2021-11-24, 17:44
Avslutad
"Jag blev för 6 timmar sedan vald till statsminister. Jag har nu bett talmannen om att bli entledigad från posten som statsminister. Jag avser ställa upp i en omröstning för att bli statsminister" Makten till varje pris.
Citera
Medlem
I sammanhanget bör det väl nämnas att hon inte hade tillträtt som statsminister än.
Citera
Medlem
Room531s avatar
Dök upp i min youtubelista nu. Bara va?
https://www.youtube.com/watch?v=l8W4PFsO9is
174 nej
117 ja

Av de som var där

57 "avstår" vad betyder det?

- är det för att de inte vaccineras och stängs ute?? var de på plats? Som i Australien där en bill höll på att gå igenom för att ge den köpte minidiktatorn dan Andrews mer "pandemi"-makt.

En röstning som slutade 19-19...

Stöd 19-18...
Så lämnade en som vägrat vaccinera sig, till slut in sitt vaccinationsintyg och stoppade den med.19-19...

Mer nej än jaröster - och det går igenom?
Varför är 57 på "avstår"?? Har det något med detta diktatur-"vaccin"reglerna att göra, eller.är de på plats och bara inte
Får väl läsa tråden kanske. Politik... Fler nej än ja...

Fler nej....färre ja.... Logik... 🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kvinner alltså, så lynniga

Ja, politiken har blivit mindre långsiktig.
Citera
Medlem
Äckliga TV4 har Mona Sahlin i studion, en dömd brottsling.
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Nu har vi haft en kvinnlig statsminister, då slipper vi höra tjat om det iallafall.
Citera
2021-11-24, 17:45
Medlem
Mycket skratt på presskonferensen och man kunde se Magda hålla tillbaka tårarna mot slutet. Så här tänkte hon sig inte den första dagen.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det har hon. Och vi röstar inte på person i Sverige. Utan på parti.

Och en majoritet av folket röstade på partier som gick till val på att avsätta S-regeringen och tillsätta UK som statsminister så något mandat från folket har inte S haft.
Citera
Medlem
Det är ändå kul att C som ju hatar SD nu helt har övertagit SDs tidigare roll. Man vill uttalat vara ett eget alternativ och spela vågmästare. Man röstar på lite olika budgets utifrån taktik och maktspel. Precis det som Sd fick otroligt mycket skit för av samtliga när det begav sig.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jag antar ändå att det innebär att vi är tillbaka vid talmannens saft och bullar där partiledarna ska ge sin syn på statsministerkandidater Snart är det helg så flera partiledare lär nog vara med endast på länk den här gången.

Ska V, MP och C tolerera en regering som ska styra med en SD-budget? Verkligen?

Tro mig, det är inte slut på freakshowen här bland dessa klåpare på vänstersidan. Mp får kanske inte ens stödja en regering där man inte ingår enligt kongressbeslut.

Vill det sig illa så kan det sluta med att Magdalena Andersson inte blir vald till statsminister i nästa omröstning utan att talmannen utser en ny talmansrunda så Ulf Kristersson och / eller andra kandidater prövas istället så går det x antal veckor till innan man kanske kan välja Magdalena Andersson som statsminister ändå.
Citera
2021-11-24, 17:46
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Helt otroligt! Detta fick mig att på eget bevåg gå in i politikforumet och läsa på flashback. Det är fan inte illa pinkat ändå och ni ser inte mig här igen. Men kul att det börjar hända lite skit i riksdagen, nya paradise hotel

Det här är 10 gånger rörigare än Paradise Hotel, dessutom med hela landet som insats. Hysteriskt roligt är det. Till och med reportrarna satt och garvade på hennes presskonferens.
Citera
2021-11-24, 17:46
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Haha, kvinnor kan.

Så sant, ger verkligen ett bra intryck 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto