2021-11-22, 20:31
Medlem
Ni som haft billån med restvärde, har ni varit nöjda med att ha restvärde eller hade ni tagit utan restvärde om ni spolade tillbaks tiden?

Ni som valt att förlänga avbetalningen efter tiden med restvärde, gick det smärtfritt och hur lade de upp det?

Skulle ni rekommendera att ta tex 36 mån/50% restvärde istället för 72 mån / utan restvärde?
Citera
2021-11-22, 21:07
Medlem
Restvärde är ett tveksamt begrepp att använda i detta sammanhang eftersom det lätt kan vilseleda en bilköpare.
I praktiken handlar det om en restskuld men det låter förstås inte lika bra i marknadsföringen.
Citera
2021-11-23, 02:49
Medlem
Riddarhusets avatar
Mina nya leasingbilar har jag betalat av helt på sex år.
Jag gillar höga avbetalningar då bilen sjunker mycket första året - om jag inte är nöjd och vill byta.
Plus att det alltid känns skönt att ha ett stort positivt överskott vid bilbytet till nästa kontantinsats.
Ger väl också bäst ekonomi
Citera
2021-11-23, 14:31
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.longkock
Ni som haft billån med restvärde, har ni varit nöjda med att ha restvärde eller hade ni tagit utan restvärde om ni spolade tillbaks tiden?

Ni som valt att förlänga avbetalningen efter tiden med restvärde, gick det smärtfritt och hur lade de upp det?

Skulle ni rekommendera att ta tex 36 mån/50% restvärde istället för 72 mån / utan restvärde?
Vad blir skillnaden i praktiken?

Lägg upp lånet så att du betalar så mycket du har möjlighet till.

Restvärde eller inte, i slutänden är det du som betalar oavsett...
Citera
2021-11-23, 14:37
Medlem
PerniWhas avatar
Gjorde ett restvärdesköp på en ny bil way way back och det var ändå ganska behagligt medans jag hade bilen eftersom det var ganska låg månadskostnad, inte riktigt lika kul när det var dags att sälja så jag hade definitivt inte gjort det idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in