2021-11-23, 17:08
Medlem
NiccoJs avatar
I mina yngre år hade jag för det mesta dåligt självförtroende när det kom till tjejer. Nu när jag varit i förhållanden i snart 20 år tycker jag mig vara mer av ett kap. Välklädd, i god form o god ekonomi.
Nu är jag gift o lär nog förbli så annat än jag vet, men.

Ni som är ute i andra andningen, är det lättare att få till en fling, lite ligga lite trevligt o kanske nån resa med någon när man är över 40 än när man var 25?
Jag tänker att när man är 25 söker man en livskamrat att skaffa barn osv med. I 40 årsåldern söker man någon som livar upp ens liv o är kul o tar hand om en?

Ni som provat hur ligger det till?
Citera
2021-11-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
I mina yngre år hade jag för det mesta dåligt självförtroende när det kom till tjejer. Nu när jag varit i förhållanden i snart 20 år tycker jag mig vara mer av ett kap. Välklädd, i god form o god ekonomi.

Ni som är ute i andra andningen, är det lättare att få till en fling, lite ligga lite trevligt o kanske nån resa med någon när man är över 40 än när man var 25?
Jag tänker att när man är 25 söker man en livskamrat att skaffa barn osv med. I 40 årsåldern söker man någon som livar upp ens liv o är kul o tar hand om en?

Gör man en tråd på flashback och är över 40 och frågar sånt här så är det troligen fortfarande svårt för dig.
Citera
2021-11-23, 18:15
Medlem
CC75s avatar
Min helt ovetenskapliga teori är att det finns en stark röd tråd mellan att lyckas när man är 25 och lyckas när man är 40+ och självklart vice versa. Hade man det lätt när man var 25 kommer det vara relativt lätt när man är 40+ också. Hade man det svårt när man var 25 kommer det inte vara lätt när man är 40+. Självklart finns undantag men tror att det generellt är så.

// CC
Citera
2021-11-24, 02:18
Medlem
CompressorVanes avatar
Som man har man toppen av sitt SMV vid 40.

Man kan sätta på 20-25 åriga damer.

Frågan är om man vill det bara.
Citera
2021-11-24, 02:35
Medlem
AdMortems avatar
Som kvinna tror jag det är fullt möjligt och då lär det vara det för män också. Säker mycket flörtade bland vissa på en del arbetsplatser.
Citera
2021-11-24, 08:56
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Nej, det är lättare när man är yngre. De flesta har ett bagage när de är i 40-årsåldern. Tidigare relationer, barn och krävande arbete. När man är ung är de flesta singlar utan bagage och utbudet är därför större och folk piggare.

Om du är man och letar efter relationer med de få jämnåriga som är ledigs så är de flesta ”damaged”. Vi pratar om kvinnor som tidigare relationer spruckit för, ofta på grund av kvinnan. Du kan ju gissa varför! De flesta kvinnor har också barn i den åldern, så det blir ”en ko med kalv” som du får dras med. Ett ”fling” med ett ONS är en chanstagning, det finns några kaninkokerskor där ute. Om inte annat så säger jag bara ett ord:”klimakterium”. Tänk dig pms 24/365. Då gäller det att vara anonym så att du inte får någon efterhängsen typ efter dig. Hennes lägenhet absolut inte din egen, håll koll på ditt leg och dina kort och använd inte din bil (bilnummer spårar dig!). Använd kontantkortstelefon för kontakter. Se till att ha en utväg öppen!

Skall jag vara ärlig så är sexet med kvinnor som har fött några barn inte samma som med en yngre kvinna. Har du hört uttrycket: ”Vifta med en ishockey-klubba i Scandinavium.”?
Citera
2021-11-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Min helt ovetenskapliga teori är att det finns en stark röd tråd mellan att lyckas när man är 25 och lyckas när man är 40+ och självklart vice versa. Hade man det lätt när man var 25 kommer det vara relativt lätt när man är 40+ också. Hade man det svårt när man var 25 kommer det inte vara lätt när man är 40+. Självklart finns undantag men tror att det generellt är så.

// CC

Det beror ju mycket på hur man har spenderat åren.

Gör man som Phailure och leker med crypto och knarkar så blir det inte mycket lättare med åren. Fast lyfter man lite skrot och sköter kosten så gör det jävligt mycket.

Men nog har du rätt i att de som lyckades vid 25 lär ligga före (mer?) än de "fula ankungarna". Förmodligen erfarenhet, "game" och att de helt enkelt är mer attraktiva (både utseende och personlighet)...

Många tjejer gillar dock äldre män, eller många, tillräckligt många för att man ska märka det. Inte fick jag "skamliga" (förmodligen gött om man lever promiskiöst) förslag från 18åringar innan jag närma mig 30... De är rätt uppenbart att många har "Daddy issues" vilket Iofs är väntat när fäderna körs ut ur barnens liv för att frugans känslotillstånd gjorde det känslor gör, ändras...

Män kan liksom bli mer attraktiva för varje år. Tyvärr är det lite svårare för kvinnor, hormoner ev graviditeter etc, ja nog förstår man varför skönhetsprodukter är en så stor industri.
Citera
2021-11-24, 11:21
Moderator
pbos avatar
Relationsakuten --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2021-11-24, 11:23
Avstängd
Citat:

Fråga din avatar - han vet hur man lyckas
Citera
2021-11-24, 12:59
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Fråga din avatar - han vet hur man lyckas
Tror han har haft ganska ont om fitta på senare tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in