Citat:
Ursprungligen postat av
NiccoJ
I mina yngre år hade jag för det mesta dåligt självförtroende när det kom till tjejer. Nu när jag varit i förhållanden i snart 20 år tycker jag mig vara mer av ett kap. Välklädd, i god form o god ekonomi.
Nu är jag gift o lär nog förbli så annat än jag vet, men.
Ni som är ute i andra andningen, är det lättare att få till en fling, lite ligga lite trevligt o kanske nån resa med någon när man är över 40 än när man var 25?
Jag tänker att när man är 25 söker man en livskamrat att skaffa barn osv med. I 40 årsåldern söker man någon som livar upp ens liv o är kul o tar hand om en?
Ni som provat hur ligger det till?
Nej, det är lättare när man är yngre. De flesta har ett bagage när de är i 40-årsåldern. Tidigare relationer, barn och krävande arbete. När man är ung är de flesta singlar utan bagage och utbudet är därför större och folk piggare.
Om du är man och letar efter relationer med de få jämnåriga som är ledigs så är de flesta ”damaged”. Vi pratar om kvinnor som tidigare relationer spruckit för, ofta på grund av kvinnan. Du kan ju gissa varför!

De flesta kvinnor har också barn i den åldern, så det blir ”en ko med kalv” som du får dras med. Ett ”fling” med ett ONS är en chanstagning, det finns några kaninkokerskor där ute. Om inte annat så säger jag bara ett ord:”klimakterium”. Tänk dig pms 24/365.

Då gäller det att vara anonym så att du inte får någon efterhängsen typ efter dig. Hennes lägenhet absolut inte din egen, håll koll på ditt leg och dina kort och använd inte din bil (bilnummer spårar dig!). Använd kontantkortstelefon för kontakter. Se till att ha en utväg öppen!
Skall jag vara ärlig så är sexet med kvinnor som har fött några barn inte samma som med en yngre kvinna. Har du hört uttrycket: ”Vifta med en ishockey-klubba i Scandinavium.”?