2021-11-19, 21:25
Medlem
Många sedan-bilar är så låga att det blir svårt att komma in och ut ur dem, gäller givetvis även kombimodeller. En suv känns samtidigt mer personbilsaktig än vad vissa kombibilar gör. Har en eldriven suv som firmabil samt några andra bilar "i reserv", enbart sedan som privatfordon dock.
Citera
2021-11-19, 21:27
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Därför att svenskar att praktiskt lagda, inte impulsiva och vi har inget hävdelsebehov.

Många känner en tillfredsställelse av att ha fyllt skafferiet, sett till så familjen kan åka säkert till sommarstugan eller till fjällen.

Ofta är det rätt uppenbart vilka längs en gata som är invandrare, bara kolla om det står en BMW, Audi eller Merca sedan utanför huset. Undantagsvis en BmwX5.

Man kan även se vilka som är invandrare på bilar i trafiken. Kolla om takluckan är öppen, oavsett årstid. Fattar inte varför men det stämmer 9ggr av 10.

Du är bara avundsjuk för att du inte kan köpa en kupe BMW eller Merca för att du måste vara "familjevänlig"

Jag betalade 35.000 för min BMW och jag fick så mycket bil för så lite pengar.
Vem fan köper en brand new Volvo om man kan gå in på blocket och hitta en fräsch men billig BMW och få raka sexor och läder inredningar!
Jag är ingen blatte heller och jag kan lova dig att alla brand new BMW/Audi/Merca rattas av svenskar inga Ahmeds ser själv detta varje dag när jag är ute i trafiken
Citera
2021-11-19, 21:31
Medlem
Swe1227s avatar
Alltså fattar inte varför man vill åka runt i ett skåp.
Citera
2021-11-19, 22:29
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
1. Lastutrymme. Jämfört med sedanmodellerna får man mycket mer lastutrymme utan några nämnvärda nackdelar.
2. De har i stort sett samma vägegenskaper som sina sedanvarianter.
3. De har bättre vägegenskaper på motorvägar, drar mindre soppa än SUVar.

I stort sett alla mina bilar har varit kombimodeller och jag har verkligen behövt lastutrymmet lite då och då.

Kombimodellerna är storsäljare i Europa och för en bra anledning också. Samma trend finns inte i USA där SUVar regerar.
>De har bättre vägegenskaper på motorvägar
Va? Förstod du ens vad du skrev nyss?
Citera
2021-11-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Du är bara avundsjuk för att du inte kan köpa en kupe BMW eller Merca för att du måste vara "familjevänlig"

Jag betalade 35.000 för min BMW och jag fick så mycket bil för så lite pengar.
Vem fan köper en brand new Volvo om man kan gå in på blocket och hitta en fräsch men billig BMW och få raka sexor och läder inredningar!
Jag är ingen blatte heller och jag kan lova dig att alla brand new BMW/Audi/Merca rattas av svenskar inga Ahmeds ser själv detta varje dag när jag är ute i trafiken

Vi kör enbart med nya bilar. Brukar skaffa ny kombi (Mercedes E-klass) och ny sedan (Tesla M3) vart 2-3 år ungefär. Fördelen är att vi alltid har senaste tekniken, allt täcks av garantier och behövs nästan ingen service alls. Mycket behändigt och smidigt.

Kombin är bra för långfärd, bra dragvikt med krok, och lastar mycket. Teslan är en superkul bil att köra snabbt och aggressivt hårt med i vardagen (grym körglädje). Så de har sina olika syften för oss. Men en mycket bra kombo som matchar våra behov och önskemål ytterst fint.
Citera
2021-11-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Många sedan-bilar är så låga att det blir svårt att komma in och ut ur dem, gäller givetvis även kombimodeller.

Inte om man har normal kroppslig funktion så är en vanlig svensk kombi inga problem, oavsett om en Volvo eller Mercedes.

Var det stora problem så skulle inte Volvo och Mercedes kombi och sedan vara så extremt vanliga taxibilar som de är idag.

Är mest äldre eller personer med funktionshinder som har lite problem (typen orörliga eller osportiga människor).
Citera
2021-11-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Inte om man har normal kroppslig funktion så är en vanlig svensk kombi inga problem, oavsett om en Volvo eller Mercedes.

Var det stora problem så skulle inte Volvo och Mercedes kombi och sedan vara så extremt vanliga taxibilar som de är idag.

Är mest äldre eller personer med funktionshinder som har lite problem (typen orörliga eller osportiga människor).
För oss som passerat gränsen för pension är det nog rätt vanligt att rörelseförmågan inte är som för en tonåring direkt, då rätt bra att få kliva in i en bil och inte ner i den. Finns bilar man måste klättra upp i också, inte heller direkt optimalt, gäller de flesta VW Transporter exempelvis.
Citera
2021-11-19, 23:31
Medlem
Citat:
För oss som passerat gränsen för pension är det nog rätt vanligt att rörelseförmågan inte är som för en tonåring direkt, då rätt bra att få kliva in i en bil och inte ner i den. Finns bilar man måste klättra upp i också, inte heller direkt optimalt, gäller de flesta VW Transporter exempelvis.

Som sagt. Det finns alltid nischer och speciella undantag För äldre osmidiga eller människor med rörelsehinder är det en sak, men de utgör inte normalbefolkningen. Vanliga bilar eller taxi är normalt optimerade efter normala människor. Därav att Volvo och Mercedes kombi är så extremt populära i Sverige.
Citera
2021-11-19, 23:34
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
>De har bättre vägegenskaper på motorvägar
Va? Förstod du ens vad du skrev nyss?

Vad menar du? Påstår du att SUVar har bättre motorvägsegenskaper?
Citera
2021-11-20, 02:29
Avslutad
Citat:
Har alltid undrat varför svenskar har sån fetisch för kombi bilar
Finns inte ett enda land i världen där folk uppskattar kombi bilar till den nivån där dom medvetet köper en kombi BMW. En fkn kombi BMW. Även svenska ungdomar som inte har varken familj eller något köper kombi.
För i helvete om man köper en BMW eller Merca då ska det fan inte va en kombi

Njah, det är ju praktiskt hahah
Går ju lika snabbt ändå.
Citera
2021-11-20, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Som sagt. Det finns alltid nischer och speciella undantag För äldre osmidiga eller människor med rörelsehinder är det en sak, men de utgör inte normalbefolkningen. Vanliga bilar eller taxi är normalt optimerade efter normala människor. Därav att Volvo och Mercedes kombi är så extremt populära i Sverige.

Det är givetvis mest ett problem när det är stadskörning med många in och ut från bilen. Båda mina privata bilar är vanliga sedaner, fyra dörrar och ett konventionellt bagageutrymme.
Citera
2021-11-20, 05:06
Avstängd
448s avatar
Citat:
Det är givetvis mest ett problem när det är stadskörning med många in och ut från bilen. Båda mina privata bilar är vanliga sedaner, fyra dörrar och ett konventionellt bagageutrymme.

Dom enda som älskar sedaner är araber och somalier som kör svarttaxi.

Standardbil , nån sedan japan från 95,radband i backspegel,kulsäte o helt otonade rutor.

Sedan fanns det två sådana hör inavlade svenska tjocka inavels enuckbröder mättade med östrogen som arbetade åt allmänna spaningsorgansiation (typ IB) som spanar åt t.ex Säpo,Noa och Polisen

Desss pajasar patrullersde andralång gatan med en superstandard Volvo 240DL iklädda DDR tygjackor inköpta från Konsum 1984 liksom nordkoreanska jeans.

Naturligtvis utskrattade av alla kriminella som clåwner👍

Sedan är är lowlifebil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in