Citat:
Ursprungligen postat av
Gambantein
Är det vår hobbymilitäranalytiker som krupit upp ur sin mörka håla? Vilket veritabelt trams du kommer med. Substabslöst så det förslår.
Fråga mongoler, Napoleon, Kalle Dussin, Hitler och turkar.... hur enkelt det var att vinna över Ivan

Ja, precis. Alla de du nämner har varit anfallare, precis som det jag säger i mitt inlägg din åsna. Om du hade läst vad jag skrev hade du inte slösat onödig tid på att skriva trams.
Att vara den anfallande och invaderande sidan (I ett scenario där RU + Kina anfaller USA med mark- och mekaniserade trupper) kräver
enorma resurser bara i ren
logistik. Medan hemmaplansmakten (USA) har allting nära till hands. Enorma mängder mat, bränsle, ammunition, reservdelar etc ska fraktas över från RU + Kina till USA för att stödja trupperna. Skulle USA slå ut transportkedjan är det KÖRT när ryska soldaterna går hungriga, har slut på bränsle till fordonen etc etc.
Detta hade en femåring förstått - förutsatt att han hade kunnat läsa. För det kan inte du. Det är JÄVLIGT svårt att föra krig på andra sidan Jorden ditt dumma jävla fanskap.