2021-11-20, 11:26
Medlem
TackAPrioris avatar
Hej FBare. Har redan skrivit ett inlägg inom det jag nu ska berätta, men det handlade snarare om hur man ska hantera en variant av detta i mitt framtida yrke.

Okej — vad är problemet? Jag har en flickvän som är ganska snygg (säg 8/10) men känner att jag blir attraherad av typ alla (säg 75%) av unga tjejer (typ 18-35 år). Dessutom blir jag hård väldigt ofta under dagen när jag ser bara lite hud eller långt hår, vilket många tjejer idag gillar att visa.

Problemet är dels att jag har svårt att fokusera när jag jobbar med tjejer på universitetet där jag pluggar till läkare, då jag tappar fokus och inte riktigt klarar av att släppa sexfokuset.
Det andra problemet är att jag måste dölja för min tjej att jag är attraherad av typ alla tjejer (hade nog inte varit så kul för henne att veta…)

Jag har sex med min tjej någon gång i veckan, och egentligen hade jag nog behövt typ 3 ggr per dag minst, men hon vill inte mer än 1 gång i veckan (kanske suger i sängen!). Har prövat på många sätt att ha mer sex men hon säger att det inte är jag, hon känner bara inte så stor sexlust. Onnanerar aldrig då jag inte gillar det av många skäl.

Så vad ska jag göra? Det är ju ohållbart att inte kunna prata med unga tjejer bara för att de väldigt ofta till exempel visar klyfta eller går med shorts som direkt gör mig hård och ofokuserad. Samtidigt vill jag klara studierna, och nej, tänker inte sitta som en loser och wanka 3 ggr per dag.
Citera
2021-11-20, 11:29
Medlem
Sluta kolla på så mycket porr
Citera
2021-11-20, 11:31
Medlem
TackAPrioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Sluta kolla på så mycket porr

Kollar inte på porr, har inte gjort det på flera år så det är inte det det handlar om.
Citera
2021-11-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TackAPriori
Kollar inte på porr, har inte gjort det på flera år så det är inte det det handlar om.
Okej, jättebra början.

Skulle rekommendera dig att jobba på din libido och självdisciplin.
Citera
2021-11-20, 11:36
Medlem
Citat:
Hej FBare. Har redan skrivit ett inlägg inom det jag nu ska berätta, men det handlade snarare om hur man ska hantera en variant av detta i mitt framtida yrke.

Okej — vad är problemet? Jag har en flickvän som är ganska snygg (säg 8/10) men känner att jag blir attraherad av typ alla (säg 75%) av unga tjejer (typ 18-35 år). Dessutom blir jag hård väldigt ofta under dagen när jag ser bara lite hud eller långt hår, vilket många tjejer idag gillar att visa.

Problemet är dels att jag har svårt att fokusera när jag jobbar med tjejer på universitetet där jag pluggar till läkare, då jag tappar fokus och inte riktigt klarar av att släppa sexfokuset.
Det andra problemet är att jag måste dölja för min tjej att jag är attraherad av typ alla tjejer (hade nog inte varit så kul för henne att veta…)

Jag har sex med min tjej någon gång i veckan, och egentligen hade jag nog behövt typ 3 ggr per dag minst, men hon vill inte mer än 1 gång i veckan (kanske suger i sängen!). Har prövat på många sätt att ha mer sex men hon säger att det inte är jag, hon känner bara inte så stor sexlust. Onnanerar aldrig då jag inte gillar det av många skäl.

Så vad ska jag göra? Det är ju ohållbart att inte kunna prata med unga tjejer bara för att de väldigt ofta till exempel visar klyfta eller går med shorts som direkt gör mig hård och ofokuserad. Samtidigt vill jag klara studierna, och nej, tänker inte sitta som en loser och wanka 3 ggr per dag.

Du har ju hållit på med den här frågeställningen sedan början av året. Om du lider av hypersexualitet, så får du ju söka hjälp. Du skriver själv, att eftersom du studerar till läkare, så vet du att det inte finns läkemedel. Det finns det visst, det finns testosteronsänkande medel och för dem med kraftig libido, ett av dem är Degarelix.
Senast redigerad av PatricHbg 2021-11-20 kl. 11:38.
Citera
2021-11-20, 11:41
Medlem
TackAPrioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du har ju hållit på med den här frågeställningen sedan början av året. Om du lider av hypersexualitet, så får du ju söka hjälp. Du skriver själv, att eftersom du studerar till läkare, så vet du att det inte finns läkemedel. Det finns det visst, det finns testosteronsänkande medel och för dem med kraftig libido, ett av dem är Degarelix.

Haha tur du inte är läkare. Degarelix används mest för prostatacancer, visst det verkar genom att sänka testosteron men man bör inte använda det för hypersexualitet (dålig indikation). Dessutom är hormonbehandling inget man bara sådär skriver ut till sig själv
Citera
2021-11-20, 11:46
Medlem
Mikibus avatar
Hitta någon du kan ha rajtan tajtan i sängen med så kommer dina problem snart vara utlösta.

Hälsningar LäkarN
Citera
2021-11-20, 12:12
Bannlyst
Läs en bok om Asketism
Citera
2021-11-20, 12:37
Medlem
lakritcs avatar
Låter som att du är 20-23. Löser sig med tiden.

Börja kolla mkt porr så blir du avtrubbad till slut.
Citera
2021-11-20, 12:47
Bannlyst
Citat:

I ditt fall så varför kollar du inte på porr då?
Jag har aldrig hört att sexlusten ökar med att titta på porr utan tvärtom.
Vad som är skadligt med porr är att den krånglar till allt och skapar fixering med vad du tänder på med tiden.

Om du inte vill se på porr
Skaffa dig någon sexleksak som har fokus på rent kroppslig stimulans och få ur dig den sexuella laddningen om du inte vill titta på porr, de är inte samma sak som runka då de verkligen tömmer.

Alternativ
Att du bara har sex en gång i veckan är precis det som maximerar allt, om du istället skulle hålla dig längre så skulle lusten förmodligen gå neråt.
På något sätt så är det såhär hormoner funkar med att de bara stiger första 8 dagarna.
Kanske är det detta din tjej vill för att du inte ska tröttna på henne sexuellt utan tända på henne.
Fast nu låter det som ett större problem, du verkar finna dig i den strikta positionen och om hon inte

antingen kan du minska sexet till varannan vecka för att hormonerna kommer gå neråt i ditt driv.

Eller så siktar du på någon form av åtgärd var 3-4 dag där du antingen kollar på porr, använder någon sexleksak , eller pratar med din flickvän om att ha sex var 3-4 dag just av medicinska skäl för att förhållandet ska hålla.

Det sämsta tänkbara är just att ha sex en gång i veckan utan någonting som ger dig de minsta utlopp om du vill sänka drivet, eftersom du bygger upp drivet och sen får bekräftelse och de upprepar sig.
Vill du minska det så måste du dra ut på tiden eller minska uppbyggnaden och detta handlar om en vecka.
Citera
2021-11-20, 13:34
Medlem
Troublezzzs avatar
Jag vet att du sa att du inte tänkte onanera tre gånger per dag men nu råkar mitt tips vara att du ska onanera tre gånger per dag, så gör det. Eller så kan du ha ett öppet förhållande och hänga på bodycontact 24/7. Ingen idé att ha en snygg flickvän om du aldrig får komma till.
Citera
2021-11-20, 14:18
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Problemet är dels att jag har svårt att fokusera när jag jobbar med tjejer på universitetet där jag pluggar till läkare
Kan du föreställa dig hur en läkare med dina bakgrundstankar förhåller sig till jobbet/patienter/kolegor osv ?

Tror det finns terapi för det du beskriver, kolla upp för det kan bli allvarliga konsekvenser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in