Uppdatering en vecka senare från min förra post, även om kanske ingen bryr sig om mig hoppas jag ändå att jag kan hjälpa några eller ge någon lite hopp om att det kommer bli bättre (GE INTE UPP MINA VÄNNER!!!!!!!!!!!)
Det finns inget som är värre än en avtändning på lyrica. De som säger emot har inte upplevt denna avtändning på denna rent djävulska drog. Jag har gått igenom avtändning på heroin, tramadol, amfetamin, ecstasy etc. men inget var lika jävligt som på lyrican. Ha i åtanke att ni förmodligen kommer gå igenom ett helvete som få andra missbrukare gått igenom, och när du står på andra sidan sen har du blivit en starkare människa! Och klart som fan man inte ger upp hur piss det än är! Det blir bättre även om man inte tror det på det själv för fem öre när man sitter i klistret.
Jag höll mig till vad jag skrev i min förra post, gick från 300-600mg om dagen till 150 på en dag och då började helvetet braka loss. Det tog en vecka innan kroppen vande sig vid 100mg och de dagarna var miserabla minst sagt. Svettningar, myrkrypningar, smärta i bröstet och halssen, ryckningar, snuva, rinniga ögon, ångest så in i helvete både fysiskt och psykiskt och livslusten var i princip väck och en av dagarna storgrät jag hela dagen och var helt fördärvad.. Självmordstankarna fanns där varje dag. Magen var så skev att jag jag blev förstoppad och sket blod och var hela tiden på gränsen till ep-anfall och gick säkert ner 5 kilo i vikt under den veckan. Känslan är såpass vidrig att man knappt kan tro att det är en avtändning, utan man tror på allvar att detta nu kommer vara för evigt och att hjärnan för alltid kommer vara fucked eller att man är kraftigt sjuk i corona fast 10x värre.
Men så är det inte, jag lovar! Det går över. Kämpa kämpa kämpa!!!
I lördags slutade jag helt, gick ner till 0 från 80mg i fredags. Jag måste säga att nedtrappning räddade mitt liv. Det hjälper enormt mycket och var inte korkade och gå cold turkey för det är livsfarligt. När jag klippte från en dos av 80mg så var det faktiskt inte så farligt, nu är det snart femte dagen utan någon lyrica alls och jag börjar bli piggare igen! Trappa inte ner för fort, för det kan göra även den starkaste av människor helt galna. Varje dag ni sänker dosen, klappa er själva på axeln förfan! Var glad över att varje steg ni gör för att få ur skiten ur systemet även om det är småsteg.
Efter ca 2 veckor av helvete mår jag nu skapligt bra igen! Är lite trött än men det positiva känslorna är tillbaks, och även under AT:n kan man börja känna de positiva tankarna återvända efter ett tag och håll fast vid desssa positiva tankar så gott ni kan, du gör ett bra jobb och även om du inte är helt återställd så är det ett jäkligt gott tecken på att du är på god väg att bli kvitt med det.
Jag lyckades bli ren och jag vet att ni också kan lyckas! Nedtrappning is key och var rädda om er. Ni kommer gå från lyrica AT:n som starkare människor med starkare psyke än tidigare!
Skulle det inte funka alls för er, testa att äta lite benzo. Det lindrar en hel del av symptomen, men fastna för guds skull inte i det också. Jag anser persosnligen att benzo är bra mycket snällare än vad Lyrica är dock.
EDIT: Skrev detta när jag var riktigt jäkla trött så svamlade nog en del men ville ändå visa er att ni kan klara er igenom den här skiten om jag kunde det som vanligtvis lider av ångest och depression från början! Lycka till allihop, varje dag utan är en dag värd att fira