2021-11-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det där ska ingen tro på, som jag förstått det så är invandringen idag ungefär som på Reinfeldts tid alltså väldigt stor, men det kommer inte 10000 i veckan som det gjorde när det var som värst under Löfven = 'refugees welcome'
Då har du förstått fel. Invandringen är mycket lägre idag än efter Reinfeldts uppgörelse med Mp. Något som också skapade den situationen S sedan tvingades hantera. Om inte M och Mp hade gjort upp om en mer generös invandringspolitik hade vi klarat flyktingkrisen mycket bättre. Lagar ändrar man inte över en natt, en stor fördel men ibland också en nackdel med demokrati.
Citera
2021-11-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det finns en anledning till att sossarna har förlorar stora skaror av väljare till SD, om det inte beror på sossarnas invandringspolitik vad beror det då på?
Framförallt samarbetspartierna skulle jag tro. S har alltid stått för en kontrollerad invandring, medan högerpartierna har velat öka den. Dock tvingas S samarbeta med Mp, V och C, som alla vill ha en högre invandring i paritet med vad alliansen ville.

Om S hade haft egen majoritet hade invandringen varit betydligt lägre än idag.

Jag är inte socialdemokrat, men jag gillar fakta.
Citera
2021-11-27, 23:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Framförallt samarbetspartierna skulle jag tro. S har alltid stått för en kontrollerad invandring, medan högerpartierna har velat öka den. Dock tvingas S samarbeta med Mp, V och C, som alla vill ha en högre invandring i paritet med vad alliansen ville.

Det finns väl ingen anledning att lämna sossarna om man inte gillar miljöpartiets politik eller centerns politik. Att skylla på en tredje part är populärt men att de skulle lämna för att ett annat partis sämre politik är bara trams. De har givetvis lämnat för att de inte har gillat den politik som sossarna har fört. Om de förde en invandringspolitik som väljarna inte gillade för att behålla makten som är det tydligt att det är en fråga som de snabbt offrar nästa gång som de skall ha behålla makten.
Citera
2021-11-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
MP sökte en orsak att lämna regeringen. Dom vill vara i opposition i god tid inför valet så att dom kan bygga upp nytt understöd och inte hamna under spärren. I Finland där de gröna suttit i flera regeringar gör dom samma sak varje gång. Ett år innan val lämnar dom regeringen då dom inte vill göra dom eftergifter och kompromisser som dom förbundit sig till. Dom har aldrig suttit en hel mandatperiod. Alla miljöpartier är ju odemokratiska extremister som saknar all kompromissvilja och förståelse för andra än deras egna svartvita skitvärderingar. Fattar inte hur dom kan få en enda röst.

Det var ju mycket intressant !!! Man ju förstått att det finska miljöpartiet har sympatier för kaosblattar.
Och att det är en taktik som de tagit till sig nu innan valet.
Kanske är det så att de ska slippa kritik om de lämnar nu, och håller sig undan.
Att de vill slippa stenhård kritik från folket, och nu vill slippa vara i rampljuset från media ett tag.
Det har surrat rykten om att det finns mullvadar sedan en tid tillbaka inom Sossarna, Vänstern och Miljöpartiet,som läcker inifrån högkvarterena vad som pågår ? Och sjunger som kanariefåglar

Citat:
Det finns väl ingen anledning att lämna sossarna om man inte gillar miljöpartiets politik eller centerns politik. Att skylla på en tredje part är populärt men att de skulle lämna för att ett annat partis sämre politik är bara trams. De har givetvis lämnat för att de inte har gillat den politik som sossarna har fört. Om de förde en invandringspolitik som väljarna inte gillade för att behålla makten som är det tydligt att det är en fråga som de snabbt offrar nästa gång som de skall ha behålla makten.

Det är svårt att säga, kanske hela MPs ledning byts ut. Kompromisslösheten biter dem tydligen själva i röven.
Att MP skulle dumpa invandringsspåret låter inte så troligt. Antagligen har de fortfarande kvar sådana dårar
kvar i sina led. Möjligt att MP nu kommer att bli ännu galnare, med 300 kr i plastpåseskatt och 300 kr i bensinskatt
per liter ?

Och varför inte hyvla upp all asfalt på vägarna och dumpa det i alla kända tumma gruvhål. Troligen oxiderar asfalten långsamt uppe i luften och lämnar ifrån sig CO2. Men eftersom ytan på all asfaltbelagda vägar är så stor, så blir det också ansenliga ytor och volymer.

Det blir för övrigt förbjudet med kolsyrad läsk, kolsyrad champagne, och mousserande viner.Eftersom dessa innehåller eden förhatliga och CO2.
Alla våra lövträd släpper nu löven (Lövfeń) inför hösten och vintern. Där de kommer att ramla ner på marken ockommer att brytas ner till CO2, ftersom dessa innehåller den förhatliga och miljöförstörande CO2n.

Mijlöpartiet ska nu i höst också förbjuda för träden att fälla och släppa löven. Och att aktivisterna ska klättra upp i träden och limma tillbaks de stackars döda löven på träden med flygplanslim. Och dessutom konstruera en respirator och åteupplivningsmaskin som gör att löven håller sig gröna hela vintern.
Men då frågar någon har ska de klara frosten ?
Då svarar MParna/Mupparna: Tänkte inte på det ?

Miljöpartisterna har nu blivit en rödlistad och utrotningshotad art, tror ni inte det ?
Bäst att de sätts i reservat någonstans, eller hur ? Förstås är alla klädda i fittmössor, typ...
Tex det finns säkert gulag-byggnader i Norra Sibirien som står tomma
Citera
2021-11-28, 09:29
Medlem
Citat:
Naturligtvis finns det gott om folk som lämnar S på grund av att de inte vill att V och Mp ska få inflytande. Varför skulle det inte vara så?

Mitt inlägg syftade mest på alla de som verkar tro att det är S som vill ha en hög okontrollerad invandring, vilket är felaktigt. M har de senaste decennierna velat ha en mycket högre invandring än S.
Citera
2021-11-28, 09:34
Medlem
Citat:

Det är ju S som ger Mp och C makt. Utan S inget V, Mp eller C. Man borde rösta S om man vill påverka dessa partier men inte är emot dem.
Citera
2021-11-28, 10:02
Medlem
Citat:
Värdet på centerpartiets krav i den budget de nu valde att inte rösta på uppgår till 4 miljarder, bland annat vill man lägga pengar på att köpa värdefull skog av privatpersoner. Centern har alltså varit högst delaktiga i att skapa den budget de sedan valde att inte rösta på. Istället gick de fram med en egen budget som de så klart visste att bara de själva skulle rösta på.

Centern var naturligtvis också fullt införstådda med att deras agerande skulle leda till att högerpartiernas budget skulle vinna. Med tanke på deras agerande är det i mina ögon högst förvånande att de valde att släppa fram Magdalena Andersson.

Känns som att det är dags för Centern att välja sida nu. INGEN regering har en chans att få majoritet utan stöd av antingen V eller SD. Att vara militant motståndare till båda dessa partier i nuvarande politiska läge är samma sak som att vilja ha politiskt kaos.

Centern är ansvariga för den elbrist vi har nu med vårdslös politik där de varit emot kärnkraft och ren energi. C med sin falska humanism är orsak till otryggheten och den eskalerande brottsligheten i Sverige.

C hade ytterligare ett utspel i veckan om egen budget efter att sossarnas budget anpassat sig till just dem. Att staten ska köpa skog, med tanke på hur staten missköter olika tillgångar är kommunism. I linje med att sälja vattenkraft till miljöbovar. Annie Lööf är tokigare än Med Olofsson när nya påhitt från Centern ska drabba oss.

Annie Lööf har spelat högt och spelet är förlorat. Hon saknar konsekvenstänk och har ännu inte ätit upp sina skor. Nu står C ensamma i en kvasiliberal bubbla där pedofiler och islamister visat sig vara ett sänke.
Citera
2021-11-28, 10:21
Medlem
Citat:
Naturligtvis finns det gott om folk som lämnar S på grund av att de inte vill att V och Mp ska få inflytande. Varför skulle det inte vara så?

Mitt inlägg syftade mest på alla de som verkar tro att det är S som vill ha en hög okontrollerad invandring, vilket är felaktigt. M har de senaste decennierna velat ha en mycket högre invandring än S.

Vad de vill, eller lovar spelar ingen roll, om de sedan bryter alla löften för att få makt. Att samarbeta som Löfvén gjorde, med pack som V och C, undergräver demokratin eftersom det visar att man kan gå emot majoriteten av väljarna genom att bluffa till sig makt i valrörelsen.

SD är sossarna i det borgerliga blocket. Jag tror att vi på sikt kommer få ett regeringssamarbete S och SD, eftersom det är enda sättet för S att uppnå makten. För S handlar allt om makt, om de så ska bedriva Centerns politik. Det enda som skiljer SD från S är synen på främlingar från Mena länderna och brottslingar, en skillnad som nu håller på att suddas ut, av den brottslighet och migration som alla tröttnat på.
Citera
2021-11-28, 10:25
Medlem
Hey,

Ni får gärna skylla på olika partier och beslut som togs som fått konsekvenser som vi ser idag, men förankra dem gärna i tidsaxeln så att det inte bara slutar med pajkastning.

Det här är realpolitik och vi ska inte ha så svårt att koppla ihop när, var och hur besluten togs som ledde till det kaos vi ser idag.

Flera av de viktiga besluten togs redan för 30-40 år sedan och ännu fler beslut togs under årens lopp.
Citera
2021-11-28, 10:42
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Då har du förstått fel. Invandringen är mycket lägre idag än efter Reinfeldts uppgörelse med Mp. Något som också skapade den situationen S sedan tvingades hantera. Om inte M och Mp hade gjort upp om en mer generös invandringspolitik hade vi klarat flyktingkrisen mycket bättre. Lagar ändrar man inte över en natt, en stor fördel men ibland också en nackdel med demokrati.
Och ändå stoppades invällandet 2015 som över ett natt. Tänka sig....
Citera
2021-11-28, 10:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Man bör nog inte heller underskatta inkompetensen hos S vad gäller faktiska åtgärder. Även fast S själva vill ha ordning i migrationspolitiken till skillnad från liberala element, så tycks de inkapabla att se konsekvenserna av sin politik.
Citera
2021-11-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
Jag ska fira med en rom och cola! Fan va skönt att Per" Världens största självbild" Bolund är borta.
Tål inte den mannen.
varje gång han säger
"svenska folket behöver oss" eller liknande känner jag spontant, att de skulle vara svårt för honom att säga de öppet på valfri avfolkningsort där närmaste ica är 5 mil bort och kvinnorna föder i farstun.
Mp lär åka nästa val, tacka faan för de

Instämmer. Finns endast en handfull med sådana tappade idioter som sjunker så lågt. Skulle aldrig dra in hot på gata utanför ica mot någon jag hata, även om jag funderat på det. Men det är att gå över en gräns, oro och stress som inte bara drabbar målet.
Men med tanke på den intelligenta nivån SD hållit hittills så är jag inte förvånad. Framförallt inte nu när de får uppbackning av backslick-Nasse asen med spaggeti armar som inte skulle kunna klara en dag på ett bygge , Då får dem " Power" Och de syns med de självförtroende de agerar.
Patetiskt av vuxna människor
Suck. Flistugg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in