2021-11-20, 14:42
Medlem
Vet att detta typ är en ”bluff-medicin” mot ångest och att det typ inte hjälper… men vilken dos bör man gå upp i för att känna ångestlindring? Om nu den ens hjälper….
Citera
2021-11-20, 14:48
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
I min mening hjälper den bara på så sätt att man blir svintrött men det är ju skönt att kunna sova också.
Citera
2021-11-20, 22:06
Medlem
WolframTungstens avatar
Jag får ingen effekt av Theralen. Jag brukar ta två pipetter men det är inte nog. Nu har jag slutat ta den, onödigt med medicin som ej hjälper.
Citera
2021-11-21, 11:08
Medlem
Nej är inte bluff. Den är dock ingen stark ångestdämpande. Avskrev den som verkningslös tidigare när jag använde Benzo. Men idag när jag lagt ner Benzo och inte kräver av preparatet ska göra mig helt ångestfri så får jag en lätt ångestdämpande effekt och är tacksam över det lilla det ger istället för missnöjd med att den inte tar allt. Har du flytande så bör väl 2ml vara lagom mer kommer ge myrkrypningar troligen om du ej är van vid theralen. Den största biverkningarna jag får är nästepa som fan
Citera
2021-11-21, 17:34
Medlem
fellowvessels avatar
Det går aldrig att säga i förväg hur psykiatrins placebo medicin fungerar. 1 gång sa läkaren på öppenvården till mig att åka in till st göran akut avdelning, väl där efter att ha suttit i väntrummet i 3-4 timmar får jag 2 samtal 1 med läkare där han ger mig 2 dagars Theralen & skickar hem mig, dos 2 av 5 var den enda som jag mådde bra av.
Citera
2021-11-24, 00:38
Medlem
Funkar inte riktigt mot ångest, tar man en ordentlig dos så blir man bara så trött att man deckar tillslut
Citera
2021-11-24, 20:29
Medlem
Kan även spela in vilken typ av ångest du har. Jag har rent fysiskt ångest och ingen oro eller tankar som triggar den. Hur den funkar för folk som har tanke mässig ångest vet jag ej men mot fysisk ångest har den en lätt ångestdämpande effekt på mig iaf. Men visst inte direkt att jag anser den vara effektiv direkt.
Citera
2021-11-30, 19:07
Medlem
BoISarens avatar
Funkar inte alls på mig. Kan dricka hela flaskan. När jag låg inne så fick jag en "trolldos" bestående av Theralen, Lergigan och atarax

Skit alltihop!
Citera
2021-11-30, 19:12
Medlem
neuron-drones avatar
Blir seg i kroppen. Det triggar min ångest så tar naturligtvis inte sådant. Antar att vissa kanske blir lugna av att det känns som om man håller på att dö men jag tycker bara det är obehagligt.
Citera
2021-11-30, 19:22
Medlem
BoxInBags avatar
Det är inte en bluff. Det hjälper mot ångesten för du blir antingen en avtrubbad zombie eller så däckar du helt.

Frågan är om det är värt det. Har du riktigt stark ångest som känns helt olidlig så skulle jag svara ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in