Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Hej. Det är så att jag har 2 kr på kortet fram till i övermorgon, då jag får CSN.
Har ingen mat hemma. Har frågat alla jag känner, ingen vill låna ut. Är hungrig som satan.
Funderar på att ta ett sms-lån på 2-300 kr och köpa mat för 2 dagar för de pengarna. Och sen betala tillbaka hela lånat i övermorgon när jag får CSN. Är detta en smart ide? Kommer jag få pengarna inom femton min eller vad gäller egentligen? Jag tänker att detta bara blir en engångsgrej, tänker absolut inte sätta mig i sms-lån träsket. Men...jag vill ju inte vara hungrig i 2 dagar.
Det kan du göra, men se då till att du absolut betalar av hela sms lånet och ta aldrig sms lån igen efter det och se till att budgetera bättre.
Kanske inte direkt en smart idé om du har en tendens att bli fast vid snabba lån men annars ser jag inget problem med det.
Går att få räntefria lån på 1000 kr där du får låna gratis under en kortare period, oftast första månaden.
Bästa vore ju dock om du struntade i sms lån, väldigt lätt att fastna i.. men om du håller på att hungra ihjäl dig så ser jag inget problem med det förutsatt att du betalar av allt på en gång efter du fått CSN summan och har disciplinen att avstå sms lån i fortsättningen.
För väldigt många år sedan tog jag ett räntefritt snabblån, men jag visste att jag har disciplinen att inte bli fast i det. Det måste man helst veta...
Panta ett par burkar kan du också göra.
Om du inte ens har råd att köpa mat så säger det en del om din förmåga att göra en budget.