2021-11-22, 12:30
Medlem
Min släkt är arg på mig för att jag inte tagit vaccinet.
De säger att jag förstör julen och att de inte vågar hälsa på i rädsla om att bli sjuka.

Jag undrar när fan vi blev kristna först och främst. De vet inget om Jesus och de vet förmodligen inte hur man ber och de är aldrig I kyrkan.

Dessutom ska vi samlas runt ett bord och äta ko-sekret, höns-mens och likdelar som vanligt när jag säger att det är helt onödigt. Vi kan äta organiskt och tillsätta b12 utan att äta likdelar, höns-mens och ko-sekret.
(Jag har ätit veganskt I snart ett år och mår bättre än på länge. Och Paul från Hench Herbivore har varit vegan snart 10 år så kom inte o säg att det inte funkar att vara vegan. https://youtu.be/NufOkuxYZM4
Jag bänkar 110kg och squattar 100 kg med en kladdig haschjoint i munnen så inga soyboy kommentarer tack.)

Pandemin startade väll pga dålig hantering av kött i Kina?
Vaccinet känns onödigt och är man rädd för att insjukna så kan man väll hålla sig undan?
Vad är det som händer egentligen?
Rätta mig om jag har fel någonstans?

Jag vill bara väl, upplys mig om jag tänker fel
Citera
2021-11-22, 12:34
Medlem
anarquistens avatar
Rök mer hasch så blir det bra.
Citera
2021-11-22, 12:36
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonesStones
De säger att jag förstör julen och att de inte vågar hälsa på i rädsla om att bli sjuka.

Jag undrar när fan vi blev kristna först och främst. De vet inget om Jesus och de vet förmodligen inte hur man ber och de är aldrig I kyrkan.

Dessutom ska vi samlas runt ett bord och äta ko-sekret, höns-mens och likdelar som vanligt när jag säger att det är helt onödigt. Vi kan äta organiskt och tillsätta b12 utan att äta likdelar, höns-mens och ko-sekret.
(Jag har ätit veganskt I snart ett år och mår bättre än på länge. Och Paul från Hench Herbivore har varit vegan snart 10 år så kom inte o säg att det inte funkar att vara vegan. https://youtu.be/NufOkuxYZM4
Jag bänkar 110kg och squattar 100 kg med en kladdig haschjoint i munnen så inga soyboy kommentarer tack.)

Vaccinet känns onödigt och är man rädd för att insjukna så kan man väll hålla sig undan?

Släkt är överskattat. Håll dig till träning och knark så lever du gott!
Citera
2021-11-22, 12:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Coronaviruset och covid-19 --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2021-11-22, 12:48
Avslutad
Gå och vaccinera dig. För din familjs skull. De har rätt när de säger att du förstör julen för dem, för det gör du. Det gör ju givetvis inte att bjuda dig ovaccinerad, du kan ju ha ihjäl gamla och svaga, och dina äldre släktingar vill säkert träffa dig. Vem vet hur länge dom lever? Det är väldigt egoistiskt av dig att sätta dina konspirationsteorier framför din familjs önskemål. Alla har minsann inte en familj. Värdera vad du har och kavla upp och sluta konstra.
Citera
2021-11-22, 13:08
Medlem
CC75s avatar
Jag personligen tillhör de som anser att vaccinet ska vara obligatoriskt för alla som kan ta det. Det handlar om att man har "förpliktelser" mot varandra när man lever tillsammans i ett samhälle.

Med ovan skrivet. Förstör du Julen? För dem gör du tydligen det men det är deras problem. Hade jag av olika skäl varit rädd för att umgås med dig eller med folk som i sin tur har umgåtts med dig, då hade jag varit tydlig med det men också sagt att du är inte så väsentlig för mig och mitt liv att jag måste träffa dig under Julen. Din släkt behöver växa upp. Idag kan det inte vara ett krav på att man SKA träffas och om någon inte kan måste man vara mogen nog att inte låta det förstöra "hela Julen".

"Ignore & override - Ignore & move on"

// CC
Citera
2021-11-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Rök mer hasch så blir det bra.

Nej hasch gör en trött och jag har vuxit ifrån mitt missbruk. Var det verkligen det enda i min text du reagerade på?

Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Gå och vaccinera dig. För din familjs skull. De har rätt när de säger att du förstör julen för dem, för det gör du. Det gör ju givetvis inte att bjuda dig ovaccinerad, du kan ju ha ihjäl gamla och svaga, och dina äldre släktingar vill säkert träffa dig. Vem vet hur länge dom lever? Det är väldigt egoistiskt av dig att sätta dina konspirationsteorier framför din familjs önskemål. Alla har minsann inte en familj. Värdera vad du har och kavla upp och sluta konstra.

Men min släkt vet ju inte ens vad de firar? De samlas ju bara och pratar om strunt in my opinion. Dessutom äter de onödigt mycket likdelar och ko-sekret medans de pratar strunt under sitt "julfirande".
Citera
2021-11-22, 13:15
Avslutad
Citat:
Men min släkt vet ju inte ens vad de firar? De samlas ju bara och pratar om strunt in my opinion. Dessutom äter de onödigt mycket likdelar och ko-sekret medans de pratar strunt under sitt "julfirande".
Gör något bra av det istället? Varför inte laga några goda vegetariska tilltugg och försök introducera på julbordet, för att åtminstone väcka nyfikenhet om att det finns goda alternativ till köttprodukter som korvar och skinka. Men det kräver ju att du är där. Och för det måste du vaccinera dig.

Men det är aldrig fel att träffas och umgås även om man kanske inte behöver forcera den religiösa prägeln på julen. Gör det till en icke-religiös festlighet istället. Ett tillfälle att träffa äldre släkt.
Citera
2021-11-22, 13:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vi kör tvärtom för det är ingen som är vaccinerad i vår familj så vi har sagt till folk att vaccinerar dom sig 2 veckor innan den 24e så får dom inte komma.

Viruset kom från ett superlabb i Wuhan. Det är ingen vaccin utan ett frankenvaccin. Hypokondrikers rädsla är aldrig logisk så vad skall man göra med människor som på fullt allvar är livrädda för en liten förkylning? Klipp bort dom från ditt liv för någon jävla måtta på fjolleriet får det finnas.
Citera
2021-11-22, 13:44
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:

Helt sant det, men man byter inte ut matvaror över en natt, och absolut inte jultraditioner. Om hela jordens befolkning skulle äta animaliskt som en genomsnittlig svensk, hade det inte varit möjligt. Mjölk, 'ko - sekret', som du kallar det, behövs i kaffet, och då och då i milkshake. Har inte hittat någon ersättning för det.
Citera
2021-11-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Helt sant det, men man byter inte ut matvaror över en natt, och absolut inte jultraditioner. Om hela jordens befolkning skulle äta animaliskt som en genomsnittlig svensk, hade det inte varit möjligt. Mjölk, 'ko - sekret', som du kallar det, behövs i kaffet, och då och då i milkshake. Har inte hittat någon ersättning för det.

Jag var också beroende av kaffe. Ca 10 år, och då drack jag det med barista havre mjölk som inte skär sig med kaffet. Eller svart. Hur du aldrig sett de andra alternativen i butiken? Vart handlar du ditt ko-sekret? Det finns förmodligen alternativ i samma hylla i butiken
Citera
2021-11-22, 14:01
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Jag var också beroende av kaffe. Ca 10 år, och då drack jag det med barista havre mjölk som inte skär sig med kaffet. Eller svart. Hur du aldrig sett de andra alternativen i butiken? Vart handlar du ditt ko-sekret? Det finns förmodligen alternativ i samma hylla i butiken

Jag har det redan på 'to do' listan. Kaffet är nog det minsta skadliga stimulans medel att hålla på med, jämfört med droger, ciggs och sprit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in