• 4
  • 5
2022-09-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
När kan man förvänta sig obehag? Jag tog min sista dos på 300 mg i tisdags o har inte känt ett dugg, mer en aningen lite rastlöshet. Har gått 3 dygn nu utan den.

Så länge du tar andra preparat beroende till viss del vilka så kommer du inte få några större abstinensbesvär. Hade du trappat ner på majoriteten av dom så hade du redan känt abstinenssymptomen vid det här laget. Vid en cold turkey AT tar det oftast bara mellan 24-48 timmar innan symptomen börjar visa sig.
Citera
2023-02-06, 12:43
Medlem
DocMartens avatar
Jaha, då är det min tur att försöka sluta med det här giftet.. Igen. Gått på Lyrica många gånger sista 10 åren. Olika doser och längder på missbruken. Lyckats sluta med nöd & näppe varje gång. Behövt hjälp av andra preparat varenda gång.

Jag har tagit Lyrica nu i kanske 1 år eller mer. Var uppe i 1.5 gram som mest och stod på den dosen länge. Just nu är jag nere på runt 400-600mg (vet inte exakt). Står även på 8mg Subutex dagligen, samt 15mg Stesolid. Håller på att trappa ner Stesoliden också. Är bara Subben jag har lagligt.

Haft en JÄVLA TUR och kommit över 500st Gabapentin (300mg). Har använt dessa som substitut på helgerna, ibland helt och hållet. Ibland lite Gaba & lite Lyrica. Istället för bara Lyrica. Försöker att inte slösa på dom för mycket, då jag vet hur ovärderliga dom är i slutet av avtändningen..

Så ja, där är jag just nu.. ~500mg i snitt per dag, uppdelat i 2 doser per dag. 3 doser ibland. Tex på helgerna när jag inte har nåt att göra. Blivit inspirerad att kämpa ännu hårdare efter att ha läst igenom den här tråden. Lycka till, alla som är fast i den här skiten.
Citera
2023-08-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocMarten
Jaha, då är det min tur att försöka sluta med det här giftet.. Igen. Gått på Lyrica många gånger sista 10 åren. Olika doser och längder på missbruken. Lyckats sluta med nöd & näppe varje gång. Behövt hjälp av andra preparat varenda gång.

Jag har tagit Lyrica nu i kanske 1 år eller mer. Var uppe i 1.5 gram som mest och stod på den dosen länge. Just nu är jag nere på runt 400-600mg (vet inte exakt). Står även på 8mg Subutex dagligen, samt 15mg Stesolid. Håller på att trappa ner Stesoliden också. Är bara Subben jag har lagligt.

Haft en JÄVLA TUR och kommit över 500st Gabapentin (300mg). Har använt dessa som substitut på helgerna, ibland helt och hållet. Ibland lite Gaba & lite Lyrica. Istället för bara Lyrica. Försöker att inte slösa på dom för mycket, då jag vet hur ovärderliga dom är i slutet av avtändningen..

Så ja, där är jag just nu.. ~500mg i snitt per dag, uppdelat i 2 doser per dag. 3 doser ibland. Tex på helgerna när jag inte har nåt att göra. Blivit inspirerad att kämpa ännu hårdare efter att ha läst igenom den här tråden. Lycka till, alla som är fast i den här skiten.

Bra kämpat än så länge, hoppas du kunde klippa skiten till slut. Även när jag trappade ner på lyr så fick jag nästan ep anfall, hade 0 livslust, dålig mage, huvudvärk, kall/varm svettningar. Ja, hela skiten. Trappade ner för fort uppenbarligen.

Med gabapentin kan du i princip klippa lyr direkt, de funkar i stort sett på samma sätt. Gaba suger också att bli av med men det är ganska mycket svagare. Vet hur det är att vara fast i blandmissbruk. Ofta går man över till andra grejer för man saknar att vara skev. Blir en jävla fälla om du inte lyckas kicka något av det och sen sitter man där med tolerans på 5 olika preparat, som jag gjorde.

För opiater/sub kan du använda kratom, främst röd, det hjälper ganska mycket. Inte 100% men du kan trappa ner subben bra mycket snabbare utan att det är outhärdligt. Läs på om eventuella biverkningar bara.

Lycka till mannen, det är bara att inse att lyrica suger och ATn suger ännu mer. Det går till 100% att bli av med skiten, det lovar jag
Citera
2025-05-19, 16:43
Medlem
volvo 240s avatar
Det är ju synd att man behöver den. Utan den blir de neuropatiska grejjerna i båda fötterna och ena handen helt olidliga. kKan knappt använda högerhanden då för känseln är så kass. Får en helvetes yrsel med så jag knappt hittar hemma.

Susar i huvudet med när jag tar de som utskrivna, Dvs 300 morgon 300ng kväll. Tar jag däremot alla på en gång på morgonen så är det tyst. Knepigt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in