2024-06-22, 19:53
Medlem
Invandrare här med stort bilintresse som känt/känner många med snabba bilar. Var med i en grupp med både invandrare och svenskar i. För några år sedan fick vi en ny ''medlem'' som kunde göra bakgrundskontroller och gjorde det på alla i gruppen, i smyg. En i gruppen hade säkerhetstjänst och fick reda på det via sitt jobb och allt blev så småningom känt för alla. Hursomhelst, det visade sig att bara en i gruppen hade historik hos polis/åklagare och det var från flera år tidigare. Han fick ändå mkt skit av de flesta i gruppen för det. Han som hade gjort bakgrundskollen var svensk, han som kom på honom var invandrare och han som var "kriminell", svensk.

En sak till, av alla jag känt med dyra snabba bilar under åren har det bara varit 2 som hade gått ihop och köpt bilen tillsammans. Det var 2 (mycket smarta) svenskar. Jag tycker det är en utmärkt ide.

Finns det kriminella invandrare som fifflar och åker lyxbilar? Svar ja. Finns det ''ordentliga" rika svenskar som fifflar med skatten/firman etc.? Svar ja. Finns det ordentliga unga grabbar, alla etniciteter, med stort bilintresse som gör allt (lagligt) för att kunna köra en häftig bil? Svar.. ja.

Andelen kriminella/fuskare/ärliga kan ingen här VETA. Att en del i tråden försöker envist ''bevisa" att 90% av invandrare som åker finbil är kriminella/fifflare roar nog både fifflare och ärliga invandrare, och svenskar!
Citera
2024-06-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HontraPoints
Vissa är kriminella, vissa har rika föräldrar och vissa lägger ihop till en bil som står på en person men som används av många.

Svenskar är individualister till skillnad mot invandrarna. De flesta delar lägenhet med mamma,pappa,syskon, mor och farföräldrar långt upp i åren. Bilar delas mellan släktingar liksom mycket annat.. En god vän till mig från balkan delade både hus och bil med sina föräldrar när han var nära på 30 år gammal. Pyntade ut sisådär 25 i månaden men åkte omkring som om han tjänade det dubbla..
Citera
2024-06-23, 08:58
Medlem
De säljer knark.. här omkring kör alla vita nya mercor, för att helt plötsligt byta till svarta Audis,, då snackar vi 7-8 olika pers.. Och alla bara snurrar runt i byn kvällstid. Det är ju utom tvivel att de snurrar runt å levererar droger
Citera
2024-06-23, 09:58
Medlem
Pengatvätt via billeasing.
I bakgrunden finns det svarta pengar som behöver bli vita. Dvs det köps en bil på oärlige Ahmads Bil & Skojeri AB, gärna utomlands, mha svarta pengar. Bilen privatleasas sedan ut till någon i "släkten" för en mindre summa per månad. Eller så är summan högre, men samma belopp råkar swishas till den som leasar, från någon som fått swish, från någon som fått swish ...
Citera
2024-06-23, 11:21
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Pengatvätt via billeasing.
I bakgrunden finns det svarta pengar som behöver bli vita. Dvs det köps en bil på oärlige Ahmads Bil & Skojeri AB, gärna utomlands, mha svarta pengar. Bilen privatleasas sedan ut till någon i "släkten" för en mindre summa per månad. Eller så är summan högre, men samma belopp råkar swishas till den som leasar, från någon som fått swish, från någon som fått swish ...

Pengar blir inte vita för att man swishar dom till nån?
Vad menar du?
Citera
2024-06-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag ser i Stockholm fler och fler splitter nya Mercedes SUVAR med AMG eller lyxutrustning köra omkring. Eller sprillans nya S-klass. Jag brukar alltid ha som vana att kika genom rutan vem som är bakom ratten, och skulle säga i 1/10 fall är det en gubbe, och i 9/10 fall är det en invandrarkille 20-30 års åldern.

Vad jag inte förstår är, hur har de råd med dessa bilar? Jag som knegare försöker spara ihop til min första bil för 100 tusen, men dessa bilar kostar ju miljoner och det är oftast bara en ensam kille som kör runt i dom? Är alla dessa knarkbilar, och om så är fallet, hur kommer det sig att svensk polis inte stoppar dom och kollar hur en 25 åring troligen utan utbildning egentligen hade råd med en 2 miljoners Mercedes?

Kokainförsäljning. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in