i ämnet jag med, men kan inte minnas en enda gång jag kunnat se en sån dokumentär tillsammans men någon som inte har samma intresse för det. Det är för mycket ondska för de flesta att handskas med, tror jag.
Jag har aldrig haft en flickvän som kunnat se en sån tillsammans med mig. De har alla mått dåligt av alla detaljer och klagat över mardrömmar.
Anser att allt under 7,1 är rätt dåligt när det kommer till film. När det kommer till serier ska det helst vara närmare 8 för att det ska locka mig.
Du har helt rätt i att seriemord och kriminalfall borde räknas som specialintressen och absolut inte är för alla men borde detta verkligen vara en faktor till att såna typer av dokumentärer får dåligt betyg? Är inte systemet i så att alla filmer och serier har högt betyg när de släpps och sedan antingen så sjunker betygen eller förblir höga beroende på vad folk sätter? Eller menar du att människor som inte ens gillar eller klarar av sånt kollar ändå, mår dåligt efteråt och sätter ett lågt betyg?
Utöver det så finns det ju även riktigt många filmer och tv serier som innehåller rejält med blod, sjuka och onda karaktärer, brutala mord och dödsfall men som ändå har skyhöga betyg. Borde inte känsliga tittare även reagera starkt på detta? Men i film och serieväg så verkar det vara ett väldigt fungerande koncept så länge som allt är fiktion och skådespeleri.